Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 3763 ggr
hamalm
0

Fläsksida - hjälp

Jag har gjort i ugn en alldeles underbar fläskstek enligt recept som jag hittade här. Fråga: kan man äta skinnet? Vad äter ni och vad äter ni inte

Besika
0
Halvdansken
0

Svålen är ju det bästa av alltihopa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

hamalm
0

Ja jag menat svålet. För att undvika missförstånd. Tar ni bort någon del av sid fläsk? Har en rimmad bit som jag har haft ugnen 3.5 timme igår kväll.

Brynhilde
0

Alltihop går alldeles utmärkt att äta, inkl. svålen, om du tycker det är gott. Själv äter jag rubbet på sidfläsk.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Glennart
0

Skinnet är det godaste på hela grisen. Bilden “http://kolhydrater.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a8cb6f5d-b8e8-4df3-b755-b85d2bf3c375&Filename=devil.gif” kan inte visas, då den innehåller fel.

Brynhilde
0

Håller med dej, Glennart. Jag är lycklig om jag bara får svålen. Det andra kommer i andra hand.

Som när jag väljer julskinka. Andra letar efter minsta möjliga fett och svål, jag gör tvärtom. En skinka med mycket svål på är rena kapet för mej. Mums!!!

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

hamalm
0

Tack för hjälpen. Jag märker att jag känner mig osäker när det gäller fläskkött och kött med mycket fett över huvud taget. Bacon är jag klar med men nu vill jag vidga vyerna och köpa även andra fettprodukter med mycket fett.

beautifulthing
0

Försök tänka att ju mer fett -desto bättre. Så allt rent animaliskt fett är toppen, även oliv- och rapsolja (gärna kallpressad).

Ju fetare produkter du äter -ju mindre av det behöver du äta så att säga. Äter du en köttbit med mycket fett i betyder det att du inte behöver tillsätta fett för att bli mätt och du behöver inte äta överflödigt protein.

hamalm
0

Jo det har jag förstått men det är hanteringen av dessa, som tex sidfläsk som jag är helt nollställt på.

reamdn
0

#8, alla är långt ifrån överens om att oliv och speciellt rapsolja skulle vara hälsosamt. Rapsolja består av 30% fleromättade lättoxiderade fetter. Även olivolja som prisas väldigt frekvent som någon superhälsoföda innehåller mer än 10% fleromättat fett, 95% av detta är omega6 som många menar att vi redan har ett enormt överskott av i kosten.

Anders-S
0

Här är en länk med de hundra livsmedel som innehåller mest omega-6 enligt Fineli.

reamdn
0

Tydligen heter raps ryps på finlanddssvenska.