Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2731 ggr
sarahn
0

stabbiga ben OT

Har ätit lchf i 3 mån utan resultat på våg eller måttband, men har ju fått en del hälsovinster ialla fallSkrattande

Jag väger 67kg till mina 165cm. mått över naveln 82cm, rumpa 100cm, lår 57cm

när jag har gått ner i vikt förut så har fettet lossnat lite överallt på kroppen men benen är ALLTID så svåra att tappa fett på. Jag HATAR mina ben!Skrikandes

har fettvalkar på knäna som aldrig vill försvinna och benen är så stabbiga överhuvudtaget.

Börjar tro att det är nåt fel.Kan det vara så att man har massa slaggprodukter som sitter i kroppen (i mitt fall i benen) som inte vill släppa och i så fall hur "rensar" man bort det?

Nån som vet?

Detta kan låta som ett super löjlig problem men för mig är det en pina.Ledsen

Sarah

greensis
0

Jag dras med samma bensituation. Låren och nedre delen av höfterna är oproportionerligt biffiga och välinpackade jämfört med resten. (Skrev till och med en tråd och gnällde över oestetiska lårFundersam) Benen är det ställe där det släpper absolut sist.

Det håller på att släppa för mig nu, mest en kombination av mycket fett (mest kokos) så att förbränningen vaknat till ihop med träning, mest löpning.

Jag kan inte bidra med mera, mer än lite sitter-i-samma-båt-medlidande. Att envisas är nog det ända som hjälper…

Fabricati diem, pvnc!

dufva
0

Det finns nog ingen metod som får en att tappa fett lokalt.

Den försvinner jämnt fördelat när vikten minskar..

Styrketräning kan däremot ge dig mer muskler lokalt och medföra vackrare ben trots att den kanske inte påverkar själva fettväven.

sarahn
0

#1 trodde jag var ensam om mina stabbiga benFlört

Det kanske finns hopp för mig oxå då. Får nog börja gå mina dagliga 40 min prommisar på löpbandet hemma igen så kanske det hjälper till lite med fett förbrännandet.

Tack för svaren

Leifemil
0

Jag rekommenderar styrketräning, som dufva. (3 ggr per vecka á ca 45 min)

greensis
0

#3 Att jag kör löpning (och lite simning i höst) är för att träna kondition utan att styrkebygga lårmusklerna ytterligare. Och kondition och hjärt-lungträningen behöver jag för att hålla astman stången.

Styrketräning är bra, men börja i så fall med kroppen som motvikt eller mycket lätta vikter. Promenader är en bra kombination därtill. Men för mig upplevde jag den stora skillnaden när jag lade på mer rent fett.

Sedan, de där envisaste ställena som gärna också är de första som fyller på igen, jag vet inte, det är väl bara att envisas. Päronform lär ju i alla fall vara mer hälsosamt än äpple.

Fabricati diem, pvnc!

Wildrat
0

Jag har gått ner i vikt och blivit smalare men inte direkt på benen, nån cm har det väl blivit men inte mer MEN jag tror/tycker de blivit lite… fastare? Slätare? Det kanske är celluliterna som plattar ut sig (hoppas det). Fettvalkarna runt knäna har också plattat till sig (jippi). Men smala stövlar lär jag aldrig kunna ha…