Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 8692 ggr
[Norum]
6

Ingefära

Den kryddan ska väl vara något slags underverk för kroppen? Typ nästan hälsokost, medicinial.. Hur stavas det ? Bra för/mot det mesta…

Tizia
0

Den är suverän, lite info om man är nyfiken på ingefära

[Norum]
0

Där stog ju mycket… Tror du att man kan ta sig en smakbit om dagen för att hålla kroppen i trim? Just för det inflamationshämmande, tänkte jag på. Skära sig en bit och bara tugga liksom?

Wildrat
0

Om du klarar smaken, den är ganska skarp…

Medlem
0

Smaken är stark. Gör ingefärate med den, gott och hälsosam.

magma
0

Känner en som stoppar ned skalade bitar av färsk ingefära i en vattenflaska, som hon sedan fyller med vatten och dricker ur under dagen.

Tizia
0

Skruttis, du kan alltid prova den här lilla drycken, supergod både varm och kall! Skrattande

Elaichi
0

Jag brukar ha i ingefära i citronvatten vi förkylning ( ni vet, varmt vatten, honung, citron). Jag vet inte om det blir någon jättestor skillnad, men det blir gott iaf!

[Norum]
0

Tack, Tizia! Ska testa den, hördes riktigt gott… Spännande!

sandramaria
0

Jag dricker just nu äggmjölken och jag tycker den är äcklig (exprimenterar lite så jag kanske hittar nån smak som är god…) så då rev jag ner ingefära för att slippa smaken, det funkar så där halvbra. Annars skivar jag ner i te och låter det dra en stund, det är riktigt gott.

Skadlig
0

Sägs vara bra mot åksjuka också. Jag prövade att lapa i mig lite ingefärspulver en gång när jag hade blivit uttorkad och skulle åka buss, jag blir illamående efter en uttorkning, och det funkade så där. Kan vara att jag iaf de första 20 min mest koncentrerade mig på hur illa det smakade i munnen ;)