Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1942 ggr
catfoot
0

NY här..

Hej…Jag har nyligen klivit in i kolhydrater, å upplever att det verkar vara ett härligt gäng här..Är sen tidigare med i Hittekatter som är min stora grej, jag lider så med alla övergivna katter, även med i Barn, å Beroenden.

Jag har mixtrat med kolhydrater till å från, å jag mår bra av lite kolhydrater ,min mage jublar jaaaaaaaaaa va skönt..Den slutar att bubbla, å bli uppblåst, lugnet lägger sig kan man säga..Men jag älskar bröd, å saknar det verkligen ibland..Pasta, Potatis å ris kan jag klara mig utan…Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

helenahonk
0

Hej och välkommen!

Har själv varit en "brödoman" men det har avtagit,äter inget bröd alls längre.

Du kan äta helgfrukost med bröd,om suget är föööör j----gt.

Men för det mesta sitter sånt i huvudet,man TROR att man vill ha och tänker man efter så är det för det mesta inte så nödvändigt.

Lycka till!

Amiechan
0

Välkommen Catfoot! Det gör verkligen sån skillnad för magen det där med att skippa sädesprodukterna… fantastiskt!

odezza
0

Välkommen hit, catfoot! Själv är jag pastaoman, däremot brödet var det inga svårigheter med… så olika det kan vara… Flört

Men jag klarar mig långa tider utan min pasta, och när jag någon gång emellanåt ändå äter det, så kan jag bara konstatera att efterverkningarrna inte blir så roliga… och sedan klarar jag mig ett lång tag till… Glad

"still lost in space and time"

Livianna
0

Välkommen catfoot! (säger en nykomling själv!) =)

Visst är det vidrigt att vara ny på detta, gå förbi bröddisken på Ica och känna behovet att bara trycka i sig en limpa Skogaholmslimpa…! Det kan vara tortyr ibland! Men det blir bättre! Snart tänker man inte på det så mkt, utan gläds åt den knaprika baconen du kan stoppa i dig till lunch istället! *Mums!*

Lycka till i fettdjungeln! /A

Mervi
0

Välkommen hit-

Efter 2,5 år utan bröd tänker jag inte att det finns. Det bjuds frallor på jobbet men de fresta inte längre.

maucl
0

Välkommen hit! Lycka till!

Jennix
0

Välkommen! Ja, min mage blev otroligt mycket bättre av att ta bort pasta o bröd. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Monsun
0

och välkommen säger jag också!

magma
0

Välkommen hit! Jag blev nyligen medlem på Hittekatter, blev engagerad i hemlösa katter när vår katt var tvungen att avlivas och jag efter ett tag började leta efter en ny katt. Varför då inte göra lite nytta och ta hand om en hemlösing? Imorgon anländer två hemlösa kattungar till mig, de ska bo här ett tag och om de trivs så blir de kvar. Glad

MaMaMade
0

Välkommen catfoot! Glad

birma
0

Hej!
Är själv ny på kolhydratforumet och har upptäckt LCHF alldeles nyss. Är sällan särskilt impulsiv, men efter bara ett par dagars läsning om kosten slog jag till och startade med en gång.
Kattintresse finns här också, inte bara intresse, det är ett måste! Ett hem utan katt är inget hem… nej det skulle vara otänkbart.
Önskar dig välkommen catfoot! Glad

catfoot
0

Tack alla..Ja, vad vore livet utan katt…

Jag har ätit lågkaolhydratskost i omgångar, å varje gång mår jag bra i magen, men ändå halkar jag tillbaka till brödet som jag saknar..

Denna gång har jag hållit på i snart 4 veckor å gått ner nästan tre kilo, å min mage är mjuk å len som bomull..Jag ska verkligen försöka å kämpa längre denna gång för min egen skull, när jag vet att jag mår bättre av det..

Men på min axel sitter en lite kollis å viskar bröd, bröd…En liten elak sakCool, jag tror ni alla känner honom…

OT/Snyggt ....

andreas0
0

Bröd slutade jag med flera månader innan jag började med LCHF. Mest för att det var så jobbigt att köpa nytt hela tiden, det håller ju sig inte så länge, och att kasta mögligt bröd så ofta var rätt tråkigt.

Det är inte alltid lättja leder en fel Flört.

Den enda formen av bröd som jag saknar är den som är gräddad med tomatsås, ost, skinka och champinjoner på. Dvs. pizza.

Välkommen till sidan catfoot!

Gojkan
0

Här catfoot får du recept på  något som verkligen är som bröd, inte sockerkaka, i konsistensen

6 ägg, 2 dl mandel, 1-2 dl fläsksvålar, salt och ev. lite brödkryddor, 1 tsk bakpulver. All blandas med stavmixer. Ska vara ganska tjock smet. Låt svälla 15-30 min.

