Ny medlem
Hej på er alla LC, jag är nu inne på min andra vecka i mitt nya liv. Jag har under många år provat olika sätt att hålla min vikt men aldrig hittat något som jag har tyckt passat mig. Jag hittade Läkaren Annika Dahlqvists sida på nätet och beslöt att prova ett helt nytt sätt att äta. Jag måste säga att det kändes konstigt ibörjan att välja bort allt som man fått lära sig är nyttigt:Potatis, pasta,bröd,gröt och müsli m,.m. Nu försöker jag variera kosten enligt LC och tycker mig ha hittat en stil som passar mig.
Frukost:
Jag äter en omelett på två ägg med lite klippt skinka i. Till det en tunn grainskiva med mycket ost på. En kopp med yoghurt med solrosfrö.
Lunch:
Kyckling eller annat kött med wokade grönsaker till.
Brukar inte äta middag utan tar keso med tonfisk när man kommer hem från jobbet med några glas 3% mjölk till
Avslutar dagen med en kopp youghurt med solros frön på kvällen.
Tycker att det funkar bra för mig och tycker absolut att jag känner mig piggare och starkare av denna kosten. Är inte alls hungrig lika ofta som förrut. Jag kör två högintensiva spinningpass i veckan och känner att jag har mycket bättre ork än tidigare. Än så längen ser jag inga större nackdelar utan det funkar bra så här långt, kan möjligtvis vara att frukosten kan bli lite enahanda med bara ägg…

Hej Sorena och välkommen hit.
Jättebra att du hittat hit och är nöjd med kosten. Leta runt, läs och lär och ställ frågor när du inte funnit det svar du vill ha.
Lycka till
Välkommen hit.
Vad åt du till frukost innan? Oftast äter vi ju samma mat till frukost. Men du behöver inte äta bara ägg på morgonen, det går bra med matrester från middagen tex.
Lycka till!
Välkommen!
Jag är också ganska ny här… men det är ett trevligt ställe ska du veta!
Lycka till!
Välkommen hit!
Är ganska ny på detta med LCHF också, endast 6 veckor har jag ätit denna kost.

Välkommen!

Välkommen hit!
Välkommen!
Välkommen till oss! 

Välkommen hit
Fabricati diem, pvnc!
Välkommen! Det tar ett tag att hitta sin stil - det brukar lösa sig.
Numer pensionär i Nynäshamn