Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1816 ggr
Uttelille
0

OT! Kærlek?

Nu behøver jag era synpunkter på hela denna situation!

Sedan jag børjade jobba hær før ett halvår sedan(aupair) så har æven en svensk kille jobbat hær två ggr i veckan, och skøtt saker ute och kørt ærenden och sådant. Han har bott hær 9 år och ær 29 år.

Flickvæn har han också haft ænda till før 2 veckor sedan ungefær. Men det har inte varit bra mellan dem ett bra  tag, eftersom han jobbar føør mycket.

Vi har jæmt pratat mycket nær han varit hær och så. Och nær hans flickvæn nu gjorde slut har han pratat ganska mycket med mig om det och han har sagt att han har kunnat øppna sig så mycket før mig och kunna berætta vad som helst. Och att han kunnat koppla av med mig och sånt.

Han ringde æven ett par gånger och bad om førlåtelse att han pratat av sig på mig, och lovade att inte næmna exet mer. Han sa æven att nær han kænde sig lite nedstæmd pga av allt, så blev han glad nær han tænkte på mig. Så undrade han om jag ville grilla med honom någon dag. Det blev dock aldrig av pga av massa extrajobb.

Och nu ær det så illa att jag råkat gå och bli førtjust i mænniskan! Det har ju kænnts lite som att det funnits något dær. Men jag vet inte alls. Han har mycket att tænka på nu. Renovering och husførsæljning och jobb och så, så fan, det ær ju egentligen inget att satsa på! Dessutom åker jag hem om en månad!

Men nu kænner jag bara mig olycklig. Ska man sæga något till honom??? eller førsøka kvæva sina kænslor och gå tillbaka till det gamla?

Igår var han hær, och allt kændes så hoppløst! Ville bara kramat honom. Skulle ha gjort det. Eller kanske inte…

Uttelille
0

Dessutom går maten skit tack vare detta. Nu har jag gått upp i viktGråter

magma
0

Ojoj, jag vet inte… Jag förstår att du känner dig ambivalent. På ett sätt så är det kanske inte världens bästa tidpunkt i hans liv att starta upp ett nytt, varaktigt förhållande? Personligen skulle jag skulle gissa att det bästa vore om ni båda backade lite, och väntade ett tag tills tumultet kring hans förra förhållande lagt sig en aning. Därmed inte sagt att du ska hålla inne med vad du tycker och känner, du kanske kan vara öppen och säga som det är? Men samtdigt säga att ni ska hålla det på en neutral basis, eller inte ses mer än på jobbet ett tag framöver? Tills ni kan mötas på lika villkor eller hur jag ska uttrycka mig. Ett minus är förstås att du snart ska flytta hem! Eller skulle du bara hem på besök?

Lycka till, hur det än blir!

folke
0

Jag ska inte säga att du inte ska krama honom, men det är jättelätt att bli kär i människor som tyr sig till en…  

Risken att du blir kär i honom för att du vill hjälpa är stor….  Så jag vet inte riktigt….  Jag känner ju inte dig ..  

Ville bara förmedla mina erfarenheter Oskyldig

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Uttelille
0

Först tänkte jag lite också lite så. Hjälparsyndromet liksom. Men sen har vi pratat så mycket och det bara känns som vi har så mycket gemensamt och jag kan verkligen bara vara mig själv med honom. Han är liksom sådär "redig" och inte nån liten fåfäng grabb liksom. Han älskar djur och barn och vill bo på landet och massa sånt. bara det gör ju en kär, HAHA!

Tyvärr tycker jag det du säger låter riktigt och rätt. Det är ju inte rätt tidpunkt. Men det bara känns som att: tänk om det finns en liiiiten chans, och så sumpar man den.
Men om man nu skulle känna lite sådär hur man känner. Hur ska man säga då? Så man inte riskerar att det känns helt stelt sedan? man måste ju kunna säga det på något lättsamt sätt typ? Eller?

Å, jag är så tacksam för att nån svarade!! Tack!

