Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 4742 ggr
Pasi
0

Försvinner från forumet ett tag!

Jag skall ner i Sverige (Ädelfors) och praktisera för att därefter åka ut i norrländska skogarna och vaska guld. Kommer vara borta i minst 4 månader och troligen inte ha mer än nån sporadisk kontakt med nätet.

Tänkte att det vore bra att meddela ifall någon skulle börja undra var jag håller hus!Räcka ut tungan
Kommer att sakna både forumet och alla underbara medlemmar!

Clara41
0

Kommer att sakna dig! Dina inlägg är alltid intressanta!

dahlith
0

Du kommer verkligen att vara saknad av oss på forumet i alla fall.

Hoppas att du kommer att ha det bra!

Ta väl hand om dig och Lycka Till!

Aniara4
0

Å nej, hur ska vi klara oss??!!! Förvånad

Hoppas du hittar mycket guld.

Babz
0

Kommer att sakna dig och dina inlägg! Lycka till med guldletandet!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Bengt-Olov
0

NEJ, det går ju inte NU, fattar du väl - mitt i klimatdebatten!?

kaisakavat
0

Neeeeeeej!! tänkte jag när jag såg tråden!

Det blir skoj när du väl e tillbaka dock. Och nog lär du hitta guld - det finns ju i många olika former!Flört

ebet
0

Ha det så himla bra!

Mervi
0

Jag säger som andra här innan, hur skall det gå här. Men jag hoppas du får sköna månader i naturen och hittar guldet du söker.

Inke
0

Du får ha det så bra.!

gejsa
0

Nej, inte så länge!!!! Vi behöver dina kloka och snabba råd här. :)

Du får ha det så bra. 4 månader är väldigt lång tid.

Frualbertsson
0

Ha det gott! och på återseende då =)

Karin20
0

Kommer att sakna dig och din klokskap. Hoppas du hittar mycket guld i skogarna, både riktigt guld och annat guld. Det finns en del i skogen.

//Karin

ovkyhn
0

Du är GULD värd.

olleronny
0

Pasi- hur ska jag då hitta mina  inlägg- Min Avatar är lite sunkig- det har varit lättare att gå efter din gula hornper,som brukar ligga alldeles efter mitt inlägg -lycka till med guldvaskningen

och se upp för björnarna. på vårkanten vill de ha annat än blåbär! Glad

greensis
0

#14Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

magma
0

Låter som spännande månader, men du kommer bli saknad här Pasi! Lycka till, både med praktiken och guldletandet!

Ulf-S
0

Ha det så kul och lycka till med guldletandet!

Tombola
0

Trampgenerator, mobilt bredband och laptop ingår numera i varje vanligt överlevnadskit - har de missat detta på din skola?

Margareta
0

Pasi - vi överlevde med förra gången Du övergav oss - utan överlevnadskurs - men det var med nöd och näppe.

Du borde ju gett oss en överlevnadskurs först!

Numer pensionär i Nynäshamn

clajo
0

Lycka till med guldvaskandet, Pasi! Skrattande

Tilda-T
0

Sällar mig till resten av ojjojojojkören, hur tomt blir det här då utan ditt gula tryne, du är tillbaka nån gång i Aug kanske?

Men alltså ,det finns väl ström där du ska kampera och då brukar det alltid finnas nån som har en laptop, så lite då och då borde du kunna kvista in och lämna avtryck här.

Annars får du väl ha en härlig datafri tid !GråterSkrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

felixifokus
0

Ha det så skönt!

Yakamoto
0

*sjunger*

Jag ska ut och leta guld
Men inte sån't som glimmar här
Jag ska finna mej en skatt
Och öppna en affär
Där ska jag sälja kärlek
Till alla som vill ha
Och dom sak få betala
Med sånt som jag vill ha

Det finns så många människor
Som inte äger nå't
Men ändå har så mycket
Som dom vill ge bort
Dom ska få handla gratis
Ett sätt att visa sympati
Och så finns det dom med skavsår
I händerna
Men dom struntar jag i

Jag ska ut och leta frihet
Men inte sån't man köper här
Jag ska frita mina sinnen
Och bygga mej en bro
som bär mej
Över haven
Till nå't annat land
Där ska jag kyssa
mina bröder och systrar
Och vi ska älska varann

Jag ska ut och leta drömmar
Till mitt nya jag
Jag har delat upp i högar
Dåligt och bra
Jag pussar på det onda
Och älskar allting som är gott
Och jag har blivit till en helhet
Av de gåvor jag fått

ha en trevlig resa Pasi.  Du blir saknad.

mollward
0

Fy fasiken så tomt det blir här nu! Skrikandes

Men kul för dig förmodligen! Flört

Fricko
0

Tack för det du skrivit hittills och lycka till.

