Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4584 ggr
karinagumman
0

nybörjare...

hej

jag börjar med lchf idag söndag och ska börja med att lägga mig..

det här verkar ju helt underbart att man kan få vräka i sig vispgrädde utan skuld.. jag känner hur bra detta kommer bli.. men är inte full-lärd inom området ännu…

har testat det mesta innan.. pulver gi vv you name it…

men nu är det på allvar…

Pasi
0

Du kommer nog att trivas med kosten, viket är en förutsättning för att kunna fortsätta resten av livet. Gott är det, hur som helst!Räcka ut tungan
Nu är det dags även för mig att lägga mig!

Mona-Stina
0

Välkommen Karinagumman till ditt nya liv.

Även jag har testat det mesta innan utan att kunna hålla vikten. Efter ett drygt år på den här kosten mår jag som en prinsessa.

Lycka till.

Frualbertsson
0

Välkommen hit!

Margareta
0

karingumman - Välkommen hit!

Undrar just vad Du menar med att vräka i dig vispgrädde? Antagligen menar du att det innan varit förbjudet helt och hållet och nu blir tillåtet?

Jo det stämmer och är till glädje för de flesta av oss. En liten varning bara - ta det lite lugnt - det är 9g kolhydrater per 3dl och det är ju kolhydraterna vi räknar…
Glad

Numer pensionär i Nynäshamn

karinagumman
0

margareta jag tänkte på det innan jag somnade… hur mkt grädde gör ni åt i veckan.. bara så man får ett hum… eller går det inte att säga så??? & hur många ägg?? hur mkt vatten/dag dricker ni?

nu har jag vaknat och just mätt mig.. jag har inte ngn våg hemma så jag har inte vägt in mig.. det får jag göra på jobbet tis morgon.. skulle jag ha en våg hemma skulle det gå över styr..

känner mig riktigt på för detta och jag tror på det och min förmåga.. vad saknar ni mest?? jag kommer nog sakna pasta tror jag..

nu blir det omellet och cowslaw om en stund…

karinagumman
0

tack för alla välkomnanden

MimLan
0

Hej karinagumman,

Jag är också ny här, kan tipsa om att det underlättar om du använder dig av minmat.net. Jag tog just en titt på hur min frukost var fördelad och blev häpen över att det inte blev så kaloririkt osm jag trodde, trots massiv mättnad (ja, jag får fortsätta att justera mängden) och 75% fett. Framförallt var det så smidig toch enkelt att lägga in maten att det passar mig utmärkt, jag är inte typen som gillar att räkna åt alla håll och kanter, men det behövs nog lite i början tills man vant sig vid hur det ser ut.

karinagumman
0

kollat lite på vad ni äter..

ingen verkar äta tonfisk… får man inte det???

Babz
0

Välkommen karinagumman och lycka till med ditt nya liv!

Hur många ägg och hur mycket grädde man gör av med varierar nog väldeliga. Här hemma är vi två personer och vi äter ca 36 ägg i veckan (tillsammans), gör väl av med 6 - 9 dl vispgrädde per vecka (ibland mer). Det beror ju på vad du fastnar för i frukostväg - vi äter två löskokta ägg var på vardagarna och på helgerna gör vi äggröra på fem ägg + tre äggulor och en gräddskvätt, med ugnsstekt sidfläsk eller bacon till. Sen går det ju en del grädde/Creme Fraiche till goda såser och köttfärsröror…

Hoppas du hittar din modell! Du har väl sett att det finns massor av recept i menyn här till vänster? Scrolla neråt en bit så hittar du dem.

Tonfisk äter vi ibland. Helst vill man ju ha färsk, men det är lite svårt att hitta. Inlagd tonfisk i olja är jag möjligen lite skeptisk till - vet inte vad de har använt för olja att lägga in den i. Fast det är kanske "överkurs".

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

karinagumman
0

hur många gram är ett ägg??

tacksam för alla svar

karinagumman
0

och får man dricka vatten med äppelcider

MimLan
0

Givetvis får man äta tonfisk, det är ju proteiner. Du får se till att lägga till mer fett bara, än om du t.ex. hade ätit lax, som är fet i sig.

