Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 942 ggr
Mitsan
0

Ny här!

Hej allihopa!

Hoppas kunna få rätt på min dåliga mage här på denna sidan, Jag har IBS och har haft detta i ca 25  år, Min man har Diabetes Typ 2 så vi tänkte försöka äta efter LCHF, försöker läsa så mycket som möjligt!

greensis
0

Välkomna. Hoppas ni får goda hälsovinster på LCHF, det är många som får det, oavsett vad vågen visar.

Fabricati diem, pvnc!

Mona-Stina
0

Välkommen Mitsan.

andreas0
0

Hej och välkommen! Har du några frågor så fråga på bara.

Mitsan
0

Tack!

#3 Frågorna lär nog dyka upp efterhand som jag har satt mig in i hur man ska äta!

Medlem
0

Hej och välkommen!

gejsa
0

Välkommen! Jag är också relativt ny här. Har ätit 17 dagar bara.  Fin vovve du har. Har också haft en cavalier King Charles Spaniel. :)

Mitsan
0

Tack!

#6 Har du några bra frukost förslag?

ullebull
0

Välkommen hit Mitsan.

Det finns massor av förslag på frukostar, stekt ägg och bacon eller rimmat fläsk är min favorit. Kokta varma mosade ägg med en rejäl klick smör är ett annat. Middagen, resterna från gårdagen är jättegott till frukost.

Fråga på bara, massor av duktiga personer som svarar dig.

Din makes diabetes försvinner med denna kosten, min gjorde, sänkte från 6,1 till 4,6 och mår bra.

Lycka till.

Mitsan
0

ullebull

Tack så mycket det där med stekta ägg och bacon hördes ju jättegott, det vattnas i munnen :-)

Har du oxå Typ 2 Diabetes och har du kunnat sluta ta din medicin?

Margareta
0

Välkommen både Du och din man Mitsan!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mitsan
0

Tack så mycket för det, här finns så mycket intressant att läsa så man blir helt snurrig, men det är kanske nu i början innan man kommer in i hur det fungerar!

ullebull
0

Mitsan.

Ja, man upptäckte det i fjor på vårdcentralen och jag skulle äta metformin men vägrade och blev ovän med diabetessköterskan. Jag gick hem och letade upp Annika Dahlqvist och hittade därmed också KIF.

Jag lade om min kost omgående och vid kontroll en kort tid efter så tog jag nya prover och hade sänkt mig från 6,1 till 5, 1 och nu senast för någon vecka sedan hade jag 4,6.

Denna kosten gör underverk med kroppen, bättre hy, lägga av med mediciner, eksem försvinner, ja den fixar nog allt utom brusna hjärtan haha.

lycka till

Bookjones
0

"ja den fixar nog allt utom brusna hjärtan haha."

Vette sjutton om den inte fixar det med. Man blir ju så snäll och glad av kosten med allt smöret att det är svårt att vara deppig länge.

kaisakavat
0

Välkommen och lycka till!

Kul att ni är två om det hela!

gejsa
0

#7# Du fick ju nästan min frukost som svar. Jag tar ca 4-5 baconskivor och skär i bitar. Knäcker 3 ägg och lägger i ca 2 msk vispgrädde. Steker upp bacon i smöret och häller över äggen, strör på ost några skivor eller rivet. Låter det puttra så det blir härligt mjukt. Äter det tillsammans med en kopp kaffe och kokosfett i. Det står du dig på mellan 5-7 timmar minst. gott är det med. :)

molana
0

Välkommen hit!

Mervi
0

Välkommen. Lycka till!

Sosabobinona
0

Välkommen!

bjubo
0

hej och välkommen.

hoppas du ska få många goda stunder här. jag och min man stor trivs, har varit med i en månad nu. Jag håller med man är aldrig hungrig längre.