Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 4161 ggr
olandsfamiljen
0

Flytande smör?

Finns "riktigt" smör i flytande form. Har för mej jag har sett en flaska där det står "smör" med samma bokstäver som de traditionella smörförpackningarna o sen står det typ ngt mer …olja?

lislotta
0
missaz
0

Smör och rapsolja är det. Smakar rätt mkt smör, men är 70% rapsolja och har en hel del tillsatser. JAG använder det ibland vid stekning pga det bränner mindre i pannan än riktigt smör, men är man noga med att vilja ha äkta smör och att inte vilja ha tillsatser ska man nog undvika det.

greensis
0

Vi använder smör&raps i en del fall som dold fettillsats till barnen, där de märker smält smör (har testat).

Fabricati diem, pvnc!

BarbroE
0

På innehållsförteckningen står det arom. Det måste väl vara smörarom. Nu kanske det finns flera olika smöraromer, men smöraromen i popcorn kan ge popcornlunga och när man steker drar man ju i sig en hel del ångor.
Själv aktar jag mej väldigt noga för aromer eftersom dom inte behöver deklarera vilka kemikalier som ingår.

olandsfamiljen
0

Ja det kanske men har för mej den var mer grön frp…

Tänkte bara kolla om ni tyckte den var ok, tycker det är smidigt med flytande nämnligen… hrm…

Lehane
0

Smörarom….brrrrLedsen

Forsman
0

#5 Smidigt? En kniv är väl det enda som skiljer smör från de flytande varianterna?

Tyckte till en början att smörpakten var dyra i jämförelse med margarinerna, men smöret verkar absolut vara drygare.

Men jag håller med… smörarom? *Isch*

Lehane
0

SmöraromGråter

Wildrat
0

Om du gör ghee får du flytande smör (smörolja=100% fett). Raps och smörolja vill jag inte ens ta i med tång.

Anders-S
0

#5 Osthyvel till smöret och varma tallrikar bättre. Värmer tallrikarna på plattan på spisen.

olandsfamiljen
0

Smidigt ja med flytande. Vi har pyttelitet kylskåp o då är det smidigt med flaskan i kylskåpsdörren ist för att rota runt o "möblera om" bland påsar o burkar på hyllorna, oftast åker smöret liksom in bland allt av ngn anledning…

Men det är väl en vanesak!

Lehane
0

#11 Vanans makt ska inte underskattas!Räcka ut tungan Men ärligt: flytande smör är o innehåller skräp…

Wildrat
0

Smöret kan man ha framme på köksbänken. Det blir inte dåligt och väldigt mjukt, dock inte flytande. Kokosfett som går åt kan också stå framme.

SvartKaffe
0

Smör kan stå framme med undantag av de varmaste sommarmånaderna.Du kommer upptäcka med tiden att det går åt så fort att det liksom inte är nån idé att ställa in det Flört

Mervi
0

Det första vi gör när vi kommer hem från jobbet är att ta ut smöret från kylen, sedan står den framme hela kvällen.

olandsfamiljen
0

Men vad har ni smör på då om det ska stå framme hela kvällen? Ni äter ju inte bröd!

Mervi
0

Brer på ostSkrattande. Och mannen äter nötbröd ibland. Det har blivit en vana att fram den.

Lehane
0

Ost med smör med ost med äkta salami med smör med ost…mmmhmm!

magma
0

Här hemma är jag den enda som inte äter bröd, både mannen och barnen äter mackor. Men de har Bregott, inte smör, på brödet.