Lehane
0

När det är så nära inpå en tidigare långvarig relation är risken att det bara blir en övergångs/tröstrelation för honom.

Men är det du väldigt förtjust i killen är det kanske inget annat att göra än att följa ditt hjärta…

Lycka till!

Uttelille
0

Usch,  jag har också tänkt den tanken. Man vet ju liksom inte sådant. Eller hur ska man veta?

Lehane
0

Man kan inte veta. Det är som med lchf - du måste lyssna till dej själv!Flört

Uttelille
0

Hahaha. Ja, det är ju attan också. Man vill ha så många svar, men si det går inte!

Men man kan ju säga något till honom. Men det är nu Ni ska säga vad Jag ska sägaOskyldig

Lehane
0

Det finns inget manus du kan köra. Vad är det du vill med den här killen?

Uttelille
0

Jag vet inte. Egentligen vill jag väl mest veta om han känner något för mig. Och sedan om han skulle göra det skulle jag gott kunna tänka mig att jobba här igen efter sommaren. Fast det kommer jag ju göra ändå. Men jag vet inte. Jag vet inte!

Lehane
0

Nä. Det är det som är det jobbiga. Om han nu känner ngt för dej, vad vill du då?

Uttelille
0

Då vill jag självklart försöka att se om det kan bli något mellan oss.Glad

Lehane
0

Då tycker jag du ska köra på det. Det är hur du känner som är det viktiga! Följ ditt hjärta…

Uttelille
0

Nu kommer han inte hit förrän måndag, så jag får väl se om känslorna svalkar lite sålänge, och sen se hur det känns när han kommer hit. Och känns läget rätt säger jag något. Och om inte så får jag försöka göra så allt detta faller i glömska, och bara försöka vara kompisar.

Är ju lite rädd för att det ska kännas spänt om jag säger något. Inte för min del,men för hans kanske.

Alltså, man ska ju vara singel. Killar innebär bara besvärRäcka ut tungan

Glennart
0

Du måste ju åtminstone försöka! Annars kommer du ingen vart! Cool

MaMaMade
0

Ska du tillbaka efter sommaren? Isåfall tycker jag att du ska framhålla att du trivs m honom o absolut vill hålla kontakten tills du kommer tillbaka. Du behöver kanske inte säga att du är förtjust i honom på annat sätt än som nära vän än sålänge. När sedan hösten kommer har han hunnit älta ur sig sitt gamla förhållande o ni kan lära känna varandra på rätt sätt.

Det där m kärlek är inte så lätt alla ggr! Lycka till o håll oss uppdaterade! Glad

Uttelille
0

Tack! *ler*

Ja, som nån sa, man ångrar mer saker man INTE gör än saker man gör.

Delvis sant känns det som.

Uttelille
0

Ja, jag ska med stor säkerhet tillbaka o finna annat jobb.

Men hur menar du att jag ska säga att jag trivs med honom? Lät bra annarsGlad

Lehane
0

#14 Visst är vi killar till besvär - kärt besvär!!Flört

Uttelille
0

Ja, om allt bara kunde gå lätt och smidigt utan brustna hjärtan osv.  Då så vore det kärt besvärRäcka ut tungan

MaMaMade
0

#18 Säg precis vad du tycker om honom, känn av läget. Kanske du kan ta steget att säga att du tror att du håller på att bli förälskad men vill lära känna honom ordentligt först. Att du vill att han ska hinna lägga sitt gamla förhållande bakom sig o under tiden kan ni umgås som nära vänner o så får ni se vad det leder till.

Eller så hoppar du bara på honom… Oskyldig

Uttelille
0

Nu ska jag träffa några kompisar och spela kubb och grilla.Det kanske får bort tankarna från killen en stund! Värst är när man ska sova och analyserar sönder ämnet.

Men ja,jag återkommer om rapport. På måndag..då gäller det! Då är det allt eller inget. TypOskyldig  Ååå, det är evigheter till måndag ju!

