Ostfondue?
Jag älskar ostfondue, och tänkte att det borde gå att äta utan problem, om man doppar typ lättförvällda blomkåls- och broccoli-bitar i osten istället för bröd. Men nu kommer jag på att man ska reda av ostfonduen med potatismjöl. Tror ni att det lilla potatismjölet (2 tsk/4 port) kan sabba? Eller har något tips på något man kan reda med som inte innehåller en massa stärkelse? Det blir väl svårt, antar jag, eftersom redning oftast är just stärkelse… :\
Ber om ursäkt ifall jag skriver på fel plats i forumet, kunde inte hitta något bättre ställe…
Potatismjöl har ca 80% kolhydrat, så du får i dig kanske 2 kolisar om jag har tänkt rätt. JAg vet inte hur mycket du tål, men om man doppar små skink- eller köttbitar i stället för grönsaker blir det ju inte mycket på en portion…
Jag skulle skippa att reda helt. Det behövs väl inte?

#1: Nu äter jag inte kött… Har börjat prova med ekologiskt lamm, men har haft extremt svårt för griskött sedan puberteten. Får kanske skippa ostfonduen tills jag antingen vet hur mycket kolhydrater jag kan trycka i mig, eller ändrat uppfattning om skinka… :)
#2: Det behövs nog om man inte skippar vinet som ska vara i också. Annars går fonduen inte ihop.

Vill man inte ha redning och vin i osten är ju raclette en variant. Då lägger man små bitar av t.ex. blomkål, korv, purjolök, skinka eller vad man vill ha på små "spadar" och smälter ost över. Det blir väldans gott!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk