Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 6785 ggr
Cattis77
0

Vad händer om ni äter kolhydrater?

Hur reagerar era kroppar på kolhydratsintag??

För att dra en lång historia kort (skrivit om det i min tråd "Trött & Matt") så blev jag tvärdålig igår när jag ätit potatissallad. Nu pratar vi alltså kräksjuk!!! Magen gjorde totalt uppror och jag fick leva med ångestkänslor ett par timmar då jag var nära att (ursäkta..) kasta upp.

Så här dålig blev jag ju liksom aldrig förut, innan jag började med kosten. Kan det yttra sig så att tarmarna blir mer intoleranta för kolhydrater när man levt "fritt" i ett par veckor och sedan "syndar"? Vi pratar ju inte liksom bara lite magont utan riktigt SJUK!!!!!

Jennix
0

Det beror helt på vilka kolhydrater det är. Vissa är ingen fara med magen eller hälsan men vikten stannar. Vissa mår jag otroligt illa av…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

greensis
0

Äter jag koncentrerade kolhydrater, typ socker&honung, bara några få gram eller stärkelse som bröd/pasta/potatis mer än ca 1-2 FinnCrisp/0,5 potatis får jag yrsel, svettningar, huvudvärk och illamående. Kommer inom 5-10minuter. Reaktionens styrka beror på hur mycket kolhydrater jag tryckt i mig på kort tid och hur "snabba" de var. Verkar också bero på hur tomma glykogenförråden är - jag "tål" kolhydrater mycket bättre direkt efter ett träningspass.

Äter jag ett helt "normalmål" är avföringskonsistensen otrevlig i minst ett dygn.

Min gissning är att det är kroppens reaktion på blodsockret som slår igenom. Vi har vant oss att operera på en lägre nivå, en chockhöjning märks i kroppen.

Fabricati diem, pvnc!

Mervi
0

Kolhydraterna från sädeslagen har jag inte provat på länge. Sockret ger mig huvudvärk och illamående. Bären klarar jag bra. Frukt har jag inte provat. Kolhydaterna från grönsakerna går bra om jag inte äter för mycket vitkål. Vitkålen ger gaser. Nötterna kan ge magknip. Valnötrulltårtan åt jag förra tisdagen, det gick bra, men när jag på onsdagen tog en liten bit som var över så fick jag jätteont i magen. Det blev för mycket.

andreas0
0

Jag blir trött och får svårt att koncentrera mig om jag äter kolhydrater, annars märker jag inget särskilt.

parisjetaime
0

Det här är lite OT men ändå en liknelse
Innan det fastslogs att jag var glutenintollerant gick jag runt och mådde rätt dåligt hela tiden men tänkte ändå att det var normalt.
När jag slutade äta livsmedel innehållande gluten mådde jag bra men varje gång jag får i mig någonting med gluten mår jag fruktansvärt dåligt, illamående osv. Kanske är samma med kolhydrater.

Loria
0

Jag blir åksjuk, det lixom snurrar runt en, jätte skum känsla.

birma
0

Har gått i samma funderingar om precis den frågan, som du ställer Cattis77. Läser ibland i trådarna om typ "det kommer surt efter" men inte riktigt förstått, utöver det så kallade suget, vad egentligen som händer. Så den här tråden bokmärker jag och sparar. Tråkigt Cattis77 att du mådde dåligt av potatissalladen. Ska gå in i din andra tråd och läsa.

En sak jag själv märkt är det där med bubblig mage av kolhydrater. Folk har skrivit om det och det stämmer bra (har jag kommit på). Annars är jag väl personligen så funtad att jag inte direkt reflekterat på kopplingar mellan kroppsliga reaktioner och viss sorts mat. Börjat tänka på det lite mer nu, sedan jag hittade forumet och läser att "sånt händer".

Glennart
1

Det som händer när jag äter kolhydrater är att jag blir stor och grön och kläderna mina spricker. Sedan loggar jag in på KIF under namnet Maxiq.

Näe men allvarligt jag blir lite lätt snurrig och får svårt att fokusera, trött och blir dåligt i magen. Dessutom får jag finnar.

Charlotta_Osterberg
0

Jag mår ill, och får hjärtklappning och ont i huvudet. Blev liksom du Cattis så illamående en gång när jag ätit lite för mycket choklad att jag var tvungen att kasta upp. Man blir inte så sugen på att äta kolhydrater igen efter de…

Marylojs
0

Det  beror på vad jag ätit, men i torsdags kväll åt jag glass. Priset för det blev rejält magont, illamående och kräkningar dagen efter.

ullna
0

Jag glömmer inte min napoleonbakelse i första taget. Molande magplågor i ett dygn.

parsley
0

#8 LOL.

