Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3291 ggr
Bumlebee
0

Struma-underfunktion

Hej..

Har ätit LCHF-kost i drygt 2 mån. Mår jättebra. Vill gärna bli fri från Levaxinet. Tar 50 mg nu. Kan jag börja trappa ner??

/Brittan

Babz
0

Hej!

Trixa med Levaxin är inget jag rekommenderar att du gör på egen hand. Vill du inte gå till doktorn och diskutera, kanske du kan smyga in på Kostdoktorns hemsida:

http://www.kostdoktorn.se/

Det är Dr Andreas Eenfeldt som har bloggen, där han även tipsar om LCHF-kost m.m. Han har även en "Frågor och svar"- rubrik. Han kanske kan hjälpa dig.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

MimLan
0

Du skall inte trappa ner det på egen hand. Gå efter blodproverna, det syns ju på värdena om det går att trappa ner.

Mona-Stina
0

Jag har ätit LCHF drygt ett år, kan ännu enligt blodproverna inte minska på levaxinet. Tar fortfarande 150mg/dygn.

Rekommenderar att inte fippla med det utan läkares inrådan.

Bumlebee
0

Tack för era svar. Skall gå in på kostdoktorn och fråga.

Och kolla proverna igen.

Buppan
0

Jag har ätit Levaxin sedan -88 och har ökat dosen på läkarens inrådan alltsedan dess. Nu harjag ätit LCHF-kost i fyra månader och mina värden visade att jag kunde sänka dosen. Skall kontrollera värdet igen om två månader, men det är något jag gör tillsammans med min LCHF-positiva doktor!

Gör det ihop med din doktor, annars kanske du kommer att må dåligt!

sussie
0

Självklart ska man inte experimentera hur som helst men hur mår du? Har du snabbare hjärtfrekvens är du varmare……. då är det kanske dags att i alla fall ta prover. Jag har kunnat sluta med mitt levaxin succsesivt och med regelbunden provtagning. Jag kännde att jag inte behövde levaxinet, hjärtat höll på att hoppa ur kroppen, mycket obehagligt.

Mervi
0

Man skall inte experimentera, jag har ätit Levaxin i 10 år och läkaren har minskat dosen en gång.

Bumlebee
0

#6 visst min hjärtfrekvens är snabbare och varm är jag från och till. Är vältränad med en riktigt hög maxpuls och en lite för hög vilopuls, tycker jag själv.

Miio
0

Att vissa kan sänka Levaxindosen när de äter LCHF innebär inte att det är en bra idé för alla.

Du säger att du mår jättebra. Det tyder ju på att dina hormonnivåer är på en bra nivå. Att ta bort Levaxinet skulle sänka dem och då skulle du kanske inte må bra längre… Samtidigt kan värmen och den höga pulsen tyda på att du behöver minska dosen lite.

Som de andra säger, gå och kolla om dina värden innan du gör någonting. Samtidigt ska man inte stirra sig sig blind på blodprovet - att ens värden är inom det normala innebär ju inte automatiskt att man har de värden som är optimala för en själv. Hur man mår är viktigast. :)

Wildrat
0

#8 Hjärtklappning och värme är inte bara en biverkning av Levaxin utan också en biverkning av LCHF.

catdragon
0

Om din kropp inte kan producera tillräckligt med hormoner från sköldkörteln kan du aldrig sluta med Levaxin!

Har man fel på sköldkörteln är det livslång medicinering som gäller, utan rätt hormonproduktion kan du faktiskt dö…….