Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 3160 ggr
maxiq
0

Mes-Smör!

När margarinindustrin vräker på med en massa en massa lögner om alla "fördelar" med den konstgjorda smörjan som att den gör dig smalare och friskare och botar ditt hjärta från alla möjliga sjukdomar tar då Svenska Smör fram storsläggan nu när de har studier som stöder nyttigheten med mättat fett? Näppeligen…

Detta såg jag nyss på en reklamtavla: Nån sorts bröd med en Smör-logga framför och texten: Det blir godare

AAAAAAAAAARGH! Skrikandes

Aniara4
0

Men jag såg igår stora affischer med en kantarell, smörpaketet eller loggan framför, och texten "det blir godare", och jag ville bara riva ner den och ta hem den och sätta upp den på väggen!

Men visst är det trist att de inte vågar påpeka att det faktiskt är nyttigare också.

maxiq
0

Det är inte bara trist, det är skandal! Jag har mailat till dem tidigare och de säger bara att "som läget är" så törs de inte säga att smör är bra för hälsan.

Maia
0

Det läget, det läget. Vilket läge kan man fundera över… Det är ju snarast det politiska läget som är sådant att de inte törs säga att smör är nyttigt för hälsan. Forskningsläget säger idag något annat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maybelline
0

Problemet är väl att det finns mycket forskning och det är de påkostade forskningen som får genomslag (sponsrade av olika kategorier).