Hyacinth Bucket är helt underbar!
Den enda serien som både jag och mamma skrattar åt. Eller ja, vi skrattar båda åt The Vicar Of Dibley (Ett Herrans Liv) också…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ja, The Vicar ja… underbar! "No no no no… yes!"
Ah några till som älskar The Vicar. Tycker den är helt underbar. Såg faktiskt de två sista avsnitten på planet till Australien i julas. Vet ni hur den slutade? Vill ni veta? (Om ni inte vet alltså :-))
#0: Haha, vilken blomsterprinsessa! Tjusigt:)
Hihi, tack!
Monsun, jag har sett det allra, allra sista avsnittet av "The Vicar", men jag MINNS inte… du får gärna berätta!
Kram!
Ett av husen i byn köptes av en "otrevlig Londonbo". Hon och vänninnan skulle gå dit och läsa lusen av honom - och så var det förstås en snygg karl! Prästen föll som en fura - och han också.
Efter en hel del förvecklingar gifter de sig - hon i sin pyjamas då bröllopsklänningen blev lerig .
Mycket romantisk och rolig!!
(Jag vill också träffa en snygg karl bara så där….)
JAAA, nu minns jag ju! Åh, det avsnittet var ju helt sanslöst roligt! Och vemodigt, eftersom det var det sista.
Men en gång om året brukar TV sända "The X-mas special", när de anordnar ett julspel och Jim "No-No-No" och de andra gubbsen är underbart söta herdar i frottéhanddukar!
I love it!
Minns du en replik ur första avsnittet? När Geraldine ska presentera sig for kyrkorådet, och den där godsägaren (som jag aldrig minns namnet på) utbrister; "But… You're a woman!" och Geraldine rappt svarar, samtidigt som hon tittar ner på sina enorma tuttar; "Oh, these are so revealing!".
*fniss*
Ja DET minns jag - önskar att jag kom ihåg fler repliker för de är helt underbara. Så härligt också med en vanlig kvinna istället för pinnar!