Dålig andedräkt konstant!
Sen jag började med LCHF så har jag fått så himla dålig andedräkt. Det spelar ingen roll hur mycket jag borstar tänderna eller gurlar. Vad gör man åt det? Vill inte äta tuggummi för att det är kolhydrater i och jag klarar inte av att tugga mynta.
Några förslag?

Hmm jag har frågat samma sak men inte fått några förslag.
Jag funderar på minpastiller, om det kan vara någon skillnad mot tuggummi där. Tänkte kika i affären nästa gång jag hinner. Eller kanske apoteket har nått bra!

Har du provat Zinkoral? Säljs av EFI. postorder. Är troligen samma som de säljer på apoteket, SB12 men jag tror Zinkoral är billigare.

#2 är det ett skölj?
Jag är iaf på jakt efter något mer smidigt som är i tablettförm
tex efter att jag stoppat i mig en babybell på stan eller liknande.

Zinkoral är en sugtablett som smakar lite svagt mint. Har den själv i min väska jämt. Man kan dock inte äta hur många som helst (kan bli lös i magen) men effekten varar flera timmar.

Det låter bra! Ska kolla det!
Tugga på kardemumma kärnor,(smakar bullar), Tugga på lakritsrot.
SB12 från apoteket är väldigt effektivt i alla fall. Jag känner inte till Zinkoral men om dålig mage är bieffekten undrar man ju vad som finns i den lilla tabletten? Dessutom delar man ut den gratis på flera sajter…. man kan undra varför?
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Halita spary från Apoteket funkar också bra mot dålig andedräkt.
#7 Zinkoral innehåller zink och det kan väl i stora doser ge lös mage precis som magnesium. Zink är ett mineral som behövs i kroppen men inte i för stora doser. Den som har problem med magnesuimhalten ska inte ta mycket zink efterom det hämmar magnesiumupptaget.

Prova att utesluta mjölkprodukter ett tag, vissa får dålig andedräkt av det.
Tandtråd och tungskrapa är också bra.
Bakteriedödande medel däremot är inte bra, bakterierna fyller en funktion i kroppen och kan i förlängningen göra att lukten blir värre.

Ta några droppar pepparmintsolja på handen och slicka i dig det. Har läst tipset här på kolhydrater i fokus men inte testat själv.

Zinkoral är nog inte direkt ngt bakteriedödande medel, det ska visst neutralisera svavel i munnen. Läs o jämför med SB12 det är nog samma saker i har jag för mig!