Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1900 ggr
[Hannajsson]
0

Sjuk :(

Vaknade idag med världens halsont. Känns som det är ett stort öppet sår. Vad sjutton ska jag göra nu? I "vanliga" fall, ( har gått på atkins i 4 v) dricker  jag te med honung, nyponsoppa och yoghurt när jag är sjuk.

Har ni tips?

DaMum
0

Te utan honung.

Mjuk äggröra eller omelett.

Turkisk eller grekisk youghurt, kanske med lite grädde i.

Som "tur" är så blir man väl inte så väldigt hungrig när man är sjuk, men dricka bör man. Och du ska se att det onda går fortare över nu.

Stor kram och krya på dig!

[Hannajsson]
0

:) Tack det värmde!

Babz
0

Ta du lite honung i teet, du behöver inte så mycket att du behöver vara rädd för de kolisarna…

Vila och drick mycket!

Krya på dig!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

kalleankasmormor
0

Vad tror du om pressad citron i teet?

Cisss
0

Är det bara som jag har drömt eller finns det typ bakteriedödande egenskaper i stevia? Har för mej nån har sagt att man kan använda det som tex aloe vera eller tea tree oil på sår o sånt - så om det stämmer så, det kanske kan vara ett substitut för honung (i alla fall om du behöver jättedoser).

Men som sagt, detta är bara hörsägen, minns inte varifrån jag har denna info. Krya på dej iaf! C.

AnnaCathrina
0

Jag är också sjuk, eländes elände. Fast jag mår bättre när jag äter. Är sugen på fet mat. Har ätit ägg och lax till frukost.

Hoppas du blir frisk snart.

shintaida
0

Jag sällar mig till skaran. Jag har en helvetisk migrän idag. Vet inte varför.

// Shintaida

Uttelille
0

Och jag börjar få ont i öronen! Vad skjutsingen gör man åt det?Förvånad

Krya på Er allihopa!

Jennix
0

Vid förkylning använder jag färsk ingefära, pressad lime eller citron och den honung man behöver för att inte tycka det är supersurt.

Också sväljer jag färsk vitlök i småbitar… Echinaecea funkar bra också. :)

Själv börjar jag bli frisk efter två veckors förkylning plus hemska bakterier från barn. ;)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

kickelina66
0

Jag har min andra förkylning sedan jag började med LCHF. förrut drack jag mängder med svartvinbärsaft. nu dricker jag ljummet rött eller grönt te. Timjante är också bra mot halsont och hosta.

dahlith
0

Min svärmor lärde mig att man ska stoppa vitlökar i örat om man har ont i öronen. Vet dock inte om det funkar. Har inte haft "öronbarn" och har själv aldrig haft så mycket öronvärk.

kalleankasmormor
0

Man skall alltid ha respekt för gamla huskurer. De är ofta bra!

Mervi
0

Krya på er allihop.

[Hannajsson]
0

sitter här o slurpar i mig rött rooiboste med vanilj

krya på er

MaMaMade
0

Krya på er!

Blenda01
0

#8 Ont i öronen - tugga mycket tuggummi med Xylitol!
Hjälper kanonbra! Sonen fick t.om. ha det som medicin på dagis på tiden det begav sig.