Jag kan äta små mängder mjöl, som t ex en mjölredd sås, när jag är bortbjuden, eller potatis eller ris någon enstaka gång, men det gör att jag känner mig svullen och uppblåst. Bröd undviker jag helt.

Ulf-S
0

Jag kan äta en bakelse, lite bröd, potatis, godis osv. utan några direkta besvär.

Blir det större mängder, typ en stor påse godis eller flera brödbitar, blir jag trött och matt och får en lätt huvudvärk. Sedan blir magen och nummer 2 lite konstiga under en dag eller två. Tack och lov får jag aldrig ont i systemet!

sarag
0

Får smällhuvudvärk under ett till två dygn. En slags känsla av baksmälla också.

Cattis77
0

Aha, då verkar det ju som om det kan ha varit ganska vanligt förekommande att man blir "sjuk" om man äter kolhydrater och inte riktigt tål dom.

MaMaMade
0

3-4 tsk sockrad sylt funkar då inte…liiite socker (1tsk i varm choklad för 4 pers el så) ngn ggn då o då går. Blev full i luvan förra helgen av sylt, höll i sig i ett dygn! *Uäck*!

Har inte provat så mkt annat men är svårt frestad i helgen…

saargr
0

Jag blir yr, forst.. Kanner ju att blodsockret stegrar! Sedan far jag magkramper och ont i magen i drygt ett dygn efter avtrampet.. Far oftast diarre ocksa. Jag kan ata en eller tva skior kanckebrod utan symptom, men "renare" kolisar marks direkt!

natanael
0

Något liten svullnadskänsla i magen annars inget alls tyvärr =(

Medlem
0

Får yrsel och blir trött och okoncentrerad och magen börjar bullra och bråka. Inte roligt!

maxiq
0

Halsbrännan kommer (bort) som ett brev på posten. :-(

gejsa
0

Men eg är det ju bra om man blir dålig av att äta fel. För då passar man ju sig lättare att inte ta fel mat.

Men hur länge har ni ätit denna kost som blir dåliga om ni gör ett snedsteg? Själv har jag ju bara ätit så här i 16 dagar och ska äta en vecka till. Sedan reser vi utomlands en vecka och då lär jag ju äta fel mat hela veckan. Vill ju inte gärna bli sjuk då.

MaMaMade
0

Vart ska ni åka? Hur ska ni bo? Kommer ni att laga ngt mål själva?

Uttelille
0

HejhejSkrattande

Helt ny LCHF-are här. 22 år är jag och jag har hållt på med kosten i 2 veckor.
Början var mycket tung. Nu är det mycket bättre, men jag har ett tryck på bröst/lungorna på kvällen.Mycket jobbigt.
Jag är inte överviktig men har IBS och vill prova något drastiskt pga alla problem.

Jag har blivit jättebra i magen! En befrielse!

Nu till det som hör till tråden.
När man läser om hur många det är som blir dåliga av kolhydrater efter ett tag blir jag rädd!
Om man skulle vilja börja äta kolhydrater igen, är man alltid känsligare då, eller vänjer man helt enkelt tillbaka sig?
Jag trivs jättebra med kosten, men det är ju synd om man aldrig skakunna äta nåt på något kalas, utan att må superdåligt.
Men det är ju individuellt som sagt.

gejsa
0

#22# Vi ska åka till Kanarieöarna. Men äta ute. Det är ju därför som vi åker så jag med får vila lite. :) Frukost ska vi nog sköta själva i af. Vi ska ta med kaffe och filter. Sedan tänkte jag försöka hitta ägg och bacon och få göra omelett. Men jag vet ju inte om det går att få tag i där. Vi ska till Maspalomas.

Mervi
0

Uttelille, starta en egen tråd så hittar vi dina frågor och funderingar lättare. Välkommen hit!

Det är nog bara en övergångs-sak även åt det hållet, alltså när man går över från fett-drift  till socker-drift . Men om man har magproblem av sädeslag tex. så tror jag att man får sin problemmage tillbaka.

Cattis77
0

Gejsa: Som svar på #21

Jag har ätit kosten i ca 5 veckor och det verkar alltså som om kroppen blivit ännu mer känslig nu än förut. Lite jobbigt!