Ett ägg varierar i vikt beroende på vad man köper för sorts ägg, det står på paketen vilken vikt de har. Ungefär 50-75 gram.

karinagumman
0

nu blir det frukost… tack för alla svar

karinagumman
0

jaha,, frukosten eller brunchen var underbar….

härligt att inte känna skuld när man äter smält ost och grädde.. nu ska jag snart till mamma på fika & där kommer det erbjudas skorpor.. det är viktigt för mig att hon och min sambo får äta det.. när jag ser på och jag ska klara det utan tvekan.. känns intge svårt idag alls.. men nästa helg på jobbet kommer den riktiga prövningen… men det ska gå…

bra att man vet när de svåra stunderna kommer så att man kan kämpa på och planera för dem.. eller för att klara dem!!

vad är era största faror???

Mervi
0

Kolla äggens vikt på paketet det finn små, normalstora och large-ägg.

DrAnna
0

Faror: jobbigast är när nåt står framme som man absolut inte ska äta men automatiken styr handen dit i alla fall. Det gäller att lära sig var fallgroparna är och vara garderad, dvs fr a inte hungrig.

MaMaMade
0

Hej karinagumman! Varmt välkommen till oss! Nu är vi några st från trakterna; själv bor jag i Vindeln! Skrattande

molana
0

Välkommen hit!

karinagumman
0

tackar för alla välkomnanden…

mamamade kul med ngn i ens närmiljö.. Skrattande

nu har jag klarat två dagar
trots en del frestelser och förtret..
men har slarvat med vattnet och åkt på en förstoppning

husmorstips???
har tänkt promenera istället för bussa ikväll efter jobbet
och hinkar vatten… ngt annat?????

karinagumman
0

inget svar på äppelcidervinäger…??

karinagumman
0

skulle kanske behöva en mentor i början… att bolla med…

ngn som vill vara min mailkontakt???

mamamade???

Mervi
0

Du har ca 2600 mentor här på sajten.Flört Du får många svar när du frågar. Läs också så mycket som möjligt om kosten.

elize-l
0

Förstoppning kommer snart vara ett minne blott. Denna feta kost är fin fin smörjmedel för tarmarna =)

kickelina66
0

VälkommenGlad.Ser att du bor i umeå, kul , själv bor jag 3 mil utanför.

sommarbarn
0

Har oxå tankar kring hur det ligger till med äppelcidervinäger… finns det någon som kan ge en förklaring om det är okej. Jag dricker ett 2-3 msk blandat med ljummet vatten varje morgon.

Margareta
0

Eftersom jag inte använder äppelcidervinäger själv har jag inget svar - gör som med allt annat - ta reda på kolhydratinnehållet och avgör själva om ni vill använd det eller inte…

Numer pensionär i Nynäshamn

karinagumman
0

#22 jo du har rätt.. vad ska jag med mailingmentor till när jag har hela forumet… det ända hade varit att jag inte får foruma egentligen på arbetstid men jag får å andra sidan inte gå in på mailen heller så det var korkat tänkt.. faktiskt…

man är ju inte blondare än man gör sig Skrattande

känns iallafall bra ännu… ska skaffa mig ngt till fika till eftermiddagen och vet int vad det blir från ica men det känns nästan spännande… em känns som en kritisk tidpunkt…

åt en spenatlåda med pressad skinka och äggstanning i helgen som fungerat som matlåda mån och tis och den var för underbar.. jag fick tom karl hemma att äta och njuta av den fast han inte gillade spenat (lät det) den hittade jag på matfrisk.nu

har inte fattat minmat ännu.. men det kräver tid… och jag har inte satt mig in i det riktigt så det är jag

karinagumman
0

#24 kul… vi värkar vara en del västerbottningar som är inne på detta….

karinagumman
0

tjat tjat tjat

hur mkt kokosfett i teet… ???

kan man ha det i kaffe…??

molana
0

Min mat finns under länkar. Skrattande

Kokosoljan tar jag i kaffet 3 dessert skedar per ggn.Men det kan vara bra att öka den i lagom takt för den kan ge lös mage om man är ovan.Har den i äggmjölken med för att höja upp fetthalten i min kost.Den jag har är utan smak.

