Sten Stures Lövbiff
Jag kopierar ut Sten Stures recept till samlingen (tack Sten Sture
)
Lövbiff med ost i är snabbmat. Dina föräldrar äter potatis eller pasta till, du skippar det och tar kanske broccoli kokt i smör som tilltugg.
- Lägg ut lövbiffen
- Placera smakrik ost och senap på ena halvan
- Vik den andra halvan över
- Krydda efter smak.
- Stek i smör tills osten börjar smälta ut.
Det är snabb mat som alla gillar.
_Sten Sture
_
Numer pensionär i Nynäshamn

Jösses! Återigen så inser jag att jag måste vara ett matvrak.
En lövbiff är inte är mkt mat även om den innan stekning ser stor ut. Tror att det på 100 gr färdigstekt lövbiff går tre st i normalstrl. Kan tänka mig två normalstora skivor med ostfyllning till ett lass med goda nyttiga oavanjord grönsaker för att få min mage mätt och nöjd.
Men gott lät det. Dijonsenap är en mkt god krydda och tillsammans med en ädelost så - MMMM!.
H Cina -24,4 kg
Åh, detta är en av våra favoriter här hemma! Det enda jag behöver göra är ju att byta ut potatis/pommes frites mot broccoli eller andra grönsaker. Sitter bra mett ett gott vin till!

2 måste man nog ha - men det lät som receptet ursprungligen var skrivet för ett barn/tonåring. gott lät det.

Läste i ett annat forum om en som använt lövbiff som pizzabotten! Nu tror jag inte det var den "rent kött" varianten av lövbiff hon använt utan den du kan köpa i frysdisken som är gjord av pressat kött - men ideen var tilltalande. Hon hade stekt köttet och fyllet för sig och sen lagt ihop med tomatsås och ost på toppen och grillat i ugn.. Värt att testa iallafall om man är sugen på pizza

Apropa pizza, sa gjorde jag en pizza pa min fodelsedag med en omelett pa 3 agg och lite gradde. Hallde hemgjord kottforssas med lite gradde over och strodde massor av ost over och gratinerade i ugnen. Detta recept finns i dr Dahlqvist blogg. Gott!

Kul navarro, tycker mig känna igen det receptet!
(då jag skriver på dr Dahlqvists blogg kallar jag mig "maggan* med litet m)
"still lost in space and time"

Jag brukar göra pizza utan botten direkt i en ugnsform…
odezza: Då kan ju jag vara Maggan med stort "m", skojar bara jag är ju Margareta rätt och slätt men har lagt till L på bloggen för att vi är så många Margaretor där…

Ja, det är ovanligt många… jag försökte registrera maggan här, men det var upptaget… 
"still lost in space and time"
Detta blir dagens middag! Tack stensture
Blev det bra?
japp! Vet dock inte riktigt vad jag ska ha som prydnad imorgon på jobbet hmm 

detta måste jag prova….
Jag brukar äta 2-3 st så att jag totalt äter ca 200 g fylld lövbiff. ( man kan även fylla med mögelosa, då utesluter man senap)Till det brukar jag göra broccoli och blomkålsmos med en skvätt grädde i . Av det äter jag ca 100 g. Mumsigt !!!
Jag fyllde lövbiffen med philadelpia ost blandat med jalapenjos,dom blev fantastikt goda 

Mums, kan tänka mig det. Senast jag gjorde lövbiff fyllde jag dem med pepparost och lät dem gottas i en blandning av grädde och mascarpone. (mamma blev definitivt nöjd… =)
Jättegott med ostfyllning !

Såg detta inlägg igår och blev inspirerad till att laga denna rätt.
Jag tog Fransk senap och rev västerbottenost och la emellan lövbiffsskivorna. Kryddade med salt och peppar. Gjorde sedan lite sås i pannan på grädde.
Serverade med blomkålsmos. (Min man fick också färskpotatis)
SÅÅÅÅÅÅ fantastiskt gott ! Detta är nu en favorit.
Tack Margareta!