Jag ska ju oxå utomlands om ca 1 månad (Egypten, 8 dagar), och kommer ha All inclusive vilket jag anser underlättar avsevärt för mig. Då kan jag själv plocka det jag vet att jag kan äta, och att jag kan äta mig mätt på det. Får väl ta med mig färdkost antar jag till flygresan då jag är livrädd att hamna i samma magsjuke liknande tillstånd som jag hade igår.

#17 skrev "renare kolisar": Vad innebär det?? Är det typ pasta, ris, potatis?? Har ju kunnat äta både mörk choklad (även bara med ca 40% -mintchoklad ifrån Lindh, samt flatbröd utan att bli ett dugg dålig. Även nån bulle, raggmunk mm).

Förstår inte varför jag blev så dålig igår. Om det nu var potatisen som gjorde det så borde jag väl bli sjuk om jag äter en bulle??

umbra55
0

Ont i magen, magkatarren blommar upp.. och har jag ätit mkt fel så sparkar suget igång igen.

Mervi
0

Det är olika vad man tål, du kanske inte tål stärkelsen som finns i potatis.

När jag var på semester senast så åt jag bröd och det gick bra, jag mådde inte illa eller fick ont, men magen svullnade och bullrade.

gejsa
0

#26# Oj, så du har bara ätit kosten i 5 v och redan blir sjuk om du äter något annat. Kanske måste pröva att äta något bröd eller så i veckan då. För att se om jag blir sjuk med. Jag kommer att äta som vanligt med kolhydrater när jag är borta. Men om jag kan ta bort saker som jag vet inte är bra så gör jag givetvis det. Men man vill ju bli mätt också.

ejaeja
0

Kan det inte vara så att det var något fel på potatissalladen. Jag tycker det låter som om du blev magsjuk. Hoppas att det har gått över nu.

miagumman
0

Har nyss kommit hem från ett 50-års kalas där det bjöds på allehanda godsaker. Jag hade bestämt mig innan att jag skulle äta av allt som var "tillåtet" men även "unna mig" av tårtan och kanske nåt annat sött och det gjorde jag. Det blev lite mer som slank ner oxå om jag ska vara ärlig. Det som jag "fuskade" med i dag förutom allt som var lchf var: Någon sorts bulgurröra, fikonmarmelad, frukter, liten bit paj som innehöll bla potatis, samt en stor tårtbit och en liten kaka gjord av bl a choklad. Allt smakade underbart och jag åt med gott samvete! Nu hoppas jag att jag inte blir sjuk som jag läser att många kan bli efter att ha festat loss på kolhydrater igen. Känner inga såna tendenser än i allafall så jag hoppas jag klarar mig.

Det enda avsteg jag gjort på de 7 veckor jag nu ätit lchf var i går när jag var på affären och föll för en liten påse chokladdoppade jordnötter. Suget var enormt och jag kunde inte stå emot så helt plötsligt hade jag satt i mig halva påsen…Generad Usch va misslyckad jag kände mig sen! Men jag får se det som att jag "grundade" lite för idag…Nu är det bara att hoppa upp på banan igen och ta nya tag!

Cattis77
0

#30. Det var min första tanke oxå. Gick o kollade bäst före dat på kycklingen för jag trodde det var den. Men min syster åt ju oxå utav potatissalladen och kände inget. Ska gå till kylen där förpackningen står kvar o kolla iallafall.

Frualbertsson
0

Jag får samma problem som i början när jag la om till denna kosten, dvs illamående, trötthet och väldig törst. Jag mår pyton om jag äter kolhydrater, fast just sädeslag är nog de allra värsta. De ska jag pasa mig för i fortsättningen.

Cattis, hoppas att du snart mår bättre!

MegN
0

Ont i magen, trött och retlig. Svullen mage (spannmål). Finnar!! Det är vad jag får om jag äter kolhydrater nu för tiden.

PiKaWe
0

Var på begravning igår och åt en bit tårta och senare några små chokladbiskvier, genast får man betala priset….

Magen sväller upp, mullrar och väsnas och blir sådär uppkörd som jag var jätteofta förut (hur stod man ut?). Sen så blir det toaspring flera gånger, magknip och "magkatarrssyndrom" hela dan efter.

Det var då jag förr tryckte i mig Omeprazol, riskakor, Risdiet, ProViva och Primperan och/eller kräktes. Jag upprepar, HUR stod man ut??