Wildrat
0

#29 Jag är känslig för kokosoljan så jag tar 0,5-1 msk i en stor (4 dl) mugg the. Dricker inte kaffe men det ska gå bra att ha fettet i kaffet också.

Det smälter och lägger sig på ytan, tycker man det är obehagligt får man röra om kraftigt och dricka fort innan allt fett kommer upp till ytan igen.

Tonfisk på burk är bra mat men ta den i vatten och häll på egen olja, den i olja har dålig olja som ingen borde äta.

Amiechan
0

Äppelcidervinäger är riktigt surt och kan skada dina tänder om du dricker det ofta och under lång tid. Frätskador på tänderna blir vanligare och vanligare enligt min tandläkare (pga läsk, juice osv).

karinagumman
0

försök att lägga in bild/avatar men det byts inte.. tar det en stund??

karinagumman
0

nu!

karinagumman
0

ser ni mig??

Mervi
0

Visst ser vi dig, ännu bättre om vi gör och kikar på din personliga sida. Jättebra bild.Skrattande

sommarbarn
0

finns det någon som kan svara på hur det påverkar om man äter en kiwi om dagen …är barnsligt förtjust i det.

andreas0
0

#37, Många skulle nog klara det, men för andra skulle det stoppa viktnedgång och vissa hälsoförbättringar. Det beror på hur känslig du är. Du får testa dig fram helt enkelt. Kör ett par veckor utan, och sedan någon vecka med, och se om du märker någon skillnad.

Pasi
0

#37 Det kan nog ingen svara på utan du får nog testa själv.Glad

Ameichan - Skönt att du styr upp dessa tandnedbrytande dryckesvanorna. Nu slapp jag skriva detta och fick utrymme för massa andra bokstäver som egentligen inte säger ett dugg.Flört

karinagumman
0

tycker mig sakna de där fantastiska resultaten bland de trådar jag ser… vill ni berätta i vilken tackt ni gått ner???

andreas0
0

#40, Detta är inte en mirakeldiet på något sätt som dom man kan läsa om i kvälls och veckotidningar (dom fungerar bara i början, det mesta av minskningen på dom är förlorade muskler, sedan går man upp igen, och dessutom mår man dåligt på dom dieterna). Viktminskningen kommer långsamt, men det går åt rätt håll, och till skillnad från andra metoder så är man mätt och belåten och mår jättebra under tiden.

5 hekto per vecka är väl lagom takt som många har uppnått, då går man ner en övervikt på 25 kilo på ett år (plus eventuella platåer, och tid det tar innan viktminskningen kommer igång). När man går ner på kroppens villkor istället för att tvinga ner vikten snabbt så stannar den nere istället för att gå upp igen så fort den får chansen.

Detta är ingen bantningsdiet, utan en kost man äter för livet.

Här kan du läsa erfarenheter från sådana som ätit LCHF i mer än ett år. Många skriver både hur mycket dom har gått ner och hur länge dom har hållt på, och då kan du ju räkna ut viktminskningstakten.

karinagumman
0

jo jag förstår för all del att man inte ska måsta rasa i vikt.. men lite resultat vill man ju se.. särskilt så här om ngn vecka när man känner att man trots allt "offrat" visa saker som man tidigare festade på (chips pasta var mina laster och jag gruvar mig redan för en jul utan glögg, vad blir det för jul…)

igår vart jag tvärtrött efter middagen och tänkte först att jag ska ju inte komma i paltkoma av denna maten.. sen trodde jag att jag var sjuk.. kanske en stroke??? men till sist där jag satt framför datorn och inte orkade läsa och skriva samtidigt kom jag på att min bok (jag läser) hållt mig vaken länge natten innan och jag hade bara sovit 3h….
inte konstigt kroppen sa ifrån….

