Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 973 ggr
Babz
0

OT - semester

Nu "överger" jag er för en vecka - åker till Teneriffa tidigt i morgon bitti. Hoppas på lite varmare väder än här hemma!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

greensis
0

Lätt avocadogrön av avund. (Ska tillbringa min semester med att reparera och sanera på landet. Suck)Ledsen

Fabricati diem, pvnc!

molana
0

Trevlig resa!    Har varit där 6 ggr och skulle gärna åka dit igen.Skrattande

Babz
0

Ja, det blir bara andra gången för vår del. Man får väl hoppas att det går att hitta nåt annat än papas arrogadas att äta (saltkokta potatisar för den som inte är insatt…)

Tyskt ordspråk

MaMaMade
0

Trevlig resa Babz! Glad

batman
0

Åh va´härligt! Var där i mars och njöt av solen.Cool

magma
0

Vad underbart, ha en skön semester!

gejsa
0

Vad skönt! Var till Teneriffa för ca 14 år sedan. Men för en månad sedan var vi till kanarieöarna. Ha en skön resa och semester. :)

Babz
0

Tack för alla glada tillrop! Är nu tillbaka i Sverige, bitvis lätt kräftröd. Det var härligt!

Tyskt ordspråk

gejsa
0

#8# Hur var vädret då? Badade ni i havet? Tycker att Teneriffa har så dålig strand. Så vi badade bara en gång i havet, resten i poolen.,

Babz
0

#9 - Vädret var som svensk högsommar - ca 23 grader i skuggan, ca 19 i havet och ca 44 i den svarta lavasanden…
Nån dag var väldigt blåsig, det var storm över Kanarieöarna - då gällde det att hålla i hatten! (Bokstavligt, alltså)

Havet badade vi inte i, däremot poolen, nån gång. Havsbad brukar det däremot bli när vi är på Gotland…

I Playa de las Americas / Los Cristianos har jag för mig att de har importerad (vit) sand på stranden…. Fast vi var inte där, utan i Los Gigantes. Två-tre stränder, alla med svart lavasand.

Tyskt ordspråk

gejsa
0

#10# Det var på Playa de las Americas som vi bodde då. Fast då fanns ingen vit sand. Nu har dom säkert fixat det.

Ni hade ungefär samma väder som vi då när vi var på Kanarieöarna för ca en månad sedan. Och i dag står det att dom har värmebölja där nu ca 49 grader i skuggan i morgon. Tur att inte vi bor där nu. Det är ju för varmt bara.