Uttelille
0

Jag kör på det sista alternativatRäcka ut tungan haha

Nä,skämt åsido. Det lät bra det du sade(det första alternativet alltså)! Tack så jättemycket! Nu blev jag lite gladare igen!

magma
0

Du får väl försöka få med honom ut på kaffe eller dylikt någonstans, så ni kommer på tu man hand. Och då rakt på sak säga att du börjat få känslor för honom, men att du känner att du inte vill agera på dem just nu- men att du ändå ville rensa luften? Och att du ska åka hem en period men att du kommer tillbaks, och att om han vill så får ni se var ni står när du återkommer.

Då vet han var du står, du har alltså ändå tagit chansen och behöver inte åka hem och oroa dig över att du inte sagt något alls. Men ändå lämnat honom utrymme att komma över sin f.d helt och fullt innan du återkommer.

Det är mitt förslag!Räcka ut tungan

raphanus
0

Lek med några fiktiva scenarion i ditt huvud:

Plan A: Fråga dig om du skulle kunna vara "bara kompis" med honom, och då menar jag att ni i så fall fortsätter att träffas och hittar på saker tillsammans ibland, pratar, berättar hemlisar osv. Om det känns helt okej, så kan du ju nöja dig med det. Annars, gå till plan B.

Plan B: Känns plan A fel, kan det bero på att du längtar efter nåt mer. Säger du till honom, i så fall, att du längtar efter mer än bara vänskap, och om han känner likadant, så kan ni ju i alla fall ge varann chansen att pröva kärleken. Skulle det sen inte fungera mellan er, så har du ju ändå inte förlorat nåt, eftersom du förkastade plan A och fastslog att du inte kan vara bara hans vän.

Uttelille
0

Ooo, den var svår! Först när jag läste A, tänkte jag att, jo, jag skulle ju kunna vara kompis med honom, men om en chans finns så vill jag hellre testa B! *girighet*haha

Men jag borde ju kunna säga något utan att förstöra…tycker man. Om han inte visar sig vara helt barnslig.

Ditt förslag lät ju också bra! Då säger man det liksom inte så allvarligt, utan berättar liksom bara vart man står, inte sant?

Han håller på att bygga garage med sin kompis i helgen tror jag. Tror ni man är för påtränglig o man frågar om man kan ta en sväng förbi och titta på huset och så, för då kan han ju ändå jobba om han vill. Han har ju trots allt sagt att jag måste komma o kolla på huset nån gång innan jag åker.
 Och då kan man ju känna av stämmningen också?

Uttelille
0

Shit vad nervös jag blev! Har inte sett att jag missat ett samtal från honom vid 7! Fan att jag hade musik i öronen! Åååååå!!!!

Medlem
0

Du ska självklart lyssna på dig själv och hur du känner. Magkänslan ljuger aldrig sägs det  :-) Men om jag vore i denna sits så skulle inte öppnat mig och låtit mina känslor styrt mig för en sådan kille. En kille som berättar mycket om sina problem med sitt ex kommer med all säkerhet att prata om mig för en annan kvinna efter vi sepererats.

MiaKia
0

Det enda jag kan säga att de ENDA misstagen jag har gjort här i livet är när jag inte har berättat för nån hur jag känner.

kram till dig!!!

Uttelille
0

Han har inte berättat mycket om sitt ex. bara i början, men när det kändes som han började känna nåt litet för mig så sa han att han inte skulle nämna henne mer, och det har han inte.

Men hörrni, HAN ringde nu! Shit, han har fått massa besked från sitt jobb, som lite rammat hela hans vardag. Eller snarare, han har jämt gett allt för jobbet, och nu kom hans chef och sa att han typ skulle skita i jobbet och låta familj och vänner gå först osv. Han fick även ett bättre jobberbjudande faktiskt.

