Min tråd
Iom att antalet trådar ska begränsas kan man ju skapa en helt egen att skriva allt sitt eget i.
Idag känner jag mig tjock. På riktigt. Tror att jag gått upp i vikt även då jag skött mig exemplariskt senaste tiden. Mår inte bra alls och tror inte att jag kan nå mitt mål. Jag vet ju att jag KAN gå ner när jag äter såhär, så det är inte så att min kropp inte "vill" gå ner. Jag mår inte bra av att känna mig småfet och att få en dubbelhaka när jag lutar bak huvudet. Jag vet inte hur jag ska göra för att gå ner. Inte mycket men några kilon vill jag iaf bli av med.
Omelett med philadelphiaost & gurka till frukost :) Mums!

Är du över huvudtaget överviktig…eller tror du bara att du är det?
Du kanske oroar dig i onödan.
Bra att ha egen tråd. 
Åter du tillräckligt?
#1 Nej jag är inte överviktig men jag har överskottskilon om man säger så. När jag åt GIfas1 i somras gick jag ner så jag vägde 3-4kg mindre än vad jag gör nu och det lyckades jag med på 3 veckor.
#2 Jag vet inte, det är svårt att få upp kalorierna till rätt nivå men oftast så sätter jag i mig lite brie om jag på kvällen upptäcker att jag ätit för lite, börjar nu undra om det är det som gör att jag itne går ner…
parisjetaime - det är inte säkert att du fixar överskottskilon så lätt på den här kosten. Det beror på om Du och kroppen är överens om vad som är överskott…
Numer pensionär i Nynäshamn
Du behöver inte räkna kalorier, se bara till att du får i dig fettet
Någon med erfarenhet från South Beach dieten?

Låg inte vi på samma mått? 163 cm över havet och ca 52 kg?? BMI isåfall på 19 knappt har jag för mig. Överflödskilon???????
Jo men iom att jag vägde 48,5-49 i somras när jag åt GI 1 så tycker jag att det är är överflödigt..
parisjetaime - jag tror dessvärre inte du kan komma dit ner på en kost som normaliserar kroppsvikten.
#9 men jag gjorde ju det för 7 månader sen…
Den här kosten bygger muskler och de väger - däremot kanske måtten minskar - det brukar bli så.
#10, Att få lägre vikt än du har nu är nog inte så jättebra för din hälsa. Den här kosten får man en normalvikt på, den vikten vi är menade att ha, inte en sådan vikt som dagens sjuka kroppsideal säger att en del ska ha. Om du verkligen vill följa dagens helt sjuka ideal (som i stort sett ingen tycker ser snyggt ut med om, förutom veckotidningar och liknande skräpmedia) så får du nog vända dig någon annan stans.
Oj vilket annorlunda bemötande man fick nu.
Det är inte så att jag vill vara en vandrande pinne med revben som sticker ut. NEJ! Jag bara sitter och funderar på HUR jag kunde gå ner så pass mycket i somras när jag åt lika dant, började äta mer kolhydrater, släppte allt och började tom med godis igen vilket ledde till att jag gick upp nästan allt igen. Förstår ni mig när jag säger att jag ätit såhär tidigare, gått ner så mycket utan att svälta mig, mått utomordentligt bra och nu undrar varför ingenting händer?

LCHF är en kost som stabiliserar normalvikten. Är du 163cm lång är 48kg undervikt. Och för att komma ner i svältläge kan du inte äta LCHF. Se på modeller och kändisar. De svälter sig själva till nära noll fett på kroppen, genom att äta noll kolhydrater och nästan noll fett. Men de får också benskörhet, är otroligt trötta och deprimerade, och konstant hungriga.
Jag tycker du ska fundera på hur du egentligen ser ditt kroppsideal och om det är nyttigt för dig att tro att du måste gå ner till 48kg. Det kommer du inte kunna göra på den här kosten.
Du kommer må bra av LCHF, du kommer leva länge och du kommer ha ett stabilt psyke och fysik om du äter LCHF.
Men du kommer inte väga 48 kg.
Normalt för dig är att väga runt 55kg (beroende på benstomme).
Jag är 164cm och väger 57kg. Det är helt normalt och jag ser inte mig som överviktig. Hur kan du göra det om du väger 53kg?? alltså 4 kg mindre än mig??