bluegoose
0

Hej karinagumman! Om jag läst rätt är det bara några dagar sedan du la om kosten? Det tar lite tid för kroppen att ställa om - och det kan kännas obehagligt ibland, men det går över. Visst kan man också behöva sörja vissa kära vänner som man vänder ryggen… chips å sånt… ;-)

Men kära nån, varför skulle du inte få dricka lite glögg till jul??? Du brukar väl inte bälga i dig flera liter åt gången? Flört Om du äter vettigt 360 dagar om året så kan du med ypperligt gott samvete unna dig din glögg kring julhelgerna, om det är viktigt för dig. (Fast risken är förstås att du inte vill göra det vid det laget, det kommer att smaka så outhärdligt äckelsött! ;-) )

Lycka till med din kostomställning - hoppas du snart får se goda resultat så att du inte tappar sugen!

karinagumman
0

bluegoose, tack för alla goda råd.. du förstår mig visst precis :)

faktiskt dricker jag gärna glögg i litervis… tror det gick åt en 7-8 flaskor under dec-jan och det gjorde då riktigt ont när Ica sålde ut de flaskor de hade kvar i början av feb.. men jag avhöll mig..

du har så rätt i att jag nybörjat med detta och såklart att jag önskade att jag minskat en 12-15kilo på dag fyra men jag förstår ju att jag måste lugna mig… men jag vill verkligen att jag iallafall stramat upp fläsket lite till mitten av mars när min sambo och jag ska fira min trettioårsdag… stramningen brukar komma rätt fort tycker jag av erfarenhet…

med fläskåtstramning menar jag att det mjuka sladdret på hullet ska ha fastat till sig lite.. att jag inte är dallrig längre och att det kanske syns på måttbandet innan dess…
kommer vara 19dagar sen jag började med min nya kost när jag far på firande av 30års dagen……

känner inte att jag är i ketos.. vilket jag tidigare känt när jag giade & pulverbantade…

jag kissar oerhört mkt dock, utan att jag faktiskt skärpt mig med vattendrickandet… ngn som har en förklaring???

karinagumman
0

"Jag är känslig för kokosoljan så jag tar 0,5-1 msk i en stor (4 dl) mugg the…."

kokosolja vs kokosfett.. är det samma sak?? fungerar det på samma sätt…??

greensis
0

#44 Det myckna kissandet i början brukar vara att kroppen tömmer ut allt vatten som glykogenlagren bundit, dvs som du hela tiden fyllt på med kolhydrater.

Det går över.

Och det finns sockerfri glögg på Systemet. Tindra.

Fabricati diem, pvnc!

Amiechan
0

Kokosolja och kokosfett är samma sak. I vårt klimat blir den fast och kallas därför gärna "fett" medan i varmare nejder blir den flytande och därmed "olja".

Sen finns det två kvalitéer på kokosfettet.

1. ekologiskt kallpressat (finns i vissa hälsokostaffärer och på nätet)

2. silverpaketet i vanliga affären

Det kallpressade finns både med och utan smak, silverpaketet smakar absolut ingenting.

karinagumman
0

#47 tack snälla du…

men nu bara är ju frågan vad jag ska ha det silverpaketerad kokosfettet till… är det bevisat att man blir pigg av det som ngn skrev i en annan tråd???

#46 tack snälla… kissandet är mao ett gott tecken???

andreas0
0

#48, Det är varken ett gott eller ont tecken, bara en naturlig reaktion i kroppen.