Ulf-S
0

#35: Precis, HUR stod man ut…?

Om jag klagar på att magen är i olag nu för tiden beror det på att den inte sköter sig perfekt. Inte att den är i lika uselt skick som innan LC-tiden…

Rita-S
0

Beror helt på kolhydraterna. Vitt bröd tex, gaser och uppblåst mage, om jag äter mycket även lite fart på saker för att säga så. Gäller även potatis. Socker, diarre, illamåande och mår jättehemsk. Dom flesta grönsaker och frukter går därimot rätt bra i mindre mängder föruten att jag binder upp några kilo i vatten direkt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

spirit
0

Potatissallad, köpevarianten, har alltid en massa E-nummer. De är inte heller så roliga alla gånger.

Sia-glass går bra med mycket vispgrädde och enstaka gång pavlova. Pannacotta går bra men det är inte mer än 8 g socker per dL. Mjölvarianter går sämre men hemmagjorda maränger går bra.

saargr
0

#26.

"renare" ar for mig, fiberfria. Vita.. Knackebrod nan skiva om dagen funkar, men nagot vitt, pasta, potatis, vitt rostbrod etc, da blir det symptom..

PiKaWe
0

#36 Precis, nu har man ju blivit så himla bortskämd med att magen är lugn och fin……..

Däremot kan jag undra om jag pga LCHF-ätandet blivit MER "intolerant" mot mjöl/socker osv eftersom jag reagerar så starkt när jag väl får i mig det?

marimu
0

Jag känner inget speciellt, möjligen lite orolig mage. Jag tycker tyvärr fortfarande att det är gott med frukt, godis och kakor. Kan dock stå emot och bara ta någon enstaka nuförtiden.

Åt hotellfrukost idag (Scanidc) med kokosolja i hett vatten, äggröra, kokt ägg, bacon, salami, brieost, leverpastej etc och avrundade med en halv skiva ananans och en halv skiva grapefrukt. Mycket gott! Jag avstod dock från wienerbrödet!

clajo
0

Händer ingenting, mer än att jag får lite mer gaser i magen; sån som jag var förut när jag var "normal"Flört

Kan få ett litet sug efter mer kolhydrater, men det går snart över om jag håller mig till riktig mat.

miagumman
0

Efter gårdagens utsvävningar med kolhydrater känner jag fortf. ingen skillnad i måendet mot tidigare, så jag hoppas det håller i sig. Men jag planerar inget liknande den närmaste tiden för jag vill inte riskera trigga upp mitt sötsug igen. Den sista veckan har jag varit otroligt sötsugen så jag vet ju att jag inte ska utsätta mig för kh överh.taget. Det här blev lite av ett experiment för mig. Om jag nu kommer att bli "toksugen" eller inte återstår att se men än så länge har det gått bra….

Henrik70
0

Jag åt 4-5 små skedar glass och fick eksem på låren och sidan av kroppen och en tjock beläggning på tänderna.

När jag åt lite potaismos fick jag rejält ont i magen.

krambanan
0

Efter ca 3 veckor på halvdan lchf (nybörjare) åt jag fruktsallad (med nötter och vispgrädde) när vi firade att min mammas födelsedag. Inget bra. =O Fick superont i magen och fick springa på toa rejält dålig i magen.

krambanan
0

Och i förrgår åt jag 1-2 hg lösgodis och blev en stund senare jätteirreterad och arg. Kopplade inte ihop det med godiset förrän min pojkvän undrade varför jag avr så sur. Generad

Anders-S
0

Jag får näsblod och en rejäl blodtrycksstegring som tar 12 timmar att komma tillbaka från medan trycket sjunker successivt. Har hänt 2 ggr på 15 månader när jag fått i mig proportionellt för mycket kolhydrater.

Under väldigt många år kunde jag inte äta ägg, vare sig kokt eller stekt. Tog inte många sekunder förrän det kom upp igen. För knappt ett år sedan provade jag med en liten bit ägg och upptäckte att jag klarade att äta ägg igen efter att ha gått över till lågkolhydratkost. Numera kan jag äta hur många ägg som helst.

Provade därför igår med stekt rödlök på lunchen. Gul eller röd lök har jag inte tolererat på 40 år. Men det gick inte. Magen blev helt förstörd och lugnade sig inte förrän sent på kvällen.

