The
Har återigen konstaterat att jag inte tål svart te. Mina extrema reaktioner på te med grädde berodde inte på varken kokosfettet (som jag trodde först) eller grädden utan på teet. Bara att slänga de svarta teerna alltså…
Jag tål ju inte grädden direkt (är fortfarande allergisk) men vill ändå festa till det lite så jag har testat rött te och vispad grädde.
Kan rekommendera rött te med smak av:
- vanilj
- jordgubb och vanilj blandat
Hade vanilj i grädden också så det blev helt underbart.
Har ni andra något te att rekommendera?
Finns ett rött te med blåbär som jag tycker är väldigt gott. Jag undviker svart te också, tycker fruktansvärt illa om smaken på allt svart te.
Grönt te är sådär om jag har grädde i, men detta röda blåbärste med några droppar grädde, behövs inte mycket alls, var väldigt gott. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag gillar ju också rött Roibos bäst och gärna då med både kokosfett och en gnutta vispgrädde i. Att lyxa till med vanilj i har jag inte testat - men det skall jag göra.
Honung gillar jag egentligen inte - men när jag har ont i halsen så är det suveränt med en tesked honung i.
Jag fick en burk jättefin ekologiskt närodlad KRAV honung i julklapp och blev som TUR ÄR förkyld redan på juldagen så att jag fick anledning att testa.
Honung är ju jättesött (80%) och egentligen inget för en LCHF-are - men för den som inte är jättestrikt - och för den som gör avsteg för sjukdom (som jag gjorde) så var det helt otroligt underbart gott tillsammans med Roibos/ kokosfett/ grädde/ honung. Trist att jag inte har ont i halsen oftare… Av allt socker/sötningsmedel som finns så tror jag nog att KRAV-honung står rätt högt på nyttigtlistan…
och att det hjälper mot ont i halsen tror jag många håller med om.
1tsk honung (5g) blir "bara" 4g kolhydrater, men det är lätt att ta mer än så…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag är tydligen lite udda (märkte jag i någon annan tråd om te), för jag gillar en rooibos-blandning med kryddor och lite chili, Heta Stunder. Den biter lite grann, utan att vara för stark, jag känner inget i halsen av den. Det är lätt att nysa av den; en affär jag frågade i sålde den inte, av arbetsmiljöskäl… Har inte testat den med kokosfett eller något annat i.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag har testat "Heta stunder" men tyckte den var för stark. Det är ju chilipeppar i!
Nä, jag föredrar bär och fruktsmak, ska testa blåbär vid tillfälle.

Det röda teet med blåbär har jag också druckit, det är jättegott! Annars är mitt ständigt återkommande te Kobbs Himlagott, men det är ju svart….
Roibos med Persika/Passionsfruk köpte jag igår och det är helt okej, men det skulle passa bätte med socker i tyvärr…
Det röda med blåbär är även min favorit hemma. På jobbet har jag fått dem att köpa hem rött te också nu - African Roibos. Även det är ganska gott (Lipton).
African Roiboos är väl det röda teet utan nån smaksättning?

Vitt te med grädde och citron är gott. Jag kör grönt med kokosfett och citron? Om det är gott? Nja..
African Roibos finns med vaniljsmak - men är väl oftast utan extra smak.
Sen jag läste "den hemlige kocken" är jag lite skeptisk till aromämnen - man vill gärna veta vad de smaksätter med.
Jag föredrar att sätt till själv det jag vet vad det är.
Numer pensionär i Nynäshamn
Roiboos utan smaksättning är min favorit alla dagar!
Men man får