Värm en teflonstekpanna till medelvärme. Använd absolut inget fett denna gången.  Lägg i hälften av smeten och platta ut så den fyller stekpannan. Stek till fin färg ca. 5-6 min. Vänd (brukar använda en stor tallrik eller lock till vändningen) och stek lika på den sidan. Gör ytterligare en lagg. Dela varje kaka i 4-6 bitar. Vill man ha känslan av mer fibrer i kan man byta ut lite av mandel och fläsksvålar till kokos.

Saknar absolut inte bröd sedan jag börjat baka detta. Denna satsen räcker åt mig ca. 4 dagar

blodtopp
0

#13 Mögligt bröd? Det hann det aldrig bli hemma hos oss, det tog slut långt innan det gick så långt (om det inte var ett bröd som inte var gott, vilket var väldigt ovanligt…)

#0 Jag är också en brödoman (eller mackoman snarare), men efter att märka hur bra jag mår av att inte äta det så är det mycket lättare att låta bli. Så härdar man bara ut när brödsuget kommer, eller tar ost eller så istället, så går det bra att leva utan Glad

andreas0
0

#15, tja, när det bara är en person som ska ha av det så blir det så.

birma
0

catfoot (#12)

Se där! Men du är inte alldeles ensam kan jag säga. Bröd=gott! Och dessutom nyttigt trodde man, den grova varianten i alla fall. Jag har levt på smörgås i stora mängder och därtill mycket frukt, samt en del godis och kakor. En riktig anti-lchf-kost. Fast det är klart att godis och kakor har man väl inte vräkt i sig från morgon till kväll, däremot mycket smörgåsar. Oftast något som liknar en riktig måltid om dagen också. Med potatis (pasta, ris) och så grönsaker plus något litet med proteingrund. En sammantagen ätstil som inte alls liknar LCHF-stilen.

Själv har jag nu, sedan upptäckten av LCHF minskat ner från jättemycket bröd om dagen till betyyydligt mindre bröd om dagen. Det går mycket bra, nästan för bra för att fatta. Saknar inte alls de stora mängderna. Detta hade jag aldrig trott, att det skulle vara så enkelt. Kanske är det allt fettet som är orsaken, man blir nöjd i mage och kropp ändå. Såvida det inte är ett simpelt nybörjarfenomen. Det blir nu iaf en finncrisp till kaffet eller en halv skiva grovbröd. Allt oftare det förstnämnda. Ordentligt med Bregott och några skivor med fet ost på. Nyligen såg det annorlunda ut, med många, många brödskivor om dagen (inklusive vitt bröd) och med ett tunt lager lättmargarin och en skiva mager ost. Trodde ju aldrig det kunde vara nyttigt med det som är godare - Bregott och fet ost. För ordningens skull - äter riktiga måltider också i nya kosten, med fr.f.a fisk, ägg och smör som grund, till det lite grönsaker. Ingen potatis än så längre (saknar potatis, men saknar inte ris och pasta).

Lycka till nu, med brödminskandet. Eller om du tänker dig noll bröd kanske?

storstrut
0

Hej och välkommen!

Jag saknar också bröd ibland och kan äta en macka på helgen men inte alls de mängder jag åt förut då jag kunde sitta och äta brödskivor utan pålägg som fikabröd. Sedan jag skar ner på brödet är magen helt lugn och inte uppblåst som jag upplevde förut!

Lycka till!

catfoot
0

Tack för ert stöd det känns härligt att höra fler med samma brödbegär..

#14 så spännande recept på bröd, fläsksvålar har jag aldrig köpt, var hittar jag det någonstans, finns det i vanliga affärer, typ ICA å Coop..

Jag måste ju bara prova detta bröd, hoppas att det stillar mitt begär lite ivarje fall…Å att Kollisen på min axel slutar att inleda mig i frestelsen..Oskyldig..

OT/Snyggt ....

Gojkan
0

Ja, och willys har en sort som jag använder. Kolla bara så du inte får vanliga chips med baconsmak. Det ska vara 0 kolhydrater.

anki1
0

12, livet utan katt eller nåt annat "ulligt gulligt" är lite tomt och innehållslöst. jag blev tvungen att placera om mina 2 kissar(hittekatter båda 2) dom fick flytta till min dotter. Den ena fick ganska snart somna in efter flytten då hon inte klarade av att skiljas från mig. Så den andra finns kvar och jag kan hälsa på honom så ofta jag vill. Han har det bra, bor på bondgård och får vara ute en hel del. fångar möss och sorkar och tyvärr någon fågel. (Honom hade jag haft sedan han var 7 veckor). Det var svårt men nödvändigt att placera om, men sonen utvecklade allergi, när han är hos sin syrra så får han ta en allergitablett för han kan inte låta bli "sin kisse" Jag ber om ursäkt för det här blev verkligen OT men det var amichan som frågade.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Amiechan
0

#21: Var det jag som frågade? 0_O

*förvirrad*