Vitkål äter jag gärna en hel del numera dagligen. Det klarade jag inte heller tidigare utan sedvanliga besvär.  Att det går bra och jag kan äta kål numera får väl förklaras av att man inte har samma bakterieflora i tarmarna och kanske inte heller samma uppsättning enzym när man inte äter så mycket kolhydrater längre.

Fler som har upptäckt att ni klarar äta sådant som det var problem med tidigare?

nomorecarb
0

För mig kommer värken tillbaks morgonen därpå.

raphanus
0

Jag blir däst och får kliande sår på händerna.

copia
0

Jag reagerar nog inte alls tror jag. jag är ju på min målvikt sedan ett par år, och mår alldeles utmärkt av att äta så här, men det har hänt att jag har tagit en pizzaslice, en bit kladdkaka, lite klyftpotatis nån helg. Inga reaktioner alls. Enda gången jag har fått det var när jag åt en hel del bröd till frukost på ett hotell, det gör jag inte om! Magknip av värsta sort, liknade det jag hade då o då innan lchf-tiden.

Gronstedt
0

Om jag äter kolhydrater i annan form än det som finns i kolhydratfattiga grönsaker får jag inom något dygn (oftast nästa morgon) akuta muskelinflammationer på alla de gamla onda ställena. Det blir värst om jag skulle vara dum nog att äta något med mjöl, men även grädde ger samma reaktion även om det dröjer lite längre. Efter mer än 2 dagars avsteg är suget tillbaka.

margreto
0

Förhöjt blodsocker ger illamående och det kan nog förklara reaktionerna man kan får då man äter kolhydrater när man inte brukar annars. Sannolikt får man då en snabb blodsockerhöjning i relation till vad kroppen är van vid.
Sen kan det också fungera som laxermedel (ett kalssiget laxermedel är myclet sött). Ett osmotiskt tryck uppstår då i tarmarna som med sockerblanding i sig suger till sig vätska och börjar leva om rejält.

Egentligt tecken på att kroppen fungerar normal, dvs försöker återställa balansen den hade.

elize-l
0

Somm vanligt reagerar inte min kropp som dom flesta andras, jag märker ingen som helst skillnad om jag äter lite kolhydrater.

Har ifs inte märkt någon speciell skillnad med något sen jag började med denna kost för 6 veckor sen =)

Mammeli
0

Jag får sveda i magen och huvudvärk! Har provat lite hemlagad sylt och ett par överblivna saffransbullar. Inte på en gång . Och i övrit är jag inte jättestrikt, äter en hel del grädde, en hel del hallon och yogurt. Men socker är inte alls bra märker jag. Stackars huvud och mage som får lida för att jag är dum!

SvartKaffe
0

Beror helt på vilken sorts kolisar det är. I julas tog jag 2 st toffifee godis (sockerbomber) och hade rejäl huvudvärk framåt kvällen och dan efter.

Bröd kan jag äta i begränsad mängd (nån finncrisp i veckan är ok) men för mycket så blir magen bubblig och gasig och min inflammatoriska värk är tillbaka igen.

Då hör jag ändå tilldom som inte äter jättestrikt utan ligger på kanske 20gr kolisar per dag.

Lynxx
0

Frågan e ju vad man tål bäst av kolisarna? Vad åt våra förfäder för ngt? Var det säsongens bär & frukt?

Det skulle de väl knappast gjort om de fick besvär av det. För uppenbart gjorde de det eftersom vi har en förkärlek för sött.

Att säd etc. går bort e ju tydligt iaf.

Gronstedt
0

Våra förfäders frukt var väsentligt mindre söt än vår och deras rotfrukter sannolikt betydligt mindre stärkelsehaltiga - det spelar in.

chapp
0

Kolhydrater är två saker, dels blodsockerhöjande, dels innehåller de ofta gluten. Många av symptomen som räknas upp här är ju tecken på glutenintolerans! Förmodligen är det vanligt förekommande, mer än vad man tror. Tänk vad många människor i Sverige som måste gå runt med glutenintolerans (kramper, uppblåst mage mm) och tro att det är "stress"!

Inke
0

Jag har varit på barnkalas. Åt 2 bitar chokladtårta med mycket vispgrädde. Det jag direkt märkte var att jag flög fram Jag kunde gå jättefort. Det var mycket trevligt, har känt mig så trött i musklerna.

Sen får jag se vad som händer…….

Marylojs
0

Det verkar bero på vilka kolhydrater det är. Åt nudlar igår men har inte känt av det alls. Viktuppgång säkert, men det gör inget eftersom det var ett enstaka avsteg.