Men han ville att vi skulle träffas på lördag! Men han vågade knappt, för han har ställt in 2 ggr innan, när han var tvungen att ha saker färdiga till 17 maj här i Norge med jobbet. Så han menade att detta var hans sista chans. han skämdes jättemycket. 
Han kommer och hämtar mig klockan 5 på lördag alltså! Och kommer han inte pga jobb så kan han ju dra åt helveteOskyldig SHIT, nu är jag i upplösningstillstånd!

magma
0

*hihi* Då vet du vad du har att göra, det blir till att förbereda dig mentalt på hur du ska göra… Försök vara ärlig mot både honom och dig själv men ändå inte helt självutlämnande, det är mitt råd på vägen. Lycka till!

Torpet
0

#30 Jag säger bara LYCKA TILL på lördag

MaMaMade
0

*Oooho, fjärilar i magen här med*!!! Räcka ut tungan

Själv har man ju sitt på det torra o efter 24 år går den där första pirrande känslan över i ngt mer…öööh, varm trygghetskänsla kanske man kan kalla det? O mina barn är lite för små än så jag drömmer mig gärna in i din spirande förälskelse om jag får?

Det här är mkt mer spännande än en slibbig Allers-novell ju! Flört 

Berätta hur det går o jag ska knipa tummar o allt som går att knipa för dig på lördag! Lycka till!

Uttelille
0

Hihi! Tack! Du ær så vælkommen så att delta i min lilla førælskelseRäcka ut tungan

Men nu kænns detta bra ændå på något sætt. Før nu vet jag ju lite vart han står, och det gør att allt inte kænns så ovisst længre. Så om det kænns bra på lørdag kan man ju sæga det dær någon sa om att han liksom kan ordna upp sitt liv lite under sommaren och så.

Nåja, det blir som det blir!Glad

Han kommer ju och hæmtar mig och så ville han visa mig lite stællen och så skulle vi nog grilla någonstans.
Men såklart ska det ju regna på lørdag!!! Det stør mig. Men man kan ju inte få alltOskyldig
Jaha, och så har man redan børjat tænka på klæder, haha
Fast han ær inte noga med sånt ændåRäcka ut tungan

(JObbiga bokstæver jag vet, men ær på familjens dator)

bintouu
0

Önskar dig lycka till. Förälskelse är underbart

MaMaMade
0

#34 Efter regn kommer solsken! Kan vara en förevändning att åka hem till honom…ojoj, bäst att ta av de blöta kläderna…ja…hrmph…slutar där. Oskyldig

Uttelille
0

Hahahahaha, jag skrattar ihjæl mig!

Haha, gud, så långt ska vi nog inte gåFörvånad NæRäcka ut tungan

MaMaMade
0

Har inte sett maxiq på ett tag så jag tänkte att jag skulle hoppa in för honom ett tag!

Skrattande

Uttelille
0

Det gør du rætt i!!! Man måste ju få skoja till det liteRäcka ut tungan

LillaMe
0

Åh, vad härligt med alla dessa känslor. Allt blir så spännande i början när man har ett kanske, och ett löfte om mer. Man blir ju nästan hög på det. Lycka till! Följer med spänning.

greensis
0

Lycka till, hur det än går!

Verkligheten har lagt sig i min forumtid, men jag håller tummarna! Minns bara två saker:

Var ärlig mot dig själv. (Ljug kanske för andra, men aldrig mot dig själv. Känn efter vad DU vill.)

Det går flera tåg. Man får många, många chanser här i livet, bara man kan se dem som möjligheter och inte bara kniper ihop ögonen.

Fabricati diem, pvnc!

Uttelille
0

Tack för ert stöd hörrni!!

Jag ska tänka på vad du skrev Greensis, -Ärlig mot mig själv- det måste jag vara annars mår jag jättedåligt.

Jag förstår att det går fler tåg, och allt känns mycket bättre idag än igår. Nu kan jag iallafall åka hem utan att kanna att jag borde sagt något, för nu har jag fått någon slags bekräftelse från honom, och så ska vi ju ses på lördag. Så då kan man ju säga vad man känner om man känner något.

