Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1261 ggr
Kaela
0

Nybörjare

jag är som sagt väldigt ny inom detta och hittade hit i går kväll.

Det känns fint att ha många att fråga, jag har levt med min övervikt länge ja sedan mina barn föddes. Jag gick aldrig tillbaka igen i vikt efter varje flickas födelse. Därefter har jag sakta ökat och ökat och…….. Kilona sitter envist kvar.

Har väl inte varit duktig på att banta heller, men nu! Ja nu vill jag lyckas!

Håller tummarna för att detta är rätt väg till hälsa och lagom vikt

Kaela

kickelina66
0

välkommenGlad

ruphus
0

Välkommen och lycka till! :)

MaMaMade
0

Varm välkommen till oss Kaela! Glad

Amiechan
0

Välkommen och lycka till!

Hur går det nu? Har du kommit igång?

Vimsan
0

Välkommen, här e de lätt att lyckas och vara lycklig ;)

Mycke bra tips och ideer… och viktigast av allt "kompisar" på samma plan. Detta fixar du. :)

magma
0

Välkommen hit! Leta gärna igenom artiklarna i forumet, där finns många nybörjartips att hitta. Lycka till!

ullebull
0

Välkommen och lycka till, med den här goda kosten så klarar du det. Du får massor av stöd och hjälp av alla fina medlemmar.

Mervi
0

välkommen!

ebet
0

Välkommen! Kul att du hittade oss.

Kaela
0

Tack alla snälla snällaGlad för alla välkomnande hälsningar.

Jag kämpar på och försöker minska mina kolhydrater, tänker på innehållet i det jag äter på ett helt annat vis nu.  Jag har försökt med detta i snart en vecka, äger ingen våg så om nåt hänt med min vikt så vet jag inte det……. En sak har jag dock märkt och det är att jag får gå på toaletten mycket oftare nu. Är det vanligt att det blir så? Vad händer i kroppen???? Har någon annan upplevt något liknande?????

Kaela

odezza
0

Välkommen Kaela! Det som händer just nu är att du befinner dig i en omställning från kolhydratsförbränning till fettbörbränning… det brukar ta ca 3 veckor, innan dess är det ingen idè att utvärdera någonting…

Första veckan gör kroppen sig av med vatten, det är därför du  måste springa på toa… Flört

"still lost in space and time"

Kaela
0

men du odezza…. det är inte bara det besöket på toaletten som har ökat…..Jag får gå oftare pga det andra också? I går fyra gånger! Oj hmmm kanske jag var för frispråkig nu?? Ursäkta mig i så fall.

Att kroppen ställer om sig kan jag mycket väl förstå, det måste väl vara lite av en chock för min kropp att inte få så mycket kolhydrater (framför allt socker)

Kaela

Amiechan
0

#10: Håller med odezza :) Det blev mycket springande på toa den första tiden ;)

Om man har stor övervikt kan det märkas rejält på kilona också den första veckan. Det är alltså bara vattenkilon, men det känns kanske uppmuntrande ändå ;)

Margareta
0

Kaela - välkommen hit!

Oroa dig inte för frispråkigheten - vi är vana vid mer frispråkighet än så när vi talar om nr 1 och nr 2….Flört

Numer pensionär i Nynäshamn

andreas0
0

#12, Under dom första veckorna kan det bli lite hur som helst med massa olika saker, medans kroppen anpassarr sig till fettdrift. Vad som händer är olika för alla. Det stabiliserar sig efter ett par veckor, dom flesta brukar märka en kraftig minskning ganska snabbt på LCHF (eftersom kroppen kan ta upp mycket större del av maten, det blir mycket mindre del som bara passerar igenom oförändrat). Själv blir det ca var 3:e dag för mig, och det är jag helnöjd med, eftersom jag inte har förstoppning eller något liknande.

Frispråkigheten behöver du inte oroa dig för, här kan man prata om allt.