Hej!
Jag har liksom du ingen övervikt men vill gå ner ca 5 kg.
Jag har gått ner i vikt snabbare med en LCHF-variant med mindre fett men när jag åt så var jag inte nöjd och överåt gärna på helgerna… Visst gick jag ner i vikt men det tog på krafterna att hålla den kroppen och så ska det ju inte vara!
Missförstå mig inte, men börja inte mixtra för mycket för det kan leda till förödande konsekvenser.
Jag äter nu LCHF för jag mår så bra inuti och därmed kommer utsidan också, men det tar sin tid för den har en del att reparera.
Ta det lugnt och gå inte på någon svältdiet för några veckor för tillslut kommer kilona igen tro mig.
kram
Oj oj, nu får vi nog ta och lugna ner oss litet :) Jag har aldrig sagt att jag tycker att jag är överviktig, det vore ren skär lögn! Å andra sidan menar jag på att, som jag också tidigare sagt, jag i somras åt precis så som det förespråkas här även fast jag då tyckte att jag åt GI, jag gick då ner till 48 kg och höll mig där tills jag började äta mer kolhydrater och till slut struntade i att bry mig över huvud taget. På senaste tiden har jag fått tillbaka utslag på kroppen, varit trött länge, mått allmänt dåligt, varit lättirriterad osv och har då upptäckt att jag måste bry mig mer om vad jag äter igen! Jag hittade detta forum och tyckte det passade mig. Jag är otroligt tacksam över alla användare här, hur ni stödjer varandra (mig inkluderat), era tips och allt möjligt och jag vill inte på något sätt vara här och tynga ner, skapa för ¨många trådar, kommentera fel osv. Jag blir tacksam varje gång jag får en kommentar på mina frågor.

Jag vill be om ursäkt om jag verkade vresig, vill inte heller ändra tonen i forumet.
Däremot tycker jag fortfarande att du ska se till fördelarna med LCHF och livsstilen det faktiskt är. Släng vågen och sluta väg dig så lovar jag dig att du kommer må mycket bättre.
Du må ha gått ner till 48kg genom att äta fett och proteiner, men jag tvekar att du faktiskt skulle bibehålla de måtten om du lyckades komma ner i den vikten igen.
Läste att du nu är 18, alltså i somras var du 17 då du gick ner till 48kg. Du måste tänka på att du utvecklas som kvinna, med hormoner, och din kropp kommer fortsätta ändras några år till.
Som kvinna har man olika former beroende på gener. Vissa är smala hela livet, medan vissa får stor byst och rumpa. Vissa har mycket underhudsfett och vissa har knappt något.
Jag är 24 och önskar ibland också att min kropp såg ut som när jag var 17. Men det är bara att inse, när man är 17 är man fortfarande ett barn, man kan inte se ut så hela livet.

Paris - Vikten beror ju på så många saker…bla din nuvarande muskelmassa som kanske är högre än nu vad du hade tidigare….och stress. Kanske hade du mindre stress då?