Det är inte bevisat att man blir pigg av kokosfett, men många här har upplevt att dom har blivit det.

karinagumman
0

#49tack snälla för snabbt svar…

**så till kvällens "problem"
**ska på restaurang ikväll efter det fackliga årsmötet…
kommer bli mkt frågor.. men jag ska göra mitt bästa….

blodtopp
0

När jag har kokosfett i teet till fukosten känner jag ingen skillnad på piggheten. Men om jag har druckit te med kokosfett på kvällen så får jag svårt att somna även om jag är toktrött. Så mig påverkar det på nåt vis i alla fall, men det är säkert inte alla som känner av det.

karinagumman
0

var ju ut igår och blev bjuden på buffe (tack gode..)

det var ris, chiligryta (köttfärs och kikärtor) pitabröd och sallad
jag åt av grytan och salladen.. drack kaffe och hoppade kakan och drack loka till.. det kändes bra.. jag fick frågan varför men jag svarade att jag inte åt kolhydrater och vart respekterad..

kanske var inte kikärtorna bra.. jag vet inte men jag kunde inte peta bort dem.. det hade känts extremt o först måste jag erkänna att jag inte tänkte på dem som kolhydrater…

grälat med sambon på förmiddagen om "vems" ansvar det är att hitta / hålla reda på räkningarna… en planeringsmänniska (jag) och en som lever efter tänket "varför göra ngt idag som man kan spara till imorgon" (han) är ingen bra kombination…
men vi vill kämpa & jag tror det löser sig.. vi skildes med en kram iallafall och kvitto på att rökningarna var betalda.. så..

blodtopp
0

Kan ni inte skaffa er en brevkort att lägga alla räkningar i när de kommer? Så har jag gjort i flera år och det är jättesmidigt. Då vet man vart de är när det är dags =)

Att du inte petade bort kikärtorna var nog ingen större fara om det händer nån gång emellanåt. Om du inte blev dålig av dem så var det ju ingen fara heller. Och skönt att du blev respekterad av de andra på middagen. Slippa sitta och förklara sig är underbart!

karinagumman
0

sov till fyra idag och ringde sen och sjukanmälde mig till helgen

haft feber och halsont men just nu är det rätt okej pga alvedon..

var ut på lokala pizzerian just och åt kycklingfile med bea och sallad tillsammans med sambon.. underbart gott och jag unnade mig ett litet glas rödvin…. är ju sjuk…

ska nu göra ischoklad till helgen…

karinagumman
0

gjorde så limeIschokladen och de var underbar…
kanske lite mkt lime.. tror jag ska ta saft från en halv lime nästa gång.. man kunde verkligen onte äta många av dem..

tre fick jag ner sen var det stopp…

köpte fel turkiska yoghurt idag.. den var bara 3½ % fett…
ska se om jag får byta den imorgon.. tur jag sparade kvittot..

förkylningen och febern är bättre..
jag är så himla känslig för feber.. hade bara 37,2 idag och jag mådde skit.. iofs har jag bara 36,2 i frisktemp men iallafall…

hoppas alla får en bra helg

karinagumman
0

ujuj
förkylningen blir bara värre o värre…idag är värsta dagen what so ever… men jag hoppas att idag är värst för att sedan vända..

idag var karln min o handlade o köpt mig en 70%chokladbit för att vara snäll.. och för att vara snäll satte jag i mig den…
han hjälpte till men mkt av den hamnade i min mage….

det var iallafall det bästa jag kunde frossat… den & de halstabletter han köpte.. inga kolhydratsfria halstabletter på marknaden???
blir så klen o gnällig när jag är sjuk… vill bara lägga mig ner att dö.. men det som inte dödar det härdar säger de…

inte kollat tempen
och kommer inte kunna väga mig förens tors tidigast..

Mervi
0

Krya på dig!

karinagumman
0

bara såååå sugen på pasta….

Mervi
0

När man är sjuk så blir sugen på allt möjligt. Hoppas det går över fortare än kvikt. Om du tycker om äggmjölken så gör lite varm kakao på den, både gott och mättande. Kanske det hjälper mot suget.

MaMaMade
0

Krya på dig karinagumman!  Pyss o kram! Kyss

karinagumman
0

jag har inte fattat detta med äggmjölk…?

plus att jag blir slemmigare i halsen av mjölkprodukter och avhöll mig igår..

idag mår jag bättre och vill tacka alla som önskade mig det

är trött och glad att jag är ledig imorgon så att jag får en chans att återhämta mig..

