LCHF sprider sig som en löpeld!
Kom nyss hem från HS, äldsta dottern inlagd igen. Men en positiv grej denna gång är att hon KRÄVER att få LCHF-mat. Och det får hon också!
Hon har dessutom lyckats omvända hela personalen och alla vill veta allt om kosten, så jag har delat ut Karin20's broschyrer och pratat fett med skötarna.
Tycker det visar att det finns gott hopp om både min dotter och LCHF-spridningen.
Kram!

Det tar sig, sa mordbrännaren, tände eld i håret.
Fabricati diem, pvnc!
…och släckte med fotogen! :-)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Synd att dottern behöver vara inlagd. Hälrligt att hon kämpar för sig själv och LCHF..
Har funderat en del på det där - tänk om man måste bli inlagd för någon plötslig krämpa. Vad gör man?? Jag anser det totalt omöjligt att äta den gegga de brukar servera, så jag tänkte att man nog måste ha omgångar med reservmat i frysen… Vet att det ofta är svårt att få göra undantag.
Det du skriver gör dock att man känner sig optimistisk.
Jag är själv förvånad över att det gick så lätt att omvända personalen!
Med den erfarenhet jag har - och den är STOR - av den vård min dotter fått de senaste åren, så är det snarare tvärtom. De slår bakut direkt och vill tvinga henne att äta Lätta, Becel, fettsnålt och en jädra massa kolhydrater.
Men här hade de öppna sinnen minsann. Och det allra skojigaste var nog att den yngste skötaren, en turkisk gentleman, visste mest om detta!
Han pratade om hur hälsosamt smör är t ex, och visste jättemycket.
Broschyrerna jag delade ut, skulle de kopiera och dela ut till de andra avdelningarna sa de.
Bra jobbat!

Fantastiskt! Jag vet inte om jag lyckats frälsa någon ännu. Men jag ger inte upp.
Grattsi, DaMum!
Vattendropparna börjar äntligen att urholka berget! Du och din familj har verkligen varit otroliga kämpar mot all världens korkskallar och kolhydratgalna fettprofessorer.

Hej därute! Snyggt DaMum, ni borde få en prick i himmlen och ett potatisland i Bälinge! Neej för tusan vi äter ju inte potatis, ska vi säga Bacon i stället---massor med Bacon!
Hälsn/Glokar
Tack alla ni!
En annan rolig grej var att den unge skötaren jag nämnde ovan, också hade sett TV-programmet med Claude Marcus och Annika Dahlqvist.
En vaken individ. Sådana ska man vara rädd om!
Kram!
Jätteroligt DaMum! Hoppas allt är bra med din dotter också!
Kram monica
ps . jag älskar din bild!
Jätteroligt DaMum! Hoppas allt är bra med din dotter också!
Kram monica
ps . jag älskar din bild!
*fniss*
Tack Monsun! Jaa… delad glädje är ju DUBBEL glädje, eller hur?
KRAM!!!
Tråkigt att din dotter mår sämre, DaMum men vi får hoppas att hon mår bättre snart! Härligt att ni fick en sådan positiv respons från personalen. En fråga; har hon ätit LCHF lika länge som dig o har det varit till hennes fördel rent sjukdomsmässigt sett?

DaMum - du blir en ängel i nästa liv. Jag bara bugar för din och din dotters kamp.

Och visst har det hänt något. INGEN blir förvånad när jag säger hur jag äter. JASÅ, Annika Dahlqvist säger de……………….
Helt klart schyst läge! Är nyfiken på om det är halvfabrikat eller om det faktiskt är rent kött/fisk hon/de får?
Hoppas din tös kommer hem snart!

