Migrän av socker?
Någon mer än jag som har märkt en ökad benägenhet till stark huvudvärk och/eller migrän om man fuskar?
Jag fuskade lite (vingummi) i helgen och fick en migrän som varade i 2 dagar, och det är ovanligt. Den var inte kul.
Nu kan det ju vara en tillfällighet, det var megavarmt och jag är inte bra på värme. Allt måste ju inte vara kost. Men eftersom den varade så länge är jag misstänksam. Jag vill inte gärna experimentera för att kolla om det var sockert. Roligare kan man ha på helgerna.
Jag har fuskat lite innan, med tex juice eller frukt, och det har inte givit huvudvärk, som om det är något så tror jag att det just är "kemin" som gör det.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Kanske du reagerade på ngt av färgämnena i godiset? Kanske i kombination m värmen o för lite vätska…

Känner likadant
tillsatser är mycket värre än socker.

Mycket möjligt att ni har rätt. Tycker att man blir känsligare för "gifter" nu.
Spydde ju själv som en…nåja…igårkväll. Lite försent för att vara av skolans rulltårta…lite för tidigt för att vara av middagen (o jag har än sålänge inte lyckats m att matförgifta ngn)…möjligen att det var cocosfettet i kvällens tekopp men det har jag aldrig mått illa av förut. Inte gott att veta. Iofs är det rätt så mkt socker i chokladrulltårta m smörkräm…o jag anv bara lite honung själv, mestadels…det + dåligt m mat under dagen = kräksjuk kanske?
Hej Halvdansken!
Tror du inte, att godiset som du åt blev "droppen", som triggade migränen? Så kan det vara för mig i alla fall. Om jag slarvar en gång, går det oftast bra, men flera gånger funkar inte. Då åker jag dit på migrän.
Kolhydrater verkar vara väldigt triggande för mig. Och fett verkar skydda mot migrän. Jag har märkt, att det faktiskt går att påverka migränen på det sättet. Jag tror, att migränen är en sorts inflammation i hjärnans blodkärl. Kolhydrater är inflammationsdrivande, medan fett lugnar ner inflammationen.

#6. Kan mycket väl vara en kombination. Ännu en anledning att hålla sig ifrån socker. Det är inte alls kul att ligga inne med en handduk över ögonen när solen skiner och trädgården ropar.
Jävla kolhydrater.
PS Dessutom höll det på att bli mord. Mannen kommer upp och säger "Vad blir det till mat idag?". Tur för honom att jag inte kunde resa mig upp….
Jag får huvudvärk av socker. Tom av den mörka chokladen för även den innehåller socker.

#7 Fiktivt samtal:
-Vad blir det till middag?
-Om du sätter igång grillen och lägger dig i marinad i badkaret…
Hade det varit min respektive hade jag nog kastat en kudde på honom - om jag orkat.
Fabricati diem, pvnc!
Jag får alltid en otrolig baksmälla med huvudvärk efter jag har fuskat med socker. Och det är absolut snudd på migrän!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Har en bekant som käkat LCHF i tre år någonting tror jag och hon sa att hennes migrän försvann när hon hållt på ett tag och att hon kan få något anfall om hon fuskar med för mycket kolisar….

jag köpte billiga energikakor på hälsokostaffären
Fick migrän.
Det kan absolut ha varit vingummina som orsakade migränen, enligt min erfarenhet.