Mängd kolhydrater per dag?
Jag vet att LCHF innebär slim to none kolhydrater, men lite får man ju i sig ändå i grönsaker etc. Är det någon om som har räknat ungefär hur mycket ni får i er under vanligt ganska strikt kolhydtratsfri dag?
Nyfiken…

Jag tillhör de relativt liberala och äter gissningsvis 15-50g/dag.
Fabricati diem, pvnc!

0g vegetabiliska kolhydrater/dag. Om jag äter lever blir det väl ett par gram, något mer om det är nötlever.

Jag får i mig mellan 5 och 25 kolhydrater om dagen. Kolhydraterna kommer oftast från blomkål, broccoli, svamp, grädde eller kaffe.
Jag får i mig c:a 9 gram per dag, med ytterligheterna 5 och 13 gram.
De kommer för det mesta från vispgrädde, creme fraiche, broccoli, tomat, choklad, ost, ägg och vitkål.
ca 10-20g om dagen, mest från mjölsockret i vispgrädde och stekt lök. Eventuellt lite från någon enstaka grönsak ibland, men det är inte varje dag.

Strikt 20-50g/dag. Då trivs jag bäst. Kolhydraterna kommer från grönsaker och mjölkprodukter. Jag är en sån som gillar grönsaker i rimliga mängder
.
Lite olika är det men ungefär 20-40 gram. 
Jag tutar i mig runt 50 - 60g kolhydrat i snitt. Vissa dagar är jag nere på 20g, andra dagar blir det 80g.
Idag står det 52 g på minmat.net. Får väl se om jag är färdigäten för idag. 
#3 Är det kolisar i kaffe?! *förskräckt* Måste man räkna dom??? Aldrig kan man få ha ett litet oskyldigt nöje!!! 
Jag räknar dem inte.

De dagar jag skriver in i minmat räknas kaffet också, fast det bara blir ett par futtiga små kolisar om dagen. Ska det räknas så ska det! 

Nä, jag räknar inte kaffe-kolhydraterna, men skrev ändå upp det
#9, Det är nästan inget, så det behöver man inte hålla koll på.

ca 0,6 g kolhydrater per kopp kaffe för mig.
Jag äter 10-15g i grädde, ost, gröna ovanjordsgrönsaker och möjligen lite creme fraiche, lök, svamp och sparris.
Numer pensionär i Nynäshamn

Vad är minmat för något?
Jag håller mig under 5% kolhydrater (försöker hålla procentsatserna så att fett blir uppåt 75-80% och protein cirka 20%) per dag och det betyder att det blir lite olika många gram beroende på hur mycket jag äter totalt. Det kan just nu hamna mellan 5 och 15 gram. En del kommer från grönsaker eller keso eller nötter, en del från lie vispgrädde i kaffet.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag kan äta uppåt 60gr och ändå gå ned i vikt. Jag har inte så många kilo att gå ned, ca 8kg, men ändå så rasar det av. Antar att det stannar när kroppen är i balans…

Jag håller mej mellan 0 - 10 kolhydrater per dag.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Provad precis minmat. Vilken superbra sida!!! Tack för tipset :)

Vardagar mellan 25 och 50 gram. På helgerna blir det alltid lite frosseri men jag ligger alltid under 100 g ofta med ordentlig marginal. Jag är inte strikt utan äter kosten för att må bra, ev bli lite slankare och mota olle i grind vad gäller det metabola syndromet.
I lite mer än en veka har jag kört LCHF och det är ganska marigt, då jag ser attt det finns kolhydrater i det mesta t o m i en stackars rödbetsinläggning. Här få man se upp o kolla allt. Jag har två böcker av Paulún och försöker kolla men nu har jag några frågor. Annanas anses ju ta mer energi än det ger? Rätt? Hur många frukter får man äta/dag? Det handlar om äpplen o päron. Har slutat med juice. Är det någon som har erfarenhet av Xenical. Det tar ju bort 30% av det feta.Är det sant att man kan ta en matsked äppelcidervinäger i ett glas vatten för att få rätt GI? Var köper man bäste Stevia? Jag älskar espressoälskare/cappucino o måste ha lite sött i. Har haft huvudvärk hela veckan. Var anser ni att maxgränsen är för ett dagligt intag av kolhdhydrater/g?

#24 Lite korta svar:
Ananas - varför skulle just den ta energi? Är inte den som alla annan frukt
Antal frukter - helst inga. Olika från person till person hur man gör
Xenical - aldrig använt. Men varför ta bort 30% av det feta när det är vad vi är ute efter?
Äppelcidervinäger - ja, syror sänker GI-värdet på mat. Men samma antal kolhydrater kommer ändå att gå ut i blodet förr eller senare.
Stevia Sök på Stevia på forumet, finns på internet, eller av forummedlemmar som köpt mer än nödvändigt
Maxgränsen för kh: Olika från person till person, vad man tål och hur man mår. Någonstans mellan 3-100g/dag kanske, många cirklar 15-30g. Äter du mindre än ca 110-120g per dag börjar kroppen bilda ketoner av fett och omvandla dessa (via lite kemi-processer) till energi.
Fabricati diem, pvnc!
Just nu ligger jag oftast på mellan 2 och 3 g kolhydrat, det funkar bäst för mig, då går jag ner i vikt. Men kul är det inte…
Mår fint men står still på 20-40g, men sånt är väldigt individuellt.