Pasi - måste tillägga - hormoner spelar en väldig roll för vikten också.
Ni har alla så rätt!
Pasi : Jo jobbet är ju lagom stressigt sådär :) Många hungriga munnar att mätta, bord att duka, dricka att servera, ja ni vet hur restauranter fungerar.
Men tycker ni inte att det verkar konstigt att vissa mår bra som de är, utan att ha så pass med fett att de känner låren mot varandra?
Jag tänker absolut inte börja mixtra med svältdieter, men kanske dra ner litet på fettet, eller så är det kanske så att jag äter för mycket mjölkprodukter? Vem vet…
Förresten, vad säger ni om en Friday's Burgare (utan bröd förstås! Som glutenintollerant behöver man inte ens förklara varför) som innehåller nötkött, smält cheddarost(jag tar extra), 2 skivor bacon, tillsammans med någon smarrig, fet, sås/dressing?
Tror att det blir dagens personalmat :)
parisjetaime - du frågar och vi svarar.
Vi svarar som vi tror att det är och inte som Du vill att vi skall svara. Så enkelt är det. Kroppen omformas helt klart på den här kosten - till mer muskler och därmed rundare former. Många kan ha mindre kläder trots att de väger mer.
Vi vet ju inte hur du åt i somras. Om Du åt mindre fett då än nu kanske det var en svältkost för dina muskler? Den här kosten bygger muskler.
Du verkar i alla fall ha dragit lärdomen att Du inte mår bra av kolhydrater.
Margareta; Jag tror stenhårt på LCHF, tycker dock att man kan vara lika kritisk till sin egen livsstil som andras. Jag har märkt att om man ställer frågor i forumet här, som för er har så självklara svar, så får jag än fler argument att använda när andra tycker jag är, rent ut sagt, dum i huvudet som äter som jag gör. Jag är ledsen om det gjorde er upprörda…
Du upprör inte oss alls - du bara förvånar oss.
En ung tjej med så fin kropp som Du har är något de flesta av oss saknar. Då känns det så märkligt om vi skulle uppmuntra dig till att förstöra dig - som jag faktiskt tror du gör om du experimenterar för mycket.
Var rädd om dig istället och var glad och nöjd!

Hm…Du började ju denna tråd med att säga att du kände dig tjock och hade dubbelhaka mm och jag måste erkänna att även jag reagerade på det. Jag har sett alltför många unga tjejer banta sig sjuka trots att de varit normalviktiga så därför blir jag orolig när jag läser att du vill gå ner några kilon trots din nu redan så låga vikt…
# 26, jag förstår att det måste låta riktigt illa, men under en dålig dag är inte alltid det man ser i spegeln det som egentligen är där. Jag skulle inte tacka nej till att gå ner lite grann, men jag skulle heller inte tacka nej till bra mat. Jag älskar att äta och skulle aldrig kunna tänka mig att svälta mig själv! Ibland betyder ju också "att må bra" att verkligen vara nöjd med vad man ser i spegeln.

Men det kan ju oxå bli så att hur många kilon man än går ner är man ändå inte nöjd med vad man ser i spegeln och det är då det kan bli riktigt illa…Då är det inte vikten man ska fokusera på utan sin självkänsla som är för låg och försöka ta tag i den istället.
Och som sagt var du är en sån söt tjej i dina bästa år med en helt normal kropp så försök fokusera på nåt annat än vikten ska du se att du kommer att må bättre!
Kram kram 

Vad jag förstår så är ditt mål att må så bra som du gjorde förra sommaren när du vägde 48-49 kg och hur bra du mådde då.
Behöver det absolut innefatta att du går ner dina få kilon dit igen eller kan det inte vara andra bakomliggande orsaker till att du mår som du gör just nu?? Att du inte riktigt trivs med dig själv och att tex hud och hår ändrats. Det kan ju mkt väl ha att göra med ett stressigt jobb, för mkt press på sig, viljan att vara över ambitiös som man oftast är i den åldern.
Vad jag menar är att du förmodligen inte behöver droppa dina kg för att må bättre utan se dig om i ditt övriga liv vad som kan orsaka den svacka man ibland hamnar i.
Tom jag reagerar lite när jag vet att vi är lika "små". Mina vänner säger idag att om jag skulle gå ner i vikt så skulle jag se närmast sjuk ut. Och det är inget jag tycker är kul att höra. Går folk och tror att man har ätstörningar så är det nåt som är fel tycker jag.
Att äta sunt för att må bra - det är en sak. Men att sträva efter lägre vikt vid redan BMI på 19 ser även jag som lite osunt.
Du är ju så superfin på kortet Parisjetaime. Var nöjd med det!
Nu skäms jag 
tack alla 

