Tentkaos!
Så, nu är jag inne i en tentaperiod igen… Jag är van vid att ta med mig choklad, godis (visserligen nötter också) och en rejäl burk med jolt cola (mm, caffeine och socker). Så. vad gör jag nu? Vad tror ni är bra 1) när jag pluggar och 2) när jag sitter där på tentan? Det kortaste tentan jag haft var en timme, den längsta hann jag inte färdigt på 5 timmar… =)
Jag brukar skära ölkorv i lagoma bitar. Man kan ha lite nötter/mandel om man inte är så känslig, babybelostar, bubbelvatten. Om du äter sockerfritt blir du inte lika hungrig och sugen som alla de andra godisfrossarna runtomkring dig. 
Kaffe i en thermos och en 3:a vispgrädde, blanda i en mugg, det mättar rätt hyffsat, och ger dessutom en rejäl energikick för många, vilket väl inte är fel när man har tenta. Ost, ölkorv, ägg, osv. fungerar bra också.

Äggmjölk i termos, antingen "ren" med valfria kryddor eller som latte med 50/50 kaffe.
Fabricati diem, pvnc!
Hmm, jag har undvikt korv eftersom det luktar - kanske stör andra?
Grädde i yogurtflaska om du gillar det… Ost.
Äggmjölk skulle jag ha tagit om det hade varit idag. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Usch jag vet hur du känner det, hade tenta i lördags och ny att vänta om veckor. Det värsta för mej är att jag tycker så himla synd om mej själv så måste slita och sitta uppe på nätterna och plugga så jag vill "unna mej" något gott :P så att det känns lite lindrigare i all plåga. Lite klurigt vad man ska trösta sej själv med nu..
Hehe, jag har precis kommit hem från en tenta nu. :o) (Tyvärr är det fler på lager innan terminens slut)
Jag brukar ta med mig Mezeyoghurt uppblandat med grädde. Ev. lite hallon i botten. Har det i en liten burk, det går tyst att äta också så man inte stör de andra i salen. :o)
För säkerhets skull brukar jag ta med två, har också 5 timmars tentor…