Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1345 ggr
Vargalyster
0

Länk om akne

http://www.dietaryacnecure.com/

Här en intressant länk för er med akne. Den kost som samme författare rekomenderade var den som gjorde mig aknefri. Fettskrämd visserligen men jag kan inte säga något annat än att det fungerade fantastiskt bra. Att addera fett till min kost har inte fått tillbaka finnarna dock. :) 

Jag kommer inte att köpa boken än på ett tag. Om nån annan gör det är jag intresserad av att höra era utlåtanden om den. :)

MaMaMade
0

www.dietaryacnecure.com/

Jag har (el hade rättare sagt, har kommit in i klimakteriet nu o det har blivit mkt bättre) hormonfinnar från 27 års ålder fram till i somras. Irriterande!

Tackar för länken. Ska läsa imorgon…nu ska jag nanna!

PiKaWe
0

Dottern lider ju av acne, tycker det är bättre med den här kosten, är det nån skillnad på det du åt som gjorde dig acnefri?

Margareta
0

Hej Vargalyster och som vanligt kul att se dig titta förbi…

Numer pensionär i Nynäshamn

katjahelen
0

Jag har varit rätt missnöjd med min hy ända sen tonåren, och kämpat med att hitta hudprodukter som kan förbättra huden något. Nu har jag ätit LCHF i två veckor och har fått väldigt mycket acne i ansiktet, vilket jag tycker är rätt jobbigt och trist. Är det någon som vet om det finns nån chans att detta blir bättre så småningom? Jag har fattat som att många tycker att de får bättre hy av LCHF-kost. Eller?

Wildrat
0

Du håller på med "avgiftning" just nu och då händer alla möjliga konstiga saker men det blir bättre så småningom. De flesta har blivit bättre i huden med LCHF inklusive mig.

nomorecarb
0

Jag hade acne i över 27 år, det är som bortblåst nu.

Margareta
0

Vargalyster som startat tråden äter LCHF bara för Acne - han är smal som en pinne och har nog aldrig haft övervikt.

[Karro]
0

Kan det inte ha och göra med om man är ju under avgiftningen så är allt på väg ut genom porerna? därav mer acne? så katjahelen håll ut ett tag till så får vi se om det blir någon förbättring :)

jag märker i alla fall om jag fuskar, får en fin röd prick på pannan som ett hot om att jag har slarvat!

Margareta
0

Gå in och läs på Vargalysters personliga sida.
Han skriver en del om acne i början där.