Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2093 ggr
BlackMoon
0

Halsont

Jag håller på och bli sjuk.
Och har riktigt ont i halsen.

Har ni några tips på vad jag kan äta?

Förr hade jag ätit glass, smoothie.

Men vad ska jag äta nu?

Halvdansken
0

Treo….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lippi
0

Du kan göra isglass av hallon och vatten.

Kör lika delar hallon och vatten i mixern. Frys in i iskuber eller glassformar några timmar.

Skööönt för halsen!

MaMaMade
0

Drick mkt, vatten är alltid bra, vatten m bubbler kliar skönt i halsen när det gör ont. Avkok på ingefära o/el timjan, lindrar o är bakteriedödande. Fixar du lite sött är honung också bakteriedödande, gott i avkoket. Vitlök är alltid bra… Kan du tillåta dig en brödbit om dagen så river en rågrut m mkt smör skönt. Kycklingbuljong/soppa är ju en klassiker! Gör egen glass på grädde o/el turkisk yoghurt.

callerobertsson
0

Jag har hört att man skall undvika nötter.  Nån som kan bekräfta det?

greensis
0

#4 Enbart att är man minsta allergisk så blir man känsligare i slemhinnorna (tex inne i munnen) när man har förkylning med halsont. Så jag skulle hoppa över nötter, som är kända för att kunna irritera.

Annars är apotekets pepparmintsolja fräsch i halsen/på tungan, särskilt om man inte vill ta halstabletter.

Fabricati diem, pvnc!

sussie
0

Gurgla med saltvatten eller jodlösning. Sök upp en akupunktör du kan få omedelbar lindring av halsont!

BlackMoon
0

Det visade sig att jag lider av halsfluss.

Äter just nu blåbärssoppa,barnmat o glass.

Vet att det inte är det optimala,men det är vad jag får i mig just nu.

MaMaMade
0

*AJ*! Fick det eländet…*ordentligt*…lagom till lucia i fjol. Missade Mellis sista Lusse-tåg på FSK. Ledsen

Fick det strax före helgen o fick så ont att jag inte ens kunde dricka vatten på 3 dagar…tills jag fick komma till dr efter helgen. Det bidde penicillin. Ibland är det bra m lite mögel…

MegN
0

#8 En sån vända hade jag på sportlovet - fick dricka vattnet halvvarmt för att få ner det i halsen…!

MaMaMade
0

Jag kunde inte ens det…gick knappt att andas för det brände så hemskt i halsen. Aldrig mer, tack!