Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 2141 ggr
kjellsangel
0

Ville bara....

säga att jag tycker att det finns fantasktiskt mycket att läsa på det här forumet, och att jag är såååå glad att jag hittat hit. Kul att alla är så positiva och hjälper till att sporra och uppmuntra varandra. Detta kommer jag att ha mycket nytta och glädje utav.

Tack

Kjellsangels

kickelina66
0

Hej och välkommen.

Mervi
0

Välkommen hit!Skrattande

greensis
0

Välkommen hit, välkommen hem!

Fabricati diem, pvnc!

Tilda-T
0

Välkommen hit och hoppas du ska trivas här hos oss!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

kjellsangel
0

Tack skall ni ha. Ja men det gör jag ju redan. Trivs menar jag. Hur kan man annat göra.

elize-l
0

Hej och välkommen. Har redan varit i din dagbok och stulit idén om äggpasta =)) Tack tack

Raring
0

Välkommen! =)

ButterflyEffect
0

Kul att du hittat hit!

kjellsangel
0

Jo men det var ju det som var meningen. Den blir faktisk riktigt god om du strör lite riven ost över den varma "pastan" precis innan du serverar den.

magma
0

Vad roligt med beröm till forumet:) Välkommen hit!

MiaKia
0

Håller fullständigt med!

Välkommen hit!

magma
0

PS: Jag hittar inget om någon "äggpasta" på din sida? Eller någon dagbok överhuvudtaget förresten;)

kjellsangel
0

Jo den finns i allafall när jag kollar på min sida, men för säkerhets skull kopierade jag "äggpastan"

Vad skall man ha till i stället för potatis, ris eller pasta. Någonting att hälla såsen på/i.

Vi brukar göra en "äggpasta" som vi kallar det.

8 ägg (ca 400 gr, 1,2 kolhydrater)

1,5 dl grädde (4,5 gr kolhydrater)

1/2 dl vatten

smör att steka i (ca 25 gr 0,1 gr kolhydrater)

summa kolhydrater 5,8 / 4 portioner

Detta vispas ordentligt och hälles i stekpannan tillsammans med en klick smör, rör hela tiden precis som när man gör scramble ägg. När det börjar bli lite fastare så börjar man ta sönder "omeletten" och fortsätter att steka och hacka sönder på svag värme, tills man har en smulig massa kvar.

Detta har vi till snart sagt till allting, kött, fisk, bara som det är med lite ost uppepå. Gott både till frukost och lunch och middag.