Ååå, vad glad jag blir av responsen jag får här, Ni är supersnälla! Ni ger en lite att tänka på och håller inte bara med om allt!Glad

ebet
0

Regn är underbart! Vilka minne man får om man har kyssats (??) i regnet! Det gör ingenting om det inte blir något av det hela, men visst är det härligt att det händer så himla ljuvliga saker! Kanske du blir jättebesviken, men det liksom hör till livet! Går det åt fanders nu, så har du lärt dig någonting som för dig ett stort steg framåt i livet. Det kommer du att tacka dig för senare -Jag lovar! Och tänk om det är Han som är den rätta….

DrAnna
0

Något känner och tycker han i alla fall eftersom han har tagit initiativet till att träffas och dessutom inte på jobbet. Go with the flow! Känn efter under dagen vad för läge det är och se till att ni kan hålla kontakten eftersom du kommer tillbaka efter sommaren.

Johannika
0

Det är aldrig riktig rätt läge att träffa någon, det är antingen det ena eller det andra som borde varit si eller så eller passat bättre någon annan gång. Så vad jag vill säga med det är att ta chansen när den kommer, efteråt ångrar man bara det man inte gjorde. Ta chansen, kanske funkar det och då är ju allting underbart, eller så gör det inte det, men då vet du ju i alla fall hur det ligger till även om man blir besviken! Håller tummar och tår! Good luck!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Uttelille
0

#45 Tack! Det har du faktiskt rätt i. Ibland måste skapa tillfället. Men som sagt. Jag får se hur det känns på lördag. Jag vet inte vad jag hoppas på hur jag ska känna. Nåja, det är bäst att inte spekuleraRäcka ut tungan

#43 Kyssas i regnetOskyldig Det låter ju inte helt fel,haha. Men du har också rätt i det du säger!

Alla kommer med små visdomsordSkrattande Tack!

Uttelille
0

Just det! jag hade ju en fråga också!

Nu har ju han tagit steget och frågat om vi ska träffas och massa, och det känns mest som jag bara sagt jaFundersam

Borde jag skicka nåt sms och typ skriva "Ser fram emot att träffa dig på lördag" eller nåt sånt? Så det inte bara är han som säger nåt utan fattar att jag kanske är lite intresserad?

Eller?

raphanus
0

# - 47 - Det är aldrig fel att kommunicera för mycket, bara man vet vad man säger/skriver.

nobban7
0

#47, #48 Klart det kan vara fel att kommunicera för mycket!
Om han har tänkt sig e kopp kaffe för att lära känna dig och du börjar diskutera vad era barn ska heta och vart ni ska bo som pensionärer tror jag nog han drar öronen åt sigFlört

SarahBruhn
0

Kunde inte låta bli denna storm av känslor.  Så himla härligt!

Man blir så himla glad! Lycka till!

Det som är dumt med sms är att det är så lätt att missförstå. Men i det läget som ni verkar vara i så tycker nog han att det bara är bra, få bekräftelse lixom.

raphanus
0

# 49 - nja, jag menade mera generellt, inte konkret. Misstaget många gör, inklusive mig själv, är att tro att den andra förstår vad man menar, om stort och smått alltså, vare sig det rör sig om kaffedrickning eller namnens barn. Det är bättre att skicka ett brev eller sms eller ringa en gång för mycket för att kolla en eventuell överenskommelse i stället för att tro att alla inblandade har förstått allt.

För mera kött på benen: sök på Google efter ordet "mamihlapinatapai"! :)

Uttelille
0

Ah, jag skickade aldrig något sms igår. Det var mest storasyster som sa att jag skulle göra detRäcka ut tungan

#49 Jag hoppas inte du uppfattat mig sådan med så lite självinsikt att jag börjar prata barn eller nåt knasigtFörvånad För sån är jag verkligen inte.

Jaha, imorgon gäller det. Jag ser fram emot det! Tur att det inte var idag för ögonen är av nån anledning svullna idag, likaså magen, och en enorm orkeslöshetLedsen Vet inte vad som sker i kroppen nu…

nobban7
0

#52 Inte då - jag bara gav ett övertydligt exempelSkrattande
Oroa dig inte, det är han som tagit initiativet till att träffas, alltså vill han det och ni kommer att få så trevligt så - oavsett vädret.