parisjetaime, Jag ber om ursäkt om jag hade för hård ton mot dig.
Det är lugnt. Blev lite skraj bara 
Jag tror den här kosten är bra för dig, oavsett vikten. :)
Min erfarenhet är också att vissa är smala i 15 - 20 års åldern och sen lägger på sig. Så var det för mig, jag har aldrig varit tjock - pinnsmal som barn och tonåring. Men i 20-25 års åldern så började jag lägga på mig mer, iofs beroende på godis och kolhydrater men ändå.
Det kan ju vara därför du var smal förut men nu väger några kilo mer. Det är nog helt normalt. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hej kamrater!
Jag har följt tråden och är tagen av hur bra ni lyssnar in varandra och försöker komma fram till resonemang som skall funka.
Min syster avled av anorexia 1992- kombinationen av att hon dessutom var diabetiker var naturligtvis livsfarlig. Hon levde med anorexia i 18 år och det har präglat min uppväxt och relation till mat. Med LCHF känner jag för första gången som vuxen individ ordentligt avspänd och livsbejakande i förhållande till föda!
Jag tycker att det är bra att reagera om det finns en minsta lilla misstanke om ätstörningar, då får det hellre bli "fel" nån gång i bland än att man av rädsla att trampa i klaveret bara tassar omkring…
Detta är ett beundransvärt forum.
Ville bara va me lite- hejja!
Stina
Är less på att bara äta en massa burgare till middag nu. Någon som har något förslag på vad jag kan äta? Inte för att ni bör känna till Friday's meny men är det ok att äta en sallad utan dressing? Kanske kan be dem i köket att sno ihop någonting med broccoli och majskolvar, är majs bra eller är det för mycket kh? Kanske ska hålla mig till köttet med extra ost & majo…

Jag kollade Friday's meny åt dig
och det fanns flera rätter som går att fixa till litegrann..
Jack Daniel's Chicken/Salmon: be att få byta moset mot grönsaker/sallad
Sizzlin' Fajita Towers (olika sorter): lämna tortillan eller be att få extra guacamole
Sesame Chicken(förrätt): såg ut att vara panerad med sesamfrö och sedan friterad. Nödlösning
Sallad är ju alltid ett alternativ - de brukar ha olivolja i köket som man kan stänka på. Riven ost? Guacamole?
Fabricati diem, pvnc!

Grillad kyckling? Fisk?
Och om du äter sallad är det väl dressingen som är viktigast?
Annars blir det ju inget fett och då blir du/håller du dig inte särskilt mätt. Under förutsättning att det inte är nån dressing med massa skräp i förstås.
Minimajs är ok, men vanlig majs räknas till spannmål och har rätt mycket kolhydrater i sig. Broccoli är bra däremot.
Oj, tack #38! Ja du har rätt i att jag kan äta det där! Tack! Får se hur det går! :)
#39, så grillade majskolvar är uteslutet?
parisjetaime: Du kan gå in på www.fineli.fi och söka så ser du hur mycket kolhydrater tex majskolvar innehåller.
Man kan välja svenska om man tycker finskan är jobbig
Tack! :D Läste näringsinnehållet på icas nötter och fick det till att om man skulle smälla i sig hel påsen skulle man få i sig 9g kolhydrater. Min mat sa att det var 17,5g kolhydrater. På fineli.fi fick jag till detsamma som jag räknat ut. Hur är det möjligt? Ljuger MinMat.net?
Minimajs & Bambuskott e väl lågkolhydrat (vanlig majs e mest stärkelse/socker):
Minimajs
**Användning
**Minimajs har inte lika kraftig smak och färg som färdigutvecklad sockermajs.
Minimajs äts som kokt tillbehör till kötträtter, eller i sallader. De små kolvarna kokas endast någon minut så att de inte mister sin sprödhet. Man äter hela kolven.
De smakar särskilt gott om de snabbsteks tillsammans med andra grönsaker. Används till wokning eller som tillbehör vid asiatisk matlagning.
Näringsinformation:
Energi kcal: 19
Energi kJ: 81
Protein: 0.3
Kolhydrater: 3.8
Fett: 0.3
**Förvaring
**Minimajs bör förvaras i 0-4°C.
---------------
Kolhydrater, digererbara: 0,7 g
Fett, totalt: 0,2 g
Protein, totalt: 1,5 g
Så det kan du väl komplettera köttet med då - så får du ngt att äta till det. Isbergsallat e ju krispigt & gott. Prova surkål - det är nyttigt, ger bra smak & lite kolisar.
Fincrisp som bröd – de har inte mycket kolisar heller.
I stället för att göra en mjölig sås gör du en sås på riktig grädde och reder den med äggula - det är gott.
Eller låter det otäckt med smörstekta kantareller som du sedan dränker i grädde och låter koka ihop?
En underbar sås som ger dig de rätta fetterna och med ett minimum av kolhydrater.
Tack för det arbetet du lade ner Lynxx! Bra med alla förslag! :)
#42, det skiljer sig från tillverkare till tillverkare. Sifforna på minmat och fineli är båda en grov uppskattning, och har dom testat produkter från olika tillverkare så får dom såklart lite skillnad. Minmats uppgifter kommer från livsmedelsverket.
Det är alltid det som står på förpackningen som gäller.