I det något tråkiga sammanhanget - dottern på sjukhus - är det ju ändå oerhört glädjande, det du berättar. Vi närmar oss "den kritiska massan" med stormsteg, verkar det som. Att personal på en vårdavdelning utan att blinka frångår de rådande kostrekommendationerna får man väl ändå anse vara modigt.
Tyvärr får vi väl utgå ifrån att de som omvänds sist är de som har någon form av prestige inblandad i saken. Inga nämnda.
Kram till dig och dottern, DaMum!
Fair Winds and Following Seas!
Min äldsta dotter började äta ren LCHF i somras. Hon har gjort några avsteg, eftersom hon är gravt sockerberoende, och tyvärr gått upp några av de tappade kilona. Men sammanlagt har hon minskat 15 kg sedan hon började. Och JA, visst har kosten påverkat hennes psyke till det bättre. Detta märks inte minst när hon halkat av banan ibland, och i samband med choklad och godis även fått ökade psykiska besvär. Så visst märker man skillnad!
Jag tycker att du och alla ni andra här är änglar som är så goa och stöttande!
Idag hade de fått färsbiffar till lunch. Halvfabrikat. Men personalen ställde sig och stekte äkta pannbiffar till min dotter, utan något jox i. Serverade med smör och ost till. Om hon blir kvar i morgon, ska de köpa grädde också har de lovat!
Faktiskt uppstod en diskussion idag när jag var där. En personal undrade varför vissa läkare inte kunde "se" eller "förstå". Då började jag berätta om den ekonomiska och politiska biten. Och det blev tydligen aha-upplevelser för samtliga, för de nickade och instämde.
Tack alla!
Och kram!
Jag säger bara: "Häftigt!"
Bra jobbat DaMum! Hoppas din dotter snart mår bra igen.

instämmer, riktigt bra jobbat.
min mor var nyligen inlagd på sjukhuset, pga lårbensbrott, hon fick sig en utskällning när hon inte ville ha kolhydrater, men fett.
De nekade henne den kost hon ville ha.
Inget kul med dotra på sjukhus men fantastisk läsning att de tar till sig så bra!
Numer pensionär i Nynäshamn
När min dotter som har diabetes låg på sjukhus så fick hon samma mat som alla de andra. Ingen skillnad där.

3295 medlemmar nu! 
Hoppas din dotter kryar på sig. Skönt att höra att ni får stöd och intresse och inte blir motarbetade.!
Min egentligen enda sjukhusvistelse av rang är ju förlossningen för dryga 1,5 år sen. Under själva förlossningen drack jag säkert 5-6 liter äppeljuice, men jag behövde nog både vätskan och sockret, jag åt inte LCHF då.
De resterande 3 dagarna åt jag så dålig mat som jag inte ätit sen jag jobbade på thorildsplans gymnasium! Allt var sönderkokt, och margarin. Svärmor tog med bregott när hon hälsade på, för vi bad om det.
Det var bara 3 dagar, (och maten var ändå inte det största problemet), och jag hade kunnat fasta likaväl om det inte var för barnet. Men om jag hade behövt ligga där längre och äta denna sörja hade jag fått akut näringsbrist, det är jag övertygad om. Hade jag måst stanna där längre hade jag tagit en rullator och dragit till mörby centrum och köpt riktig mat.
Hoppas det är bättre på andra ställen.
DaMum vi beundrar dig!

Härligt DaMum, det är toppen att detta sprider sig.
Hoppas dottern snart mår bättre
Tack ska ni ha!
Dottern är kvar. I morgon blir det 1 vecka. Lite trist, eftersom det var hon som skulle vara hemma och ta hand om Sockerbubbla nästa helg när kryssninge är.
Men det löser sig, så jag åker med i alla fall.
Idag när jag åkte till kyrkan (vi hade konsert) sa min färdtjänstkille "Nej men vad har hänt? Du har ju gått ner massor i vikt! Vilken grej! Vad roligt!"
Så där höll han på hela vägen. Senast jag åkte med just honom var strax efter nyår. Då berättade jag för honom om LCHF, och han tände nog på det, för nu kunde han berätta att han gått ner 10 kg genom att dra in på spannmål och potatis, samt att han bytt ut margariner till rent smör.
Alltid roligt när de man predikat för, också själva märker resultat. Och det syntes verkligen på honom.
Kram!

Hoppas att dottern tillfrisknar snabbt ! Va kul att du kan åka på kryssningen ändå!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!