Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1182 ggr
Monsun
0

OT hawaiansk tarmrening

Någon som har provat på? Har funderat på det för att få bort all gammal skit som ligger kvar sedan före LCHF

missaz
0

Nepp, men blir mkt nyfiken; vad innebär det? Vad görs alltså rent tekninskt?

Monsun
0

Tarmarna. Man dricker vatten och ngt mer och bajsar i 1 dygn ungerfär. Och massor med slagg och gammalt lagrat kommer ut….

Tilda-T
0

Inget som man ska hålla på med om man har ett arbete att sköta alltså!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

missaz
0

Hmmm… ja, vore man ledig något dygn och inte hade annat för sig så skulle jag nog kunna prova det. Skulle gärna bli av med lite gammalt slagg. =) Sånt kan ju inte fina damer gå och bära omkring på….

[Norum]
0

Vad dricker man mer än vatten? Nyfiken..

Kalle-B
0

Väldigt skeptiskt till det där med "utrensning" och att vi har "slaggprodukter" i kroppen. Jag tror vi är byggda för ett kontinuerligt flöde av föda och vätska. Lever o njurar fixar reningen kontinuerligt, jag ser ingen logik i att vi skulle på nåt sätt "sota rören". Det är hela tiden ett konstant flöde genom vår kropp - finns säkert gifter o sån som lagras, men tyvärr så tror jag inte ett dugg på att en kort rensningsprocess skulle göra saken bättre.. - Vissa saker lagras tyvärr för alltid, eller försvinner sakta ur kroppen. Jag tror att tarmrening är mer för själen än för kroppen. "skiten" omsätter vi ändå dagligen utan nåra "rensningar"…Glad

dufva
0

Kroppen sköter nog det där själv, så reningen blir nog mer mental än fysisk.

När vi börjar äta LCHF så kommer kroppen att byta ut/justera stora delar av tarmfloran och enzymerna för matsmältningen så lite "lattjo" ser det ut i toan under några dar även utan någon extra rening. 

Men som avstamp in i en bättre kosthållning är det ju en liten "ritual" som kanske kan hjälpa en del  från att vilja "smutsa ner" tarmen igen..

Tombola
0

Har provat detta, man dricker saltvatten vilket skall ha en sådan salthalt att det tar den "stora vägen".

Man kan likna detta som ett totalt genomspolande lavemang.

Utrensning eller inte - tarmarna får ju lite vila då det ju ingår lite fasta i det hela och jag tror nog att de flesta upplever ritualen som positiv.

Om det beror på utrensning eller fastan kan man ju alltid fundera på,,,,

Olika varianter finns - både kortare och längre, det är bara att googla sig fram och sedan testa. En sköljning som tar en dag fixar man på en helg.

[Norum]
0

Nja… inget för mig. Tror jag hoppar över det..