Jag tror livsmedelsverket råkat lägga ihop kolhydratinnehållet med fiberinnehållet för nötter. Jag litar mer på fineli då finnar normalt alltid är tillförlitliga.
Ja jo… MinMat skrämde mig lite där…. Helt plötsligt hade jag ätit nästan dubbelt så mycket kolhydrater… Inte kul 

Parisjetaime!
Jag jobbar också på restaurang så jag vet vad du pratar om..
Det är svårt att kunna äta rätt, speciellt om köket är stressat och man får "nöja sig" med att äta vad de slänger fram åt en. Som servitris kan man inte beställa sin middag, kockarna är för stressade för att hinna göra specialgrejer till personalen.
På mitt jobb brukar de ha lite olika grejer beroende på vilken kväll det är. Onsdagar är stand-up och då finns blir det oftast burgare utan bröd med sallad, ost o dressing för mig.
När de har festvåning får vi äta det som serverats till gästerna, t.ex. kycklingbröst, oxfilé eller fläskfilé där jag äter grönsaker o lite sås till.
Andra kvällar brukar jag faktiskt få gå in i "mice-an place"-kylen å rota fram lite smått o gott jag hittar, lite ost, lite bearnaise, lite oliver, lite skinka, sallad, ibland kanske nån köttbit.
I värsta fall om du bara får hamburgare, får du väl börja ta med dig "middagslåda" till jobbet? Då kanske de börjar titta lite nyfiket hihi..

Jag jobbade också på restaurang (hotell) en gång i tiden…men jag fick gå in och laga vad jag ville ha. Mumma, vad gott jag åt! (vi hade världens godaste majonäs på hink
)

ojoj kan inte varit ett så stressigt kök hihi kockarna på mitt jobb dödar oss om vi ens går "på deras område".. vi måste gå runt för att komma till disken..
restaurangen jag jobbade på i australien var lite bättre (kocken är numera min sambo som är med mig i sverige) då vi fick välja exakt vad vi ville ha på menyn o de lagade det åt oss!

Jag var större och starkare än kocken (endast en, annars hade jag fått backa).
Det var ett litet ställe jag jobbade på så man kunde ta sig friheter. Vi hade inte ens en mice-an-place-kyl…bara ett kylrum.
Låter bra #48! Problemet är ju då att restauranten jag jobbar på är en amerikans rest. och vi serverar i princip ingenting annat än hamburgare, pasta & sandwiches. Vår meny ändras inte utan det är samma gamla grej. Om jag så ens funderar på att gå in i köket skriker kockarna
, det är helt off limits. Som tur är så är det lätt för dem att lägga på en extra kycklingfilé på grillen så jag får oftast "bra" mat, annat är det för dem som ska ha nachos på olika sätt, då skriker kockarna :)

