sellerimos
blev häromdagen bjuden på mos gjord på selleri. vi åt det till kyckling men är nog gått tillbehöv till det mesta. Mycket gott!! 
Jag ælskar selleri, det ær ju supergott. Men hmm det ræknas væl som rotfrukt? Dålig koll.. ska kika kolhydraterinnehållet :)
1,8g/100g toppen :) bra tips med sellerimos, brukar ju tipsas om blomkålsmos hær men har lite svårt før kokt blomkål (rå ær ju mycket godare!).

Selleri eller rotseller? Och hur lagar man det?
Rotselleri innehåller för övrigt 4,6 g kolhydrater per 100 g rotselleri medan bladselleri innehåller 1,1g enligt fineli.fi. Verkar vara lite olika siffror på olika sidor.
Rotselleri växer under jord, bladselleri över jord. Så det är väl mer stärkelse i den första.
För de som tillåter sig lite mer kolisar är det helt OK för. Ska testa, billig råvara. Bra i slutet av månaden.
#2 Du kanske kokar blomkålen för länge? Den blir äcklig då tycker jag. 6-7 min tycker jag är lagom. Selleri tycker jag om.
# Hmm, det var något, mycket møjligt jag gør det, tænker att den måste ju bli mjuk. Ska testa igen!
Vad ær det før skilland i utseende på rot/bladselleri? Tror det ær bladselleri jag tænker på, rotsellerin ser ut som någon slags avlång knæl va? Lite som kålrot.. eller????
Hur gör man sellerimos? Om man googlar på ordet kommer recept som huvudsakligen baserar sig på potatis.
puff
Jag antar att man kan göra som blomkålsmos.
Jag ska köpa rotselleri och prova att göra mos i veckan. Jag tänker koka den i bitar i vatten och sedan hälla bort vattnet, ta i en klick smör och lite grädde och i med mixerstaven och köra tills det är mos. Låter gott!