Amiechan
0

#61: Vad är det du inte har fattat med äggmjölk? :)

karinagumman
0

hur man gör.. vad det är…

tänkte ngn skulle vilja länka mig till receptet

Amiechan
0
karinagumman
0

tnx…

hur har dagen gått undrar man så här när natten kommer..
jo den går bra.. jag har inte ätit tillräckligt men det skyller jag på att jag sov halva dagen och tjurade en bra stund på kvällen…

jag hade tänkt äta tonfisk.. men äcklades av tanken…
är det inte en lite halvsnuskig konsistens på burktonfisken..?
tillsist blev det en hoppslagen middag/kvällsmat på wokgrönsaker och bakon.. det gillade jag bättre.. ska ge tonfisken en ny chans en annan dag…

nu när jag har recptet kanske jag ska göra lite äggmjölk till nattamat… hmmm det låter konstigt men jag litar fullt på er..

måste dessutom sluta tjura.. men ja jag är inne i en lite släng av depp.. här i kalla norrland väntar man till sitt fördärv på en vår som inte vill komma än på mången veckor.. uscha…

nu ska jag "sanera" köket och sen fira med lite äggmjölk…

gonatt

karinagumman
0

igår föll jag ner i min första fallgrop

jag orkade inte efter en tids förkykning stå emot..
jag föll på en stor saftig kolhydratsstinn kanelbulle och på ett skrovmål på minst lika kolhydratstinna frasses…

men jag lär av misstaget att ge mig ut hungrig på promenad i elva minusgradig kyla till köpcentrat.. det var en kass ide och det är bara att acceptera att solen och tillika jag har fläckar!

nu är det en ny dag och jag gick med väninnan på lunchbuffe och valde då bort kolhydraterna och frossade i lax och grönsaker

ställde mig på vågen som med mat i magen visade -1,1 från fasteinvikten från förra veckan…
så nu känner jag mig verkligen peppad…

kickelina66
0

Grattis till minuset. Det är bara att komma igen och ta nya tag efter ett besök i fallgropen.

karinagumman
0

tack kickelina66… känns bättre nu sen jag ställde mig på vågen.. nu jäklar är jag på väg… och ska man nu med på kryssningen så fodras det ju att man kommer i galaklänningen..

så nu gäller det att ligga i…

karinagumman
0

ja… skött mig bra och jag tycker inte det är svårt ens.. det är god mat och inte krångligt…. fått ett par på jobbet intresserade och lämnat ut info.. det är ju kul.. att få propagera lite för det man tror på.. men hostan kom tillbaka och jag är trött & less…

jag kan inte äta mjölkprodukter när jag är hostig då de är slembildande och jag är känslig.. så det har väl varit det svåra; att avstå från yougurten

karinagumman
0

så less på att vara sjuk och föll en gång till i hamburgerträsket efter en ilsken fm.. jag är så arg.. och jag vet inte på vad.. kanske är det kolydraterna??

jag ville inte men kunde inte motstå… tänkte köpa en sallad men munnen sa bigmac & co… jag blev så paff att jag inte hann korregera mig… och vad skulle jag sagt då.. det hade ju inte verkat konstigt alls…

vet att det här eller det där är bara för att försvara min svaga karaktär men jag kände mig hjälplös i hamburgerträskets grepp och jag vet ju om att jag har svag karraktär.. det handlar bara om det.. inget annat.. och jag har lovat mig att kämpa så det är bara att ta nya tag och bli tuffare.. mot mig själv..

en klokare individ hade inte utsatt sig för det men jag trodde jag hade bestämt mig för att köpa en sallad och kaffe…. men det blidde inte så… nästa gång ska det bli så.. det ska jag kämpa för..

karinagumman
0

antar att ni är less och besviken på min svaga karaktär..

men jag har beställt skaldemans bok och fått den idag.. och kämpar varje dag mot kolhydrats suget

greensis
0

Nejdå, varför skulle vi vara less? Vi har väl alla fallit dit, mer eller mindre avsiktligt.

En idé att fundera över: är det i något speciellt läge eller tidpunkt som du får de där ohejdbara sugen? Är du orolig/trött? Har du ätit för lite/för länge sedan? osv osv

Och följdfunderingen blir: när du misstänker att du vet varför du ramlar ned i hålet, hur kan du hjälpa dig själv att undvika det?