parisjetaime, även om din tråd har tagit en annan riktning vid det här laget, så vill jag ändå ta upp det här med vikten igen, och beskriva hur det är för mig!
Jag är 156 cm lång. Jag började med LCHF i juli -06. Då vägde jag 50 kg, och tyckte att det var för mycket, eftersom mina jeans började bli för trånga. Det som hände först var att jag gick ner till 43 kg. Vilket var några kg för lite, men jag räknade med att det så småningom skulle rätta till sig, eftersom jag hade läst i Skaldemans bok "Ät dig ner i vikt" att kroppen får den storlek den vill ha med denna kost. Jag tyckte att 46 kg kunde vara lagom, då jag tidigare i livet mått som bäst vid denna vikt.
Sedan började jag att gå upp, och det stannade vid 52 kg. Dvs 6 kg mer än vad jag tyckte var lagom. Men eftersom jag fortfarande kunde ha mina jeans, som hade varit för små vid 50 kg (före LCHF) så tänkte jag att det är förmodligen den vikt kroppen vill ha, och att den största viktuppgången ändå berodde på att jag hade fått större muskler och kvinnligare former.
Med andra ord, min önskevikt jag hade i huvudet stämde inte med vad kroppen ville. Men den stämde med kläderna! Dessutom har jag blivit starkare, och mina ryggproblem är borta (beror antagligen på att muskelkorsetten, som håller upp ryggraden, har blivit starkare, den med).
Dock, det ska erkännas, jag skulle gärna vilja att mina mage blir lite plattare, men den har alltid varit stor, även då jag var 20 (är 51 nu). Så jag tänker att viktigare än platt mage är att jag har fått så många andra hälsovinster, t ex så har min astma blivit mycket bättre, migränanfallen är färre, och mildare, magen är lugn, min utbrändhet och Depression har förbättrats, har blivit piggare, fått bättre hy mm mm…
Och nu har det hänt något den sista månaden… jag har gått ner 1 kg, väger nu 51, utan att jag har ändrat något i kosten… och det efter att ha stått still på 52 kg i nästan 1 år…
Så i den mån jag kan ge något råd, så är det att strunta i vad du vägde förra sommaren, eller vad du vill väga. Koncentrera dig istället på att lära dig hur du ska äta för att må bra, dvs hur mycket kolhydrater som är lagom för dig, och vilka kolhydrater du kan äta, och vilka som bör undvikas. För mig t ex går det bra att äta kolisarna i en apelsin om dagen, men inte pasta, då får jag astma som ett brev på posten!
Men jag ser ju genom den vändning som din tråd har tagit, att du verkar vara inne på rätt väg, så jag hoppas att mitt inlägg kan uppmuntra dig att fortsätta så. Du är fortfarande ung, och har mycket att vinna på att redan nu äta på ett sätt som främjar din hälsa.
Du kanske inte märker så många hälsovinster just nu, eftersom du pga din ålder inte hunnit förstöra din ämnesomsättning så mycket, men du kommer förmodligen fortfarande vara frisk och pigg, och smal, när du blir 50! 
"still lost in space and time"
Tack odezza
Underbart att du ville lägga ner så mycket tid på att skriva det där för att hjälpa mig!
Wohooo provade ett par byxor jag inte använt sedan jag var 15 och kom hem från en språkresa ( en 3 veckor lång frankrikevistelse där värdtanten inte gav oss mat ).
JAG KAN HA DEM! DE SITTER LITE LÖST!
Aha! Sura franska tanter kan jämföras med LCHF! Samma effekt, menar jag…
Härligt! :D

"still lost in space and time"
Äntligen så hade min visdomstand slutat växa och jag var så glad att vara fri från smärtan i tjugo hela dagar.
Då, när jag minst anar det, börjar nästa visdomstand att växa! 
DET GÖR ONT 
Andrea Bocelli räddar mig!
(Han är min idol
.)

Visdomständer kan driva en till vanvett, men tänk vad vis du kommer att vara när alla har kommit upp! Då kommer du att sluta noja över vikten och bara ägna dig åt visa, upphöjda tankar! 
Hahahha #60 :)

Här sitter en 47 årig miagumma som fortf. inte har fått alla sina visdomständer…Är det därför jag känner mig lite "blåst" ibland….?
Har iallafall en på g nu som värker och står i med jämna mellanrum..!
Ballt att dina också växer! :D Hoppas bara att mina inte kommer att växa i 29 år till….

