OT SEMIFINAL!!!!!
YEEEAHHH Sverige vann!!!! Semi nästa!!!!! EXTREMT spännande match! Ni såg den väl??? 

matchen i vadå?
Ah, HOCKEY-VM!
För mig är detta det viktigaste varje vår, tar väl nästan för givet att det är samma sak för alla andra… *S*

Klart jag såg!. Vilken rysare, speciellt efter tjeckien gjorde 2-1. Lättnaden efter kvitteringen går inte beskriva! :D
Verkar inte vara många sportintresserade här inne. Inte direkt förvånad, dock. :)
Vid kvitteringen flög jycken ner ur knät, både sambon och barnen blev en aning rädda… bara för ett stillsamt litet "jaaa"…. :)
Gubben satt i sovrummet och tittade. Han vrålade högt när 2-2 målet kom.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#3 ja, när det blev 2-1 till tjeckien trodde jag att det var kört… var ju inte lång tid kvar då heller! =)
#4 och #5 blev inga stillsamma små "jaa" här inte, jag skrek nästan halsen av mig, både vid 2-2 målet och 2-3 målet! =) Stackars min man och mina barn som låg och sov. =)

Näe, såg inget. Brukar inte hänga med i sånna grejer. Aldrig varit särskilt intresserad. Är mer för kattinriktade tävlingar, än folksporter o sånt. Men roligt för alla intresserade! Kul med intressen.
Hur menar du #3 att det inte är förvånande förresten?
Fattade inte.
Ser :) -tecknet men fattar inte ändå.
Något kännetecknande för oss då eller?

WOHOOOO!
Hejsa Sverige!
Sverige så klart !!
Hm..
Tacka vet jag FOTBOLL!!

Vet inte riktigt. Får intrycket att det mest är mogna/medelålders kvinnor här på forumet, och dom brukar väl inte uttrycka sig som sportfantaster, direkt..
#11 hehe… Det KAN ju ligga något i det, men själv är jag kvinna, 33 år (är det "mogen"…?) och äääälskar vissa sporter, främst då hockey.
Hm…
Tacka vet jag RIDSPORT!!
#10 & #13 Hihi! Har du några fler favvisar…?
Min mamma är 63 och missar inte en hockeymatch på TV! När jag var liten släpade hon med mig på varenda Timrå-match där jag satt och läste Kalle Anka på läktaren. Numera är jag liiite mer intresserad av själva matcherna.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Få se nu…hockey…det är då de inte leker m en boll va´? 
Ni vet väl att det finns ett forum som heter http://hockey.ifokus.se där är ni inte ett enda OT ens en gång…
Numer pensionär i Nynäshamn
Man kan väl inte "umgås" med folk som bara tänker på hockey!? :-O

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Ge dom en puck var så slipper dom slåss om en enda!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Varför kan de inte komma överens om att ha den en liten stund var. Får man inte lära sig det i FSK? (Förmodar att det är ngt yngre som spelar som har hunnit gå i FSK som små. Inga gammkärringar som jag!) 
#17 nja, är inte SÅÅ intresserad att jag vill snacka hockey för hela slanten, då är det roligare och mer lärorikt att hänga här på kolhydrater.ifokus och göra ett litet OT. 
# 14 Tja, sport-favvisar…
Räknas långpass med Johnny Depp-filmer…??? Jag blir då alldeles matt av det….
#22 haha!! Ja, det måste ju räknas, blir själv matt av det. Rena gympapasset ju! 

# 22+23 förlåt fattar nada?
#24 Johnny Depp är ju så görsnygg och har sånt sug i blicken att man blir heeelt matt av att se honom! =) Var det som menades…
Ursäkta min franska men: Är hockeyspelare helt dumma i huvet!? Sitter och kollar matchen mot Finland och något som jag har sett i alla matcher är det att när t.ex. en svensk slår ner pucken i rundeln i Finlands zon så är det ingen finne som kan räkna ut var pucken kommer att ta vägen utan det är alltid en svensk som är först på pucken.
OBS! Det spelar ingen roll vilka lag som spelar det är alltid så här! Har dom snört på sig skridskorna för hårt eller fått en puck för mycket i huvudet? När jag ändå klagar: Varför är det ingen som har skydd för munnen? Vill dom äta välling med sugrör resten av livet?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Det är ok att du bekymrar dig för deras tandstatus maxiq , jag hoppas att dom vet vad dom håller på med!
För att inte tala om halsskydd- jag minns spelaren som fick halsen avskuren av en skridsko och dog för några år sedan. Visst var det en väldigt ung kille? 17 år???
Ja visst är det märkligt att de har skydd på alla möjliga ställen där det finns fullgoda ersättningar som t.ex. armbågar och mjältar men försök att spela hockey utan hals så får du se hur löjlig du ser ut då! Kolla bara på Bengt-Åke… :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#26 det är ju passningsspel, svensken som du pratar om i ditt exempel ser ju till att ha "kontakt" med den andre svensken (en stor sak är ju att läsa av varandra) och passar honom dit han ser att han ska åka. Har de bra koll på varandra kommer pucken till rätt person, ibland missar de att kolla av varandra, eller någon i andra laget ser hur de har tänkt och då kan det ju bli spelvändning.
Sen detta med skydd… Kan tycka att fler skydd skulle vara motiverade, men är ganska säker på att det skulle bli svårt att spela med halsskydd (svårt att röra huvudet fritt och ha koll) tandskydd har ju de flesta, skydd för munnen kanske åxå skulle vara i vägen för spelet. 
Visst, det kan vara lite svårt att se hela bilden i en liten TV-ruta men när det sker gång på gång så borde backarna kunna räkna ut var pucken kommer att ta vägen till slut.
Alla juniorer måste ju ha ett galler som skyddar hela ansiktet och det verkar inte hindra dem märkbart men så snart de blivit "stora" så kan de bara ha en liten bit plexiglas som egentligen bara skyddar för saker som kommer uppifrån eller rakt framifrån medan de flesta puckar och klubbor kommer underifrån. Ett tandskydd inne i munnen kanske räddar några tänder men inte läppar, kinder, näsa och ögon. Alla målvakter har ett halsskydd och dom ser ändå hyfsat rörliga ut.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#32 Jo, visst kan man tycka att det kunde skyddas mer, så är det ju. jag antar ändå att de väljer bort skydden för att bli mer rörliga / se bättre. Dumt för hälsan kanske, men det beror väl på vad de prioriterar mest; rörlighet och sikt eller den risk som kan finnas för kroppen.
Oj, oj, oj. Nu kan jag inte hålla mig.;-) Sitter här dagen efter bronsmatchen och har ett litet fult flin på läpparna. Förlåt. Men VI VANN BRONSET!!! Jag förstår att jag är burdus som kommer in och skryter lite, men innerst inne är jag alldeles snäll. Det är i sportsammanhang jag är finländare helt igenom.
#26 Jag tycker jag har sett genomskinliga tandskydd för att preventera sugrörsmåltider. Dom går säkert att få i rosa också men det kanske inte passar sig…
#34 Hrmf, skryt lagom!!!