Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1508 ggr
piia1
0

magkatarr

Många här skriver att de blir bättre i magen när de äter lchf, att magkatarren försvinner. men min har bara blivit värre…jag har börjat äta mer kolhydrater igen för jag klarar inte av att gå runt och ha ont i magen och må illa…

finns det något jag kan göra vad det gäller maten. Jag kan ju inte leva på omeprazol resten av livet, för jag vill för övrigt inte sluta med denna mat. Jag har satt min kolhydrat gräns på 10 gram/100 gram och då har jag både ork och inte så ont av min mag syra!

IngelaZ
0

De första två månaderna fick jag ökade problem av min magkatarr men sen vände det, nu har jag sänkt dosen av min omeprazol med hälften.

Det kan säkert vara en bra taktik att lägga kolhydraterna lite högre och kanske försöka dra ner dom eftersom du känner att du mår bra.

Har du prövat att äta mjölksyrade grönsaker? Finns också mjölksyretabletter. Mjölksyrad ossvassla som heter Molkosan finns att köpa på hälsokost, är rätt billigt och man blandar det i vatten till en dryck.

För mig  hjälpte det att äta lite creme fraisch, blev som bomull i magen. Bacon fick jag ta bort eftersom jag reagerade på det salta och rökta, vanligt sidfläsk funkade bra.

piri-piri
0

Hur ofta äter du? Det kan vara så att om du äter lite oftare så mår magen bättre. Jag kan inte ha för långt mellan målen för då får jag känningar av magkatarr.