pröva inte !!!
att blanda, CF, grädde och mascarpone med kakao och förvänta dig att du ska kunna dricka det.. (lite vaniljpulver också)
har nu hällt det i en form och stoppat i frysen.. hoppas att det kanske ska gå att .. "äta" senare..
ser ut som chokladmilkshake men smakar.. noooo..

Vad hände då? Blev det för syrligt?
Hej
Jag har gillad varmchoklad speciellt på vinterutflykter eller att dricka när jag är förkyld.
Jag har själv blandat mjölkpulver och Kakao, och blandat med vatten. men det har inte varit så gott utan socker så jag har haft lite sötningsmedel i för att kunna dricka det. Eftersom jag försöker nu mer att äta så ren mat som möjligt så är inte sötningsmed någon höjdare.
Förra veckan fick jag ont i halsen, började med att bland flytande grädde med kakao, för att det skulle gå att dricka ( för smakens skull) blev det ´mycket mer grädde än hetvatten, måste varmas på i micron för att bli varm.
I går testade jag mjölkpulver och kakao ( enligt recept på mjölkpulerpåsen men uteslöt sockret) utblandat i het vatten och nu tog jag en rejäl klick vispad grädde. Nu tyckete jag att det var riktigt gott utan socker eller sötningsmedel. Det blir problem på utflykter att ta med vispad grädde.

Vispad grädde på utflykter är inget problem om du lägger grädden i en liten (mini)termos.

ICA har ju osötad grädde i sprejburk.

vet inte vad jag ville skulle hända.. men en god milkshake kanske..
men nej.. det var inte ens för syrligt.. det var.. OÄTLIGT!

Då har du i alla fall testat och gör någon annan blandning nästa gång!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Mascarpone är ett stort no-no! Det smakar päckalurvens!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Mitt frukostexperiment igår är inte heller något att rekommendera. Jag försöker vänja mig vid att äta yoghurt (som jag egentligen inte gillar) genom att blanda turkisk yoghurt med vispgrädde och några hallon. Det funkar också väldigt bra att göra i ordning i en liten burk och ta med mig till jobbet när jag börjar 07, så kan jag äta det i lugn och ro när jag kommer dit och inte behöva gå upp ännu tidigare och pressa i mig det.
Eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med protein har jag bestämt mig för att testa med lite proteinpulver i blandningen. Min pojkvän råkade ha helt smaklöst vassleprotein hemma, jag provsmakade lite utblandat med vatten och tyckte det var ok, så det borde funka.
MEN - sen när jag hade blandat ihop det tyckte jag det luktade lite skumt och blev rädd att det skulle smaka illa (kanske tog lite onödigt mycket pulver), så jag blandade ner lite… kakao. Hallon och choklad är ju gott ihop.
Borde ha kommit ihåg att jag särskilt inte har gillat chokladyoghurt! Och att det kanske finns en anledning till att det är så ovanligt som yoghurtsmak.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! 
Men … vasslepulver … är inte det proppfullt med kh?
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#9 Nej. Men det finns såna varianter också.

Jag har oxå gjort den missen med att blanda protienpulver, med smak av choklad i turkiskyoghurt. BLÄ och HUGA!! Som sagt Det finns en anledning att det inte säljs så värst mycket chokladyoghurt på affären…..
Jag ska bli smal, rik och vacker!

Jippi! en tråd som passar mig! Har ngn ett bra tips på proteinrik drink/smoothie/shake till frukost? INTE ÄGGMJÖLK!!!!! äter inte råa ägg. Jag har inga problem med mjölkprodukter. Väldigt tacksam för tips, jag har sökt på proteindrink här men inte hittat ngt bra.
#12 En proteindrink helt enkelt? Jag kör på kaseinprotein till natten, men går lika bra att ta på morgonen.

#12 Jag brukar blanda 30 g proteinpulver, lite hallon och lite cream cheese med vatten och köra i mixern. Snabbt, enkelt och gott
.

#13 och#14: tack för tipsen ! Det är lite svårt med pulver eftersom det är så många på marknaden. Vill mest vara säker på att jag får i mig tillräckligt med protein, har lite svårt att äta så mycket kött, ägg, fisk som krävs för 60-70 gram per dag. För önskad vikt alltså.Är 30 gram pulver lika mycket som 30 gram protein? Förresten; vad är cream cheese?

Jag gör en drink på två msk sojaprotein pulver (som dessutom funkar motvärkande mot klimakterieproblem, soja hör t de sk phytoöstrognerna) en skvätt Fun light och riktigt kallt vatten. Skaka i en shaker och ……..nåja, drickbart iaf.
Aliss

Tack för det Aliss! Men det låter faktiskt riktigt äckligt…

#0 Jag gillar mascarpone och det mättar otroligt bra. "din" blandning äter jag ibland med lite stevia i. Det blir en tjock röra som man inte(!!!) kan dricka. Ännu godare blir den med kanel och blandar man dessutom i lite keso så blir det som "tomtegröt".
p.s jag har inte i cf ds

Alltså; vad är egentligen mascarpone? Det skrivs mycket om det här…
Mascarpone m sötning i är kräkmaterial >_< skär sig totalt
#20 Det är en italiensk dessertgräddost som är väldigt mild i smaken. Den används till tiramisu t.ex.

"19
det var nog problemet att jag blandade i CF i det hela.. mycket för att jag hade en stor förp. som gick ut igår, tänkte göra nått utav den så att det inte behövde slängas.. använde halva till maten men resten då!?.. jaja.. prövade och var inte så förtjust i den kombon.
men har smakad keso med mascarpone och det var ok, men inte supergott enligt mig,. kanske ska krydda lite annorlunda.