Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1299 ggr
BlackMoon
0

Affärer

Vilken affär är generellt billigast?

Har handlat på ica, men tycker de är dyra.

Är city gross lika dyrt som ica eller är det som willys?

[Nilla59]
0

I Göteborg är det ICA Maxi som är billigast av alla affärer här.

Wildrat
0

I eskilstuna tror jag det är coop forum eller willys som är billigast. Ica maxi är nästan dyrast utom på vissa erbjudanden.

Jenny84r
0

Själv handlar jag helst på Willys, Lidl och sen Coop i den ordningen. Billigast och bäst varierat sortiment. Tex på Lidl finns ett helt annat sortiment på bra korvar och annat gott som inte finns i andra affärer och som är bra i LCHF-synpunkt.

Handlar givetvis på Ica oxå men storhandlingarna sker på Lidl och Willys.

Och numera har jag börjat göra det största grönsaksinköpen hos torghandlarna där det är bra mycket billigare än i affären.

Buppan
0

Oj då, så mycket ni har att välja på. Själv hade vi bara en dyr ICA-butik i byn. Har äntligen fått en konkurrent, Netto, så kanske priserna kan gå ner lite. Finns ostsorter där det skiljer 40 kr per kilo. Det är inte klokt, nu när den "fettskrämda" äntligen får äta fet ost och gå ner i vikt. otroligt att inte vågat detta på 30 år! Fy för livsmedelsverket som skrämt många med mig!

egalia
0

Här i Borås är ICA billigast, det varierar tydligen väldigt beroende på var man bor. *L*

Aniara4
0

Båda ICA och Konsum har ju flera nivåer av butiker, från dyra närbutiker till billigare stormarknader. Jag bor nära ett ICA Kvantum som är helt ok, om än inte riktigt lika billigt som ett Maxi. Dessutom handlar jag ibland på ICA Flygfyren i Norrtälje, som tydligen brukar vara länets billigaste affär när de gör såna där prisjämförelser med en viss matkasse (förmodligen har de inte med lågpriskedjorna då).

Annars är det nog så att olika affärer är billiga på olika saker. Där jag bodde förut handlade jag vissa saker på PrisXtra, andra på Vivo, och ett fåtal specifika saker (eller i nödfall när de andra var stängda) på Konsum. Men då krävs det ju ett ganska gott minne och att man orkar hålla på och tänka på vad varorna kostar på olika ställen!

Aniara4
0

Dessutom: förut satt jag jämt med reklambladen och planerade veckans inköp efter speciellt attraktiva erbjudanden. Nu har jag avsagt mig all reklam eftersom jag inte orkar kånka allt till pappersinsamlingen hela tiden, men de flesta affärer lägger även ut sina blad på nätet.

Igår fick jag f.ö. tips av en kompis att de sålde fläskkarré för 40:- kilot på Vivo, så det ska jag kolla upp och köpa på mig ordenligt av i så fall!

Ulf-S
0

#6: Det här med att olika butiker i samma kedjor har olika priser stämmer verkligen! Jag bor närmast den ICA-butik som bara måste vara dyrast i stan…

Jag handlar gärna på NK när jag lämnar Söder någon gång, mycket bra utbud och helt OK priser!

Wenn
0

Jag handlar på Willys och Lidl samt ICA Maxi som  är dyrast, men har annat än mat.Väntar på att City Gross skall öppna här.

LillaEmma
0

det finns en sida som heter mydemand som man kan välja vad man vill ha för slags reklam så skickar dem till ens inkorg, det är rätt smidigt.

Jag brukar mest handla på coop extra där jag bor, all ost och storförpackningar köper jag på city gross.

parsley
0

Tror också att det varierar beroende på var man bor. Det är absolut lättare att hålla priskoll som LCHF:are, då är det inte så många varor man behöver hålla reda på.

Risken med att handla i en affär med låga priser är att man köper saker bara för att det är billigt.

Det finns psykologi kring prissättning också. Vissa varor säljs billigt för att ge ett intryck av fynd, medan andra varor "som man måste ha" när man ändå handlar den billiga köttfärsen, säljs till högre priser.

Är man ambitiös så får man väl göra en liten "inköpskasse" och kolla vad olika varor kostar i olika affärer.

Inke
0

Billigast är frysen just nu, där jag samlat på mig. Det är lätt att glömma bort maten och sen får man kasta. Tex har jag fyllt skafferiet med flerpack som jag tror jag vill ha och sen går tiden ut och jag får kasta.