Kan det vara så att...
Kan det vara så att innan jag började äta LCHF så kände jag inte min kropp tillräckligt(den var liksom förgiftad så lite gift till så märkte den inget). För det verkar som nu att jag blir känsligare för vad jag äter. Jag svarar för olika livsmedel på olika sätt. Tex så kan jag känna svettningar om jag ätit för mycket fett. Illamående om jag ätit en korv med hög kötthalt, inte direkt men nån timme senare.
Är det nån annan än jag som börjat känna att det händer saker och ting i kroppen?

Jag har märkt att jag är mycket känsligare för salt. Matens egen sälta smakar starkare och därför behöver jag sällan tillsätta salt numera. Jag tror att det är så att när giftdimmorna börjar lätta så känner man igen fienden lättare.
Så är det absolut!
Med LCHF kommer både nyväckta smaklökar och förmågan att "lyssna" på kroppens egna signaler.
Det är bara att gratulera!
Kram!
Jag upplever att min kropp "svarar" mycket tydligare på den får i sig. Den kommuniserar mera, skulle man kunna säga
Kan vara lite besärligt ibland då den blir missnöjd men helt säkert är det jättebra i det långa loppet.

Ja, va bra att det inte bara är jag som känner av allt. Jag har också fått en stor skillnad på hunger och sug som jag inte hade förut. Jag kan känna att nu är jag verkligen hungrig och inte bara sugen. Det är skönt.

Efter en tid lär man sig vad som är bra och vad man bör undvika.

Jag har alltid haft svårt att känna skillnad på hunger och sug. Nu när jag äter LCHF är jag sällan hungrig och nästan aldrig sugen. Det känns skönt på samma gång som det är jobbigt, ibland måste jag tvinga i mig nåt för att jag kan känna mig lite svag och snurig. Jag tycker socker är jätteäckligt, vet inte om du läste om de frysta kycklingfiléerna, jag kände ju hur mycket socker det fannsi dem och det har jag aldrig märkt förut. Jag använder mycket mindre salt än förut och har varit saltoman…

Man pumpar in vatten och druvsocker i kycklingfiléerna så att de inta ska verka så torra och så blir dett litet större volym.Näringsmässigt så är det inte alls lönsamt att köpa frysta kycklingfiléer utan bättre med hel fågel.

Jag älskar kyckling, men nu tror jag att jag ska sluta köpa dem färdigstyckade fileérna. Är det mycket druvsocker i dem?
Jag brukar göra en god hel kyckling i lergryta med vitlök persilja och citron som jag lägger inne i kycklingen. Smaken blir som godast dagen efter och då är den ljuvlig, med en god gräddsås gjord på buljongen som får reducera ner i 30 min och sedan ta i grädde sedan blanka av den med en bit smör mums.