Uttelille
0

Ikväll ska det ju ske!

Men jag vet inte vad som hänt med mig! Igår så hade jag ont i magen och var uppsvullen och jag kände mig helt lam i hela kroppen. Låg helt död i sängen från 9-15 då jag var tvungen att stiga upp.
Senare på kvällen kände jag mig lite bättre och skulle gå till häststället, men när jag kom fram fick jag så ont i magen att jag fick be nån köra hem mig!

Och nu är jag också lika trött, och ögonen svullna och kroppen orkeslös. Och något lustigt sitter kvar i magen.

Jag råkade äta väldigt nycket älgfärs i förrgår, kan det vara det som magen inte klarade av? Eller nån bakterie?

Jag MÅSTE vara pigg till ikväll! Kan man äta nåt särskilt som samtidigt är snällt för magen?

Varför kommer alltid problemen när man minst behöver dem!?

Uttelille
0

Vill bara tilläga att det inte beror på nervöshet.

Uttelille
0

Nu är jag färdig! Jag mår lite bättre nu som tur är. Men inte på topp. Men hoppas han påverkar mitt humör till det bättre.

Funderar på om jag är inne i någon 3-månadersfas av LCHF, för sådan här kände jag mig när jag började. På bara 3 dagar har jag gått upp ytterligare 2 kilon och är väldigt förtvivlad för det.Gråter Jag har liksom inte ätit jättemycket, och även uteslutit grädden och för mycket ost. Jag kan aldrig tänka mig att 1300-1500 kalorier om dan är för mycket. Jag orkar inte. Vill inte bli tjockare och tjockare. Hjälp mig!

bullmagen
0

Ta det lugnt, stress är som bekant inte bra vare sig för välmåendet eller viktnedgången!

Å jag ska hålla alla tummar jag har för  att det blir en bra kväll för er!!!

Jag har problem med magen nu (svullen och allmänt i olag, har ibs) så jag försöker lugna den med cultura yoghurt (med probiotika). Du kanske behöver fylla på med lite goda bakterier efter herr älg igår?

Lycka till ikväll och smörj in läpparna med lite luktfritt kokosfett…Glad

Uttelille
0

Jag tror inte jag skulle tåla cultura yoghurt, tyvärr. Det är mjöklproteinet tror jag och att det är för surt, så magen skulle nog bara bli värre.

Tack för att du håller tummarna!!

Det får bli lite med lukt då jag inte har det luktfriaGlad Dum som jag var smörjde jag nyss på vaseline. Det är inte bra grejer.

bullmagen
0

Ät något som är kokt, lite lax med skirat smör till middag kanske. Kokta grejer ska ju vara mer lättsmälta sägs det…

Å, vad jag vill att det ska gå bra för dig!

Uttelille
0

Ja, jag tänkte också på kokt lax… Men nu blir det ju att vi ska äta nåt ikväll, och grillning blir det väl inte pga vädret!

Ja, jag vill också att det ska gå bra! Sen är han sen nu ocksåRäcka ut tungan Nåja, bättre för sen än för tidig. Bara inte för senFörvånad

lkn02001
0

oo!! *undrar om han kommit än* vill bara säga till dig att du behöver ju inte kasta dig om honom och säga att du håller påa tt bli förälskad. Jag skulle sagt något i stil med "jag tycker om att vara med dig" och kastat ett öga under lugg mot honom…

lycka till!!!

bullmagen
0

Å, är ni på dejt nu??? Spännande! Rapportera gärna imorgon!

(vilket ointressant liv jag har)

MiaKia
0

Sätt också här och undrade.. :) Hoppas du har en fin kväll!

*kram*

Uttelille
0

Äh, den pojken kan ju dra nånstans.

Jag skojade bara , jag har inte känslor för honom. Vilken korkad kille alltså.

Här väntar man mer än en timme liksom, och skickar sen sms, och då hade han varit med sin kompis på ett köpcenter, glömt mobilen i bilen o inte vetat att klockan blev så mycket. Yeah right.

