Halsont
Jag håller på och bli sjuk.
Och har riktigt ont i halsen.
Har ni några tips på vad jag kan äta?
Förr hade jag ätit glass, smoothie.
Men vad ska jag äta nu?

Treo….
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Du kan göra isglass av hallon och vatten.
Kör lika delar hallon och vatten i mixern. Frys in i iskuber eller glassformar några timmar.
Skööönt för halsen!
Drick mkt, vatten är alltid bra, vatten m bubbler kliar skönt i halsen när det gör ont. Avkok på ingefära o/el timjan, lindrar o är bakteriedödande. Fixar du lite sött är honung också bakteriedödande, gott i avkoket. Vitlök är alltid bra… Kan du tillåta dig en brödbit om dagen så river en rågrut m mkt smör skönt. Kycklingbuljong/soppa är ju en klassiker! Gör egen glass på grädde o/el turkisk yoghurt.
Jag har hört att man skall undvika nötter. Nån som kan bekräfta det?

#4 Enbart att är man minsta allergisk så blir man känsligare i slemhinnorna (tex inne i munnen) när man har förkylning med halsont. Så jag skulle hoppa över nötter, som är kända för att kunna irritera.
Annars är apotekets pepparmintsolja fräsch i halsen/på tungan, särskilt om man inte vill ta halstabletter.
Fabricati diem, pvnc!
Gurgla med saltvatten eller jodlösning. Sök upp en akupunktör du kan få omedelbar lindring av halsont!

Det visade sig att jag lider av halsfluss.
Äter just nu blåbärssoppa,barnmat o glass.
Vet att det inte är det optimala,men det är vad jag får i mig just nu.
*AJ*! Fick det eländet…*ordentligt*…lagom till lucia i fjol. Missade Mellis sista Lusse-tåg på FSK. 
Fick det strax före helgen o fick så ont att jag inte ens kunde dricka vatten på 3 dagar…tills jag fick komma till dr efter helgen. Det bidde penicillin. Ibland är det bra m lite mögel…
#8 En sån vända hade jag på sportlovet - fick dricka vattnet halvvarmt för att få ner det i halsen…!
Jag kunde inte ens det…gick knappt att andas för det brände så hemskt i halsen. Aldrig mer, tack!