Hamka
0

Så länge jag håller mig under 20 g Kolisar per dag så mår jag prima . Om jag överstiger gränsen blir jag lätt illamående , yr och ibland även "full" eller vad man nu ska kalla det .. Blir flamsig och kan inte sitta still och säger skumma saker som jag sedan inte kommer ihåg att jag sagt.

AnnaCathrina
0

Jag har egentligen inte provat att äta några större mängder kolhydrater sedan jag gick över till den här kosten. Men får jag i mig lite mer än vanligt så får jag huvudvärk.

Gittanglad
0

I helgen åt jag kolhydrater, då jag var bortbjuden ett par dagar och kunde int låta bli - gott vitt bröd och härlig glass. I dag är jag fruktansvärt trött, har åter gått in i dimman och min mage svällde upp genast efter intaget och är konstig även i dag.

birma
0

I helgen gjorde jag första -större- avsteget från lchf. Vi var ett sällskap och jag inhandlade ett par sorters fikabröd (sött sådant) till kaffet. Tog ett par kakor själv. Det som hände var att några blev över när gästerna gått hem och det var väl inte så bra. Eller snarare var mitt handlande inte så bra. Skulle jag varit klok hade jag gått ut till soptunnan med dom. Istället åt jag upp dom på mitt som jag tror, sockerberoende manér. Tänkte som så att var dagen bruten så var den. Fel tänkt sa den kloke. Däremot så har det inte triggat till fortsatt sötsug. Nu idag måndag, är det kakfritt i skåpet och finns ingen längtan efter vare sig sött eller bröd. Det sistnämnda har jag förresten aldrig märkt att man "haft sug efter" någon gång alls. Mest bara att det varit behändigt att ta till genom åren när man inte velat stå vid spisen. Inmundigade mitt lchf-sedvanliga flatbröd (½ st idag) med bregott och gräddost till morgonkaffet o allt känns som vanligt igen idag måndag. Lite extra magbuller förstås.

Halvdansken
0

Får svullen mage och sockersuget kommer tillbaka.

Var OHYGGLIGT ståndaktig i helgen då min man satt och glufsade i sig vingummi som är det bästa jag vet. Det var dessutom mina favoriter som jag köpt till mig själv, men sen gick jag över till LC, och så blev de liggande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mammeli
0

# 61  har varit yr och illamående några dagar nu, kan det vara för att jag "fuskat"??? tyvärr så hjälper det om jag äter fler kolhydrater så jag har inte slutat helt men kanske kan vara värt ett försök nu för att slippa

olleronny
0

Pizza=jalla-jalla

Cattis77
0

Provade faktiskt att äta två små potatisar när jag var ute på restaurang förra helgen. Var livrädd att bli lika dålig som helgen innan när jag mådde kasst av potatissallad.

Men inget hände denna gång. Måste nog varit nån bacill eller nåt jag fick i mig då…

Har ökat kolisintaget lite granna med nån knäckemacka per dag. Mår bra ändå…Tog tom lite godis igår då jag var sugen. Ljus choklad=Blääää, vad äckligt. Gillar inte det längre när man ätit mörk choklad i flera månader nu.

jacani
0

Kolhydrtera för mig är som alkohol för en alkis…drar igång mitt missbruk…inte kul-men får problem med magen dessutom.

gejsa
0

Nu har vi varit borta i 8 dygn. Jag åt allt möjligt skit mot normalt. Pizza, chips, choklad, bullar, potatis, ris osv. Jag gick upp 3 kg på dom dygnen. Min mage blev uppsvälld och jag kände mig tung i kroppen och däven. I morgon äter vi tårta eftersom gubben fyllde när vi var borta. Men på tisdag sätter jag igång kosten igen. Herregud så jag släpper mig och mår dåligt igen. Magen bullrar och jag blir fort hungrig osv.

Inke
0

Idag har jag fått i mig en del kolhydrater, mer än vanligt. Sill, kaviargrädde, chokladtårta och ett litet påskägg, en godis, som ett barn glömde kvar på bordet. Jag har inte ätit godis sedan nyår och det har gått bra. Det var inte mycket kolhydrater jämfört med tidigare innan jul. Men benen svullnade och likaså armarna. Känns som jag samlat på mig vatten

Det är ju märkligt att kroppen reagerar så kraftigt på lite kolhydrater.