Ett exempel: jag har jätteproblem med byten vid resor. Det är som om en hand i nacken försöker lyfta in mig i pizzerian eller hamburgerbaren eller… Ofta är man stressad, småhungrig osv  En enkel lösning: Jag har anmält mig till kryssningen i april och bokat anslutningsbuss, så att jag inte behöver byta tåg/t-bana på Stockholm C. (Annars köper jag en tidning/bok och sträckläser istället)

Så kämpa på, vi är många här som vet hur du har det

Fabricati diem, pvnc!

Aniara4
0

Men varför skulle VI vara less och besviken på din svaga karaktär?Förvånad Jag tycker inte ens att du ska vara det. Shit happens.

Tänk igenom vad som fick dig att göra avsteg från det du hade bestämt dig för, och fundera på hur du ska undvika det nästa gång. Men fördöm inte dig själv. Inte minst därför att du bara bäddar för nya snedsteg om du går omkring och känner dig arg och besviken och tycker illa om dig själv. 

Det är bara att bryta ihop och gå vidare, vettu!

karinagumman
0

nu har det varit en svårt tid..

jag fyllde år i helgen som var 15/3 och beslöt att den sthlmshelg som sambon gav mig i present inte skulle vara en lchfhelg..

sen när man kom tillbaka var kroppen van vid kolhydrater igen och jag hade pms så det har varit en tuff vecka och jag har så svårt att stå emot.. särskilt om kvällarna.. kvällarna är min fallgrop och jag har även en hetsätningsproblematik sedan många år… som inte gör saken lättare…

sen när man kämpat på de svåraste dagarna efter helgen kom då påsk.. ala snaskar godis och dricker must… gahh…

det är skitsvårt att vara "duktig" tycker jag….

men jag köpte (frukt) psyfalis att mumsa på istälet för godis och på jobbet för att motstå påskäggen som chefen "varit snäll att ha dit" köpte jag en 30 grams mörkchoklad.. men föll iallafall dit på ett par bitar smågodis….

jag vet inte.. det jag tycker är det riktigt svåra är lunchen… då jag inte ids släpa med mig matlådor och sen att jag är svag för pizzerian och hamburgerkedjorna.. men det är väl bara att ta en dag i taget och försöka stå emot… så gått det går och se var dag som går bra som en vinst och inte haka upp sig på fallen..

karinagumman
0

två kolhydratsfria dagar är snart till ändå…

svärmor tyckte att det inte kan vara bra att äta sååå mkt fett och "du ska nog vara försiktig med ren vispgrädde" men jag sa bara att nu tror jag på detta och det funkar på mig.. så vi tjafsar inte om det… hon släppte det iallafall då & jag hoppas så förblir fallet…

hur känns det nu då…
jo det känns bra.. jag känner mig rätt stark och jag mår bra..
klart att det vore gått med en bit (kaka) dubbelnougat men jag försöker peppa mig själv med att säga att den är farlig för mig..

tar verkligen en dag i taget nu och ska klara detta….
kanske kommer jag inte vara helt strikt.. men jag ska försöka…

var på mc donalds igår och tittade på när sambon åt kolhydrater medan jag själv "bara" drack en kaffe.. *stolt*

magma
0

Du jobbar på jättebra, heja! En dag i taget kan vara det som krävs, ibland är det så illa att det är timme för timme- eller minut för minut… Tänk onda tankar när du ser en dubbelnougat, tänk "råttgift" eller något sådant:)

De två första dagarna brukar vara de värsta för min del, förhoppningsvis så känns det lättare för dig imorgon.

Lycka till!

karinagumman
0

tack magma… viktigt för mig med stöttning…

känns bra idag eller iallafall just nu… och jag försöker att planera.. jag ska jobba kväll och kommer erbjudas smörgåsar på arbetstid ikväll.. men ska äta middag sent så att jag inte frestas.. *vill vara stark*