OT - snygga kläder
Ett tips för er som behöver snygga, strikta arbetskläder. Jag väger 95 kg och har haft svårt att hitta snygga kläder för arbetet. Jag har ett arbete med mkt kontakter med företagsledare och behöver därför snygga byxor, kavajer, kjolar och skjortor.
Har haft ett H*vete att hitta det i mina storlekar !
Har nu hittat svaret - tyvärr lite dyrt, men kanske blir det billigt i längden eftersom jag inte behöver köpa så mkt.
Det finns en affär i Stockholm som heter George Fashion på Karlbergsvägen. Det 'är en blandning av skräddarsytt och vanlig konfektion. De tog måtten och 3-4 veckor senare var allt klart.
Jag köpte 1 kjol, 1 byxa och en kavaj i råsiden (midnattsblå - jättesnyggt!) för ca 5 500. Ja mkt pengar, men nu känner jag att jag har bra saker att kombinera ihop - och som sitter som det ska - ÖVERALLT!!
SÅ skönt att slippa springa runt till olika affärer och bli ledsen varenda gång att det inte finns något i min storlek som sitter snyggt och som är representativt!
Givetvis syr de även för män. De syr också skjortor och blusar (har nu beställt 2 blusar i siden!)
Nu bor jag långt från Stockholm, men puttar upp denna tråd så alla 08:or får syn på den.
Jättebra tips.
Jag köper faktiskt mina bästa kläder via katalog, Ulla Popken. Suveräna kläder med bra passform…
Tack för tipset! Skulle gärna skaffa en snygg outfit men det får bli näår man har råd…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
I råsiden - wow. Du måste vara hur snygg som helst i den där dräkten. Vad roligt med fina kläder!
Bra tips, jag ska nog ta en sväng förbi där någon dag…
Eftersom jag försöker gå ner i vikt tycker jag att det är onödigt att lägga ut så mycket pengar nu när jag ändå inte kan ha dem om ett tag (förhoppningsvis)
Gerdan - så har jag tänkt i 5-6 år. Nu ha jag ätit LCHF i snart ett år (strikt de senaste månaderna) utan att ha gått ner ett gram. jag mår jättebra och tror stenhårt på denna kost ur hälsosynpunkt. men ingen viktnedgång. Vägen 95 kg till 175 cm så behöver gå ner i vikt
Dock har jag nu bestämt mig för att leva NU och inte vänta på det magiska ögonlbicket när jag har blivit SMAL (detta ev. himmelrike??)
Om / när jag har uppnått min drömvikt eller storlekt, DÅ får jag väl skaffa nya kläder eller sy in dessa (som de gör utan problem!) Tids nog det "problemet"
Ja, du har naturligtvis helt rätt! Man behöver inte gå omkring och se ut som "ett ras" i väntan på mirakel!