Du pratar om "i somras" hela tiden. Det kanske är så att det är mer naturligt att vi har lite mer underhudsfett under kallare perioder (vinterhalvåret)?
Gårdagens utekväll var inte så bra.
Jag beslutar att inte vara inne på kolhydrater längre. Jag fungerar bättre när jag hittar min egna väg att gå. Tack alla för era tips! Det är en underbar sida och ni har varit till stor hjälp och det är nästan sorgligt att lämna er men jag känner att jag blir mindre triggad till avsteg när jag inte läser om andras och läser om de "bra" avstegen för tycker då att jag kan ta ett litet avsteg. Och ett till. Och ett till. Ni har varit till stor hjälp den senaste månaden men forumet passar helt enkelt inte alla!
Hejdå!

Men va tråkigt att du tänker lämna oss!! Naturligtvis förstår jag dig och önskar dig lycka till i livet! Ångrar du dej vet du ju vars vi finns! Kram kram
Vad sorgligt det känns! Jag kommer att sakna dig. Lycka till på livets vandring. Vi kanske stöter ihop igen!

Usch för visdomständer. Jag blir 40 i år och har tagit bort 2 visdomständer och har 2 kvar, varav den ena är en liten jävel. Har just nu skitont där, det har bildats en liten ficka där det är jättesvårt att hålla rent, linfrön gillar att fastna där, men tandkirurgen vill inte ta bort den. När de tog den förra skar de av några nerver så jag har inte någon känsel i halva tungan och i tandköttet i halva underkäken. De är väl rädda att det skall hända igen. Jag får väl hitta en smed som är villig…. 

Lycka till parisjetaime!!! 
Då passar nog Paris,,, Fransmännen är kanon på att acceptera att man inte vill ha kolhydrater, iallafall i min region……
All lycka och välgång till dig !
Pas au revoir mais A BIENTOT !!
(inte adjö men på återseende !!, för de som inte språkar detta)
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Hoppas vi får se dig här ibland i alla fall. Lycka till!
Jodå, visst kikar jag väl in, speciellt på Lek-tråden! :)
Tack för alla era lyckönskningar!
Det är ju fortfarande LC som gäller för mig. Tvekar på HFdelen dock. Mår inte så bra av det. Jag vet att LC är 100%rätt!
From imorgon följer jag stenhårt "Gå ner i vikt med GI-metoden" och äter enligt Fas1. När jag gjorde det förut mådde jag utmärkt. Aldrig mått bättre än så! Då var fettet en lyx och då mådde jag bra. När fettet känns vardagligt och mer som ett tvång, att jag misslyckats om jag inte ätit tillräckligt med fett då mår jag dåligt både psykiskt och fysiskt.

#73 Lycka till - jag började med GI-metoden fas 1 och 2 (men halkade hit innan jag kom till 3) och det funkade jättebra i alla fall på mig. Hoppas du trivs med det, du också!
Om du fortfarande är intresserad av att vara med på Tjejmilen kan du väl slänga på ett PM till mig?
Fabricati diem, pvnc!
Svårt att hålla sig borta från kif!
Vanan är inne att logga in varje dag..
Äter LC, dock inte HF. Mår utmärkt!
Jo jag har sett den :) Tycker dock inte att jag hör hemma där .
Usch, jag var så taggad! Ut och powerwalkade kl 0620 imorse. 45 minuter. Hem för frukost, ska senare iväg till gymmet! Vad händer på min promenad? SKAVSÅR. ENORMA. Jag har blåsor på hälarna (ja, båda två!) stora som FEMKRONOR! Jag kan inte sätta på mig skor
. Jag kan inte ens gå och handla idag! Måste be pappa göra det. Han vill inte köpa saker jag vill ha. Jag är ynklig.
F ö så håller min bror på med ett arbete i skolan. "Uppladdningen" som handlar om vikten av bra mat & kondition. Läste lite snabbt i den och såg "…vi äter i Sverige tyvärr inte tillräckligt med kolhydrater, önskvärt skulle vara 55E% kolhydrater medan vi idag genomsnittligt ligger på 45-50E%."
Usch för mig nu!
Efter middag på restaurant med mamma gick jag till ica
köpte valnötter, 100g + 100g Lindt 85% choklad. Skulle äta nötterna och en ruta choklad.
Åt nötterna och all choklad. Till råga på allt åt jag en mintchokladgodis också! Jag som är så beslutsam, som aldrig avviker från det jag bestämt mig för. Varför är jag såhär? Hjälp mig! Jag tror jag har problem, på riktigt, med maten. Behöver inte gå ner i vikt men skulle gärna minska lite! Behöver inte vara så strikt men mår dåligt när jag inte är det. Psyktiskt alltså. När jag gör minsta avsteg (även om jag landar på mindre än 50 g kolhydrater på dagen) så får jag jättedåligt samvete och är övertygad om att jag gått upp i vikt och känner att det spelar ingen roll om jag trycker i mig en hel brödlimpa nu.
Funderar på att gå och ta en macka. Ickeglutenfri dessutom.
Hjälp mig ur det här!

