Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1058 ggr
BlueEyedDevil
0

Haha, nu känner jag mig dum...

Ojoj. Skulle göra pizza på LCHF-vis idag. Sökte efter recept hä rpå sidan och där skulle man ha med "polarbröd".

Ahaa, tänkte jag och sprang iväg till brödhyllan på ica.

Köpte där polabröd och ilade tillbaka hem.

Väl hemma satte jag igång med pizza-lagandet och pizzan blev sådär god.

Tyckte dock att dte var konsigt att man fick äta bröd. Men men, kanske är en pizza som skall ätas med förstånd och inte så ofta.

Sätt sedan och surfade runt här på sidan och hittade ett recept på "polarbröd".. Oj vad dum jag kände mig när jag såg att det var SÅNT polarbröd jag skulle använt mig av till pizzan.

Haha inte konstigt att jag sitter här och är såååååå sötsugen när jag klämt i mig så många kolisar idag. Haha.

Jag tar nya tag imorgon :-)

MillisB
0

Härligt!

Ja, det är inte så konstigt om du har sötsug efter de där sockerstinna polarbröden…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Summertime
0

de var faktiskt riktigt kul….!!!!!!!!1

jag gjorde pizza igår på min hade jag mozzarella pesto en halv tomat skiva champinjoner blev lite öve av den rivna osten så den åkte på ja just det glutamat fri skinka också…….. super gott min sambo trodde det inte var riktigt sant!!!"!!!!!

Melindrea
0

Jo, du är inte den enda som blivit lurad. Mums vad sugen jag blev på affärens polarbröd när jag läste att de var OK att äta >.>

parsley
0

Glad

magma
0

*haha* Oj, ja det är ju visserligen ett misstag som är lätt att göra med tanke på namnet…Glad

BlueEyedDevil
0

Haha jag blev lite fundersam när jag läste kolhydraterna på förpackningen.  Men jag hade ju läste det här på sidan så då trodde jag att det va ok :-P

elize-l
0

Hahahaha, jättekul, men som sagt lätt hänt. Vad som dessutom gjorde det extra kul var ditt sätt att berätta, komiker kanske =)

Forsman
0

Jag har gjort pizza ett par gånger och som botten har jag använt en tunn omelett!

Funkar finfint. Lite äggsmak är det och det blir ju inga krispiga kanter, men med mycket ost och oregano på samt stängda ögon så är det nästan som på riktigt! :)

denno
0

#8, låter vettigast. Ägg är garanterat överlägset även det "polarbröd" som kallas lchf.

IngelaZ
0

riktigt kul… Själv har jag inte gjort det misstaget, kanske för att jag jobbat på polarbageriet och bakat polarbröd en massa år i min ungdom. Så jag vet vad det är i dom Räcka ut tungan