Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1405 ggr
Halvdansken
0

Vad dricker ni? (icke-alkohol)

Vad dricker ni en kväll framför TVn eller liknande? Läsk är ju ute, juice likadant. Te måste jag har socker eller honung i. Kaffe dricker jag bara på jobb. Vin eller annan alkohol hålls nere, och det kan man ju ändå inte sitta och trycka i sig en hel kväll om  man nu ska upp o jobba nästa deg.

Vatten? Jamen alltså….mineralvatten? Spännande. De där smaksatta är direkt äckliga och rent vatten blir tråkigt i längden.

Så? Vad har ni för tips?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Raring
0

Smaksätt vatten själv: lingon, gurka, klyftor/skivor av citrusfrukt (apelsin, mandarin, grape, citron…), blåbär, hallon, äpplen. 

Man kan lära sig dricka te utan socker eller honung. Var själv sån att jag var tvungen att ha något sött i teet, men det gick över. Det är lite beskt i början, men man vänjer om smaklökarna ganska snabbt. Ha i en skvätt grädde istället, yttepytte skvätt.

greensis
0

Vatten, vatten med citron, mineralvatten. Te, koffeinfritt te (roiboos), kaffe.

Ibland, när jag inte står ut med ovanstående, smaksätter jag med Fun Light Iste eller Amazing Grape

Fabricati diem, pvnc!

Mona-Stina
0

Prova med en skvätt grädde i teet, då behöver man inget socker.

LillaEmma
0

Ja jag håller med ovanstående, man vänjer sig fort att ha utan socker. Speciellt om det är rött te som är lite sötare i smaken

Hamka
0

Grönt te i med olika smaker , ibland äpple & kanel , ibland vanilj osv..

ullna
0

Jag har aldrig förrän nu med LCHF lyckats sluta med socker. Men grönt te med kokosfett, den med smak är gott. Vatten och Valios laktosfria mjölk. Till TVn blir det te, kaffe eller vatten.

Marylojs
0

Te med grädde, vatten, mineralvatten, lightläsk… Jag har kommit på att av någon anledning dricker jag mer vatten om jag har det i en flaska än om jag har ett glas framför mig…

Mervi
0

Om jag dricker något framför TV:n så är det kaffe. Till maten dricker jag vatten.

Aniara4
0

Te, om något. Jag började dricka oolong-te på kvällarna, men blev tvungen att sluta för jag blev så attans pigg av det! Skrattande Sockret är en ren vanesak, börjar du tvinga i dig te utan socker varje kväll kommer du att märka att du så småningom tycker det är godare utan. Precis som alla andra söta saker som inte är goda längre… (åt smågodis häromdan, usch så frätsött det var!)

kaisakavat
0

Jag brukar göra i ordning citronvatten i kanna. Med ganering i form av limeskiva eller gurka och örtkrydda. Om man häller upp i kanna så är det ju också lättare att hålla reda på hur mycket man dricker, så det inte blir för lite. Och så tar jag ett riktigt snyggt glas!Glad

Tidigare tyckte jag inte att vatten smakade gott. Nu älskar jag vatten. Smaksatt eller kran-naturelle (öh, hur naturelle det är kan i o för sig diskuteras…)

Medlem
0

Mitt svarta kaffe. Blir jag törstig dricker jag iskallt vatten som jag blandar med lite rosenvatten eller apelsinsblommsvatten.

Halvdansken
0

ok, men det blir mineralvatten med lime eller annan smak. Tackar för tips.

Ska pröva te utan socker. Urrk. Har Yogithe, det kanske funkar med grädde i?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Raring
0

Yogite är jättegott med kokosgrädde i, eller sojagrädde. Fast det är väl inte "riktigt" te, utan kryddblandingar som liknar te? Gott är det iaf! Älskar Jamaica och Himalaya-varianterna.

Blow
0

Rooibos kan också drickas kallt. Kan dra i stort sett hur länge som helst och håller sig också bra. Bara att låta svalna och ställa in i kylen. Finns ju även smaksatt rooibos.

Annars är kombinationen riven ingefära och citron väldigt gott i vanligt vatten. Koka upp vatten tillsammans med citronklyftor utan skal och den rivna ingefäran, skumma eventuellt av och häll i en bringare.

[trumman]
0

Loka naturell eller citron (inte Ramlösa för det innehåller flour = gift)

Kranvatten med massor av is, kanske kolsyrat i sodastream.

Annars inget.

Denna kommentar har tagits bort.
Myrten
0

Kaffe med kokosfett, mineralvatten, vanligt vatten är nog det jag dricker för det mesta.

Denna kommentar har tagits bort.
MaMaMade
0

Vatten el te, ibland varm choklad. Köpte Yogi-te i stan igår, lime/mynta (uppfriskande) o choklad (cacaonibs i). De blev mkt goda m cocosfetter m smak i, ska prova m en skvätt grädde i ikväll (till den m chokladnibsen i).

mulligast
0

# 19 men hur gör du den varma chokladen?

larand5
0

Standardmjölk eller detsamma spetsat med vispgrädde. Funkar inte det??

Frualbertsson
0

Jag dricker mest vanligt kranvatten tillbubblat i sodastreem med en skvätt citron i!

Wildrat
0

Vanligt kranvatten eller mineralvatten framför tvn. Drack tidigare mycket the men har nästan slutat. När jag dricker the har jag grädde i, den har söt smak så man behöver inget socker.

Det tar ett par dagar att vänja sig av med socker i teet, ett tips är att köpa en helt ny sort med annan smak och vänja sig av med sockret med det… Jag har oftast kokosfett i the men inte på kvällen då det kan vara uppiggande.

MaMaMade
0

#20 Körde äggmjölk m lite smält choklad + 100% cacao i ett tag men det blev lite för mkt ägg för mig där ett tag o jag fick avsmak (o lite magknip). Ville hålla mig undan mjölk o grädde då jag äter en hel del cr fr o ost. Nu blir det mest en mugg emellanåt o så gör vi en blåbärsglassdrink av resten till kvällsmål åt ungarna.

Barnen får dock detta: 2 muggar mellanmjölk, 1 mugg grädde, värm o låt 2 rutor mörk choklad smälta ner, vispa i 2 tsk 100% cacao + 1/4 tsk vaniljpulver.

Alt kan man ju minska på grädden i om man anv "tjockmjölk" el kanske vill snitsa till det m vispad grädde på toppen.

Låter dem också få en tsk cocosfett i sina muggar, den m smak ger fin brytning på chokladen.