Jag tycker du ska ge dig själv lite credit istället, Parisjetaime och inte vara så hård. Ska du leva hela livet utan nåt enstaka avsteg ibland?? Du är ju jätteduktig som vet vad du vill och hur du vill göra det. Men ibland borde man kunna släppa lite på tyglarna.
Du behöver ju verkligen inte gå ner i vikt, du mår hyffsat bra trots att du ätit kolisar förutom dåliga samvetet. I know, jag blir precis likadan. Men försöker pränta in att inte vara så hiskeligt hård mot mig själv. Det ÄR svårt att sluta äta när man sitter med nåt så gott som valnötter (äter det faktiskt precis just nu) och choklad. Var nöjd att det är det du äter och inte en semla, bulle, kaka, smågodis eller dyl.

Det kanske är så att du måste tänka efter och verkligen bestämma dig för vilken nivå du vill ligga på.
Du har ju alla möjligheter att göra det här till parisjetaimes egen LCHFresa. Vad jag förstår har du skippat det mesta av kolhydraterna redan, eller…? Det finns ju inte bara en procentsats som är riktig. Alla får ju finna sin egen!
Känn efter och älska dig själv! Det är viktigast!!!
Oh, ja! Jag skippar alla sorters kolhydrater och äter max en grönsak om dagen! Kanske är det så att det är för hårt, vilket gör att jag faller dit? Har inte sett det på det viset tidigare… Kanske får börja på något annat sätt istället iom att det här inte har funkat 100% den senaste (nästan mer) månaden.
Dessutom så är ju choklad så gott den här tiden av månaden 
Det låter som att det kanske är för hårt för dig just nu. Du kanske skall äta sallad till varje måltid, eller unna dig hallon med turkyog varje kväll eller något annat som passar just dig just nu! Om ett par månader ser du säkert annorlunda på detta och gör en ny anpassning då!
Just denna tiden på månaden är det kanske helt rätt att äta 100g valnötter + 100g choklad för just dig!
Stor kram på dig!
Imorgon åker jag till Paris!
Blir borta i 14 dagar och kommer förmodligen inte läsa någonting på forumet. Får se fram emot en massa läsning tills att jag kommer hem! 
I Paris ska jag bl a praktisera på en advokatbyrå!
Det lär nog bli svårt att hålla sig från div baguetter och dyl. under tiden men jag ska kämpa så gott det går!
Paris är MIN stad. Åh, vad jag längtar.
Usch vilken resfeber jag har. Så nervös nu.
Hursomhelst.
Ha det så bra allihopa!

Åhh vad mysigt att du ska till Paris, och till pojkvännen förmodar jag hihi
Ha det underbart och jag håller tummarna här för att du ska klara av de värsta kolhydratfällorna.
Ha det toppen!

Ha det gott i Paris! Kan tänka mig att det blir lite utsvävningar men det blir nog bra igen när du kommer hem.
Är inte så lite avundsjuk på dig…tihi
tack ! 
Ha det trevligt i Paris, Paris! O slappna av nu, det blir bara värre av att gå omkring o oroa sig o få ångest! Pyss o kram!