A, nu kommer han om en halvtimme typ,men alltså, det är väl knappt jag vill.

Nä, nu känner jag inte ens mig besviken.

Endel människor verkar ju inte ha så mycket vettigt bakom pannbenet som man tror.

bullmagen
0

Dålig stil…

Visst, kan säkert ha glömt mobilen i bilen, men skärpning! Vissa killar alltså, de kan konsten att vara nonchalanta typer.

Förstår att du tappat sugen. Se om du känner för att umgås när han kommer till dig, annars kan du ju bara säga att du inte är sugen längre. Att du föredrar att umgås med människor som visar respekt och passar tider.

Hoppas det blir bra, hur du än väljer att göra. Vem vet, det kanske var ett uppriktigt misstag från hans sida?

Ja, han får visa vad han går för nu och gottgöra dig, kram!

Uttelille
0

ja, nu ska det mycket till alltså. Jag menar det är ju han som frågat varje gång liksom!

Gud vad jag skulle skämmas om jag var han. På honom lät det ju inte ens som han trodde att jag väntat. Hmm…detta kan tålas att reda ut. Haha

Men jag menar, detta kan ju inte ha varit så viktigt för honom då. Men då kunde han ju skitit i att fråga från första början.

Jaja,men som sagt nu orkar jag inte bry mig. Verkar han nonchalant drar jag nog din replik bullmagenRäcka ut tungan

MaMaMade
0

Oj då, där sjönk han som en sten! En sådan miss fordrar en hel del från hans sidaom han ska få pluspoäng igen… Pyss o kram på dig vännen! Kyss

Blenda01
0

Jag håller tummarna för att du får det trevligt i alla fall!

Kramis

Uttelille
0

Nu känns det mest som om det kommer bli dålig stämmning, men jag får nog välja att skratta åt det hela istället.

greensis
0

Om den historien inte är fullständigt sann (och nästan även om den är det) skulle det krävas en rejäl avbön samt en dubbel pudel för att man skulle känna sig i fas för att umgås…

Fabricati diem, pvnc!

bullmagen
0

Hur har det gått? Nyfiken i en strut…

Uttelille
0

Ojojoj…

Det var rätt trevligt ändåOskyldig

Han kom sedan och var lite skamsen, trodde att jag skulle bett honom dra nånstans i princip. Men historien var på ett sätt sann, för han ville inte säga till sin kompis att han skulle träffa mig pga hur allt är just nu. Så han hade försökt skynda på kompisen, men sen visste han inte hur mkt klockan var heller…men men, nog om det, det får va hur det vill.

Vi kom hem till honom, körde och hyrde en film, sen gick vi till en restaurang, där tog jag pepparbiff med bearnaissås och broccoli- så det verkade magen tåla,så förhoppningsvis hade de inte smygit i så mycket kolisar.
Det var trevligt och vi pratade och skrattade och kunde prata öppet om i princip allt.

Kom hem till honom, kollade på filmen…blev lite närgångnaGenerad Och ja, det var ju mysigt om man säger så, HAHAHA
Vi hade sedan jag kom bestämt att jag skulle sova över så han kunde ta ett par öl och så.

Ja, Gud…vilken kväll. Han var jättegullig och sa jättesnälla saker, inte sådant där oäkta fjäsk utan verkligen ärligt. Så det var kul att höraSkrattande

Drack lite kaffe på morgonen, och så körde han hem mig nu.Glad

Ja, gud, detta trodde jag ju inte efter igårOskyldig

bullmagen
0

oj, det lät som en trevlig kväll, minst sagt. Härligt!!!!!!!!

Blenda01
0

Kul att du hade trevligt och att du hade det så länge……HemlisSkrattande

LillaMe
0

Åh, vad underbart! Skönt att det ordnade sig. Var rädd ett tag för att det skulle bli pannkaka av allt. Mmm… *drömmer sig bort*

MaMaMade
0

Låter som om du har ngt på G där, Uttelille! Stanna kvar över natten…kära nån då…mina kinder blossar!!! Räcka ut tungan

Kul att det ordnade sig till det bästa! Du är ju en mysig tjej så det är du värd!

greensis
0

Två tummar upp!