Vad var det för text du sjunger på Ykamoto

DaMum
0

Pasi, lycka till! Hoppas du gör fynd!

Kram!

Yakamoto
0

#25 Guldgrävarsång av Eva Dahlgren

molana
0

Lycka till!Kommer att sakna dig med. Cool

miagumman
0

Nä fy bubblan va tråkigt!! Att du inte ska vara här och skriva alltså….Önskar dig lycka till och varmt välkommen tillbaka! Och som sagt var skriv så fort du får chans!! Kramkram Glad

anki1
0

Lycka till Pasi

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jennix
0

Jag saknar dig redan, Pasi! *Stor kram*

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

ullebull
0

Jag önskar dig lugn och ro och mycket guld men…. jag tror nog du kommer att sakna oss lika mycket som vi kommer att sakna dig.

Lycka till i vildmarken.

Pasi
0

Tack allihop!
Jag tittar in när jag ev har tillfälle.

Hmm, jag får ta o lära mig guldgrävarsången, tror jag.
olleronny, nu blur du tvungen att byta Avatar till nåt färggrant!Räcka ut tungan

Tombola - Om jag hittar så mycket guld att ekonomin blir bättre så skaffar jag mig ett överlevnadskit.Cool

fettbramat
0

Lycka till Pasi!

giah
0

Jag kommer att sakna dig. Det känns så tryggt när du kommenterar inläggen.

Välkommen tillbaka!

Blenda01
0

Skall bli roligt att höra om dina äventyr i höst!
Det låter jättespännande.

Tombola
0

#33 Det skall nog mycket till innan man blir rik på guldletning i Sverige.

När jag däremot pluggade på universitetet i Luleå fanns det en hel hoper studenter (geologer) som vistades hela somrararna med att försöka hitta malmfyndigheter - och de fick nog betalt för detta.

Men jag har för mig att du läser på någon vildmarksutbildning och då kanske avsikten inte är att öppna en hel gruva,,,

Glennart
0

Hälsa när du kommer till Norrland så ska jag dyka upp i skogen och visa hur man stångar björnar.Skrikandes

Tombola
0

#38 Jag bodde Norrland under 6 år och såg inga fler björnar än den som låg på sängen hemma - vet du var de finns?

mrsTree
0

Lycka Till!
Du kommer som sagts ovan att vara oändligt saknad!
Tycker nog att ett "överlevnadskit" a la Tombola är på sin plats…;-)  Alltså, ett kit som gör att vi övriga här på forumet överlever….Flört
Skynda tebaks.
Kramar härifrån!!!

MaMaMade
0

O hur har du tänkt att vi ska klara oss här då!?!? VAVAVA?!?!?! Skrattande

Du vet vad som gäller; kommer du i närheten av Vindeln så hör du av dig så jag kan elda på grillen o sätta på kaffehurran…*basta*!

tinaoskarsson
0

#33 Här är åtminstone orden till Guldgrävarsången - en av mina absoluta favoriter! 

1. En gång i fjärran väst, vid stilla havets kust, jag fann mig själv en sommardag, mitt hjärta slog med lust och snart med mod på strand jag stod. Jag tänkte gräva guld, bli rik och få det känt. Men mina planer gick omkull och jag fick ej ett cent, men aldrig förr mig bättre hänt.

Refr. Ty jag blev frälst, ja härligt frälst och jordens skatter får vem som helst. Jag byter ej bort den skatt jag fått, för milijoner. Jag mår så gott!

2. Jag reste hit och dit att söka guld och glans. Jag strävade ock med all flit att vinna ärans krans. Jag ville opp till högsta topp. Jag tänkte ej uppå att när min famn blev full, jag måste bort ifrån det gå och lämna mitt schatull, på denna jord, och själv bli mull.

Refr. Ty jag blev frälst….

