OT Årets Blåkullaflight
Nu hoppar jag upp på min dammsugare och flyger till blåkulla. Med kopparpanna, men utan katt i år. Hur många kommer med?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Hahaha, jag skulle gärna åka med!
På den gamla kh-tiden åkte jag dit för jämnan… stinn av fiberrik föda och gasig till tusen.
Ses där!
Kram!
OK jag är med.
Jag följer självklart med
! Kul att slippa vardagen ett tag…
Jag e me! Kör med lövkrattan och kopparpyts. Katten e me, Svart är han och just nu extremt intresserad av räkorna jag har på "upptining".
Väl mött där vänner!
Flickor… vem tror ni är Hin Håle?
Nån pösmunk från läkarkåren? St***n R*****r? Cl***e M****s?
…nä FY så jag säger…!
På tal om påskkärringar. Vad ska man ge dem? Lite motsägelsefullt att ge dem godis, å andra sidan vill de ju inte ha någonting annat…
#5 men vill vi träffa DEM??? Jag trodde man åkte dit för att ha kul??
Mopp och kaffebryggare, och vit hund, är det OK? Inte lätt att få ihop det…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Jag tror jag välter flismaskinen (ja, den funkar ju som en kvast i trädgården
), hänger på en juste kudde och en termos med kaffe med gräddmjölk och sen iväg.
Lär vara bra drag där på Blåkulla, men eminenserna slipper jag gärna. Vi lär dansa fötterna av dem i vilket fall
Fabricati diem, pvnc!
Ja, jag hänger på!
Jag flyger på min snabeldrake och tar mina tre små marsvin som eskort - har ingen katt. Och så får det bli vattenkokaren, för kittel har jag ingen heller!
Väl mött!!
// Shintaida

Jag tar sopkvasten och en tupp som sällskap , är väl helt ok.
Ingen av killarna som hänger på?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Vi syns där då! Tar stora, breda garagesopen då båda katterna + vovven hänger med. Avskyr att trängas på resor! Knyter fast vattenkokaren i sladden, tar x-tra Yogi-tepåsar om ngn vill ha.
Övriga får jag väl önska en Glad Påsk!

Jag flyger på en dödskalleprydd sopborste, tar med gps-klockan ifall man råkar komma vilse! De dammråttor som börjat attackera i knähöjd tar jag med mej, vi har börjat trivas ganska bra ihop.
Väl mött allesamman och Glad Påsk

Jag har haft en jättetung dag, min son har det så jättejobbigt i skolan
Därför kommer jag jättegärna med till Blåkulla för att muntras upp
Har t. om. haft svårt med ätandet idag, pga. detta, men nu har jag äntligen fått ner två stekta ägg, lite kyckling och lite mera ost *hoppfull*

Kvasten får stå kvar i garderoben i år. Orkar inte 
Klart jag är med! Kan ju inte missa årets höjdpunkt.. 
Misstänker att det blir tomt på detta forum efter påsk,,,
Flyger vi som Mona-Stinas bild så blir det nog på Änglagård vi är efter påsk!
hihi

#17 Där fick jag dagens skratt Mona-stina!
Ungefär sådär är jag rädd att jag skullle styyra ikvällll!!!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Men alltså, var tog ni väääägen!!! Det är värdens party här på Blåkulla… full fart… så gränsla era kvastar och sätt lite fart nu!!! 
Jag fick i alla fall lifta, eftersom jag inte fått mitt kvastkort ännu. Klädde mig i skoteroverall p g a kylan, är pälsallergiker så jag tog en svart firre i kaffepannan i stället… Har också med mig min Laptop för att kunna "i fokus surfa" lite även här….
*haha* Vad du är snygg Nancy Alke!! Själv har jag centraldammsugare så jag stannade hemma…
Helnykter så klart, och håll tillräcklig höjd över trädkronorna samt hålla avståndet. nu gäller det att hålla i sej ordentligt och hålla kursen, det blir visst oväder.Jag riggade fast grannens hund på dammsugarröret. Det är bra med motor nu när det är väder. Se upp för Rumskullaeekn, där lär det ha fastnat en del häxor på väg till blåkulla. Vi ses där. 
Jag kommer inte med. Gjorde en loop o bröt skaftet!!!!
#22 Jo, jag tyckte att jag skulle klä upp mig inför blåkullatrippen… var nån som snackade om en tur förbi trollkarlarna nämligen 
Hur det gick med festen för min del kan ni läsa här… http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=98eaf76a-4169-418b-8e73-fa02145bdcbb
Hörde på nyheterna att luftfartsverket haft extra kontroller i natt ocg att flera häxor fört en något vinglig hemfärd efter blåkullafesten i natt. 2 st har krashat in hos mig
Och här kommer bild på nästa krashade häxa

#17 - härlig bild!!! 
Hoppar upp på kvasten och flyger dit jag med! (Hoppas jag har lärt mig tillräckligt om kvastflygning av "Harry Potter"!)
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Oopps Det smög in ett par små påskkatter. den första är Sotis som flög tillsammans med min dotter. (Får höggravida kvinnor verkligen flyga till blåkulla? På kvast dessutom?) Och den andra katten var Sessan som har flugit tll himlen förra året. Ska fixa bilderna på krashlandade häxorna. Håll md om att det är fina kissar som jag hade. (går med håven hihi)

Jättefina kissar Anki1! Väntar med spänning på de kraschade häxorna…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

#29 Hon fick väl sitta i damsadel på kvasten?
Fabricati diem, pvnc!

Ja resan iår blev inte som brukligt, aschlet fullt av stickor. hade glömt polera kvasten, och inte hittade jag min katt så det blev till att låna grannens katt. den var ju röd så de andra kärringarna fick sig ett gott skratt. men jag hade ialla fall espressomaskinen med mig för man är ju modern.
Hoppas alla hade en bra påskhelg.

#1 Man flyger fortare med jetmotor!
Mitt i Luleå vid Kulturhuset finns en stor rondell. Mitt i rondellen står den mest underbara påskkärringen staty - och jag är såååå sur på mig själv att jag inte plåtade henne genom bussfönstret. Jag vill se ut som henne! Lila klänning, slokhatt, grått stripigt hår, lång haka och vårta på näsan! Och det mest okynniga leende jag sett!
Och ni skulle se kvasten - en Turbo XVZYACGPR med kickstart!! Den ni!