Skönt att det löste sig väl - ocha tt det faktiskt fanns en anledning till att han var sen.

Fabricati diem, pvnc!

Uttelille
0

Naw, vad snälla ni är!Glad

Ja, han var faktiskt himla go. Imorgon kommer han och jobbar här, ska klippa gräset. Så då ska det bli spännande och se om han låtsas som inget hänt typ, eller om han är gosigRäcka ut tungan Jag tolerererar ju inte vad som helst.

Men man kan ju hoppas att jag lyckas dra in honom i min lilla stuga, så jag får pussa lite på honomOskyldig

MaMaMade
0

Det är bra Uttelille! De ska veta sin plats! Kan de sedan sitta vackert, gå fot o rulla runt så är det också bra.  Flört Skrattande

Uttelille
0

MaMaMade: Så Sant Som Det Är Sagt!!Flört

Hög toleransnivå, det kan jag ha, men det finns en gräns på den ocksåOskyldig

bullmagen
0

Uttelille: har det hänt något nytt på kärleksfronten?

Det lät ju lovande…

dahlith
0

Hur är det nu med kärleken? Är så nyfiken…

Uttelille
0

Oj, sikken tur att jag gick tillbaka en sida och kollade!! Annars hade jag missat min tråd!

Ända sedan vi träffades då första gången, så har jag varit hos honom två gånger. Vi har grillat i en fin park och varit på restaurangKyss Sen har jag ju träffat honom när han jobbat här mån-tis.

Sen hade vi faktiskt avslutning igår, han och jag, för jag flyttar hem till Sverige på söndag. Vi var på restaurang och jag åt en god gräddig skaldjurssoppaGlad Sen satt vi lite på en uteservering och pratade och så, och han sa att han kommer sakna mig och såGenerad 
Hans mamma och 2 syskon+barn kommer hit idag och ska hjälpa honom med renoveringen,och han frågade om jag ville komma och grilla med dem imorgon kväll. Och det tackade jag ja tillGlad Det ska bli trevligt. Han vill även hälsa på mig i sommar när han och hans kompis sålt sitt hus.

Flyttar jag tillbaka hit efter sommaren och intresse fortfarande finns så får vi väl bygga vidare på det dåGlad

I och för sig är jag lite besviken men ändå inte på mina känslor. Jag kände ju mig nykär i början och nu känner jag inte mycket tyvärr. Jag vet inte om det kan vara något slags skydd för att inte känna mig ledsen när jag åker hem eller vad det är. Men det känns som jag brukar vara sådan. Först kärleksfull och sedan professor IshjärtaFörvånad Usch, jag måste jobba på det.
Men det känns ju bra att inte behöva kliva på tåget med världens separationsångest.

Aniara4
0

Ja, känslorna är inte lätta att begripa sig på ibland! Men det låter ju ändå rätt skönt att kunna ta lite paus över sommaren utan att få för mycket ångest över det. Sen får du väl se hur det går, om du flyttar tillbaka och om det känns rätt då. Man vet ju aldrig i förväg hur man kommer att känna senare, man kan bara gå på hur det känns precis just nu. Men om inte annat så har du ju fått uppleva en pirrig romans, och det är väl inte fel!

Sen är man inte nykär i all evighet, men ett litet tag vill man ju gärna att det ska hålla i sig. Fast det behöver inte vara fel bara för att pirret lägger sig fort, så länge det har hunnit ersättas av en lugnare känsla av att vilja vara tillsammans.

Nå, njut av sommaren och försök att inte grubbla för mycket. Que sera sera!

Uttelille
0

Ja, det blir bra med en paus så han får reda upp allt i sitt upptagna liv också:)

Ja, det var väldigt kul med en sommarromans, och om inte annat kommer vi fortsätta vara vänner!

Njuta av sommaren sade du,ajaj, ska ske!Cool

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.