3. Att vinna ära här, det aktar jag ej stort. Mitt namn i himlen skrivet är och genom himlens port en gång jag går och kronan får. Betyder minus här om kassan ej är full, att vara himels miljonär är mera värt än guld, ty banken där går ej omkull.

Refr. Ty jag blev frälst……

AnnaCathrina
0

Ha det så kul på äventyren! Ser fram emot din återkomst.

DrAnna
0

Saknar dig redan! Lycka till och välkommen tillbaks!

[linda-pinda]
0

Lycka till Pasi och ha ett härligt äventyr! Jag saknar redan dig och all din kunskap!

batman
0

instämmer med alla föregående, ha det så gott och hoppas du  hittar mycket guld!  (låter spännande, kanske det finns guld i småland också??)

Pasi
0

Batman - Det finns ganska gott om vaskguld i småland.

Glennart, MaMaMade sänd över telefonnummer så arrangerar vi nån liten fika i naturen eller nåt när jag har vägarna förbi i eran trakt. Förresten kanske ni som har internet kan arrangera nåt (kanske få med några till) och sedan ringa mig!? Glad

Medlem
0

Ta väl hand om dig, Pasi!

greensis
0

Ha det bra, ha skoj borta och skoj när du kommer hem

Fabricati diem, pvnc!

folke
0

Ha det gott ! Och får du guld över så kan jag offra mig att omsätta det  :-)

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Pasi
0

Björnattack bara en mil söder om där jag tänkte stanna och vaska, samt övernatta under nån gran.Fundersam

Eremitha
0

Just det, beware of the bear! Annars är det fint i Skattungbyn. Du får hälsa Ädelfors, det är mina barndomstrakter. Och, ja, jag kommer också att sakna dina kunniga, roliga inlägg. Ledsen.

Önskar dig hur mycket guld som helst!! Cool

Fair Winds and Following Seas!

olleronny
0

#52Skrattande

olleronny
0

#52Skrattande

folke
0

Mycket kött på en björn Pasi….. Skrattande

Pasi
0

#55 Jo, jag brukar ju själv skoja om detHemlis….men just nu känns det lite olustigt, vi tycker ju om samma mat (misstänker de vill ha min köttfärslimpa jag tänkt att ha med)…och jag har ju ingen röjsåg att slå den med!?Fundersam

gejsa
0

Fast den är ju själv död nu. Det var en liten hona på ca 80 kg bara. Vet inte vad jag tycker om sånt faktist. Den blev ju väckt när den låg och sov. :(

Pasi
0

Ja, inte är jag speciellt rädd för en 80 kilos hona…tveksamt om en sån skulle anfalla mig då jag är lite större. Men hennes 150 kilos kille däremot. Hua!Skrikandes

De har nån policy att alltid skjuta djur som nån gång anfallit!? Kanske fel, man kanske bör avgöra från fall till fall.Fundersam

mizztlur
0

Lycka till med guldfebern…

bluegoose
0

#56 - Pasi, du får väl skaffa en sån där björnsäker behållare att förvara maten i. ("bear canister" heter de på amerikanska vandrarforum - jag läste slarvigt och tänkte att de där jänkarna, släpar de verkligen hela tunnor med öl på vandringarna?! GeneradFörvånad)

Lycka till med guldvaskandet!

gejsa
0

#58# Haha ja hannen är nog värre. Men honan kunde ju uppenbarligen skada rätt så mycket också. Fast hon låg ju och sov. Och man vet ju själv hur arg man blir när man blir väckt. :)

katika
0

Lycka till där ute i vildmarken, Pasi. Här kommer det i allafall o bli väldigt, väldigt tomt……Ledsen….. Siju later!! Kram

folke
0

#58 Pasi, se till att hålla dig lugn,,, du skrev ju att de har för vana att skjuta den som anfallit :-)

[Karro]
0

Lycka till Pasi och självklart kommer du vara saknad :-)

Aniara4
0

Tänkte bidra lite till soundtracket och komplettera guldgrävarsångerna ovan med några rader att nynna på om du skulle känna dig lite vemodig nån kväll vid lägerelden:

"how did it go so fast
you'll say as we are looking back
and then we'll understand
we held gold dust
in our hands"

(Tori Amos, Gold dust)

miagumman
0

Eller varför inte Pugh Rogefeldts: Jag har funnit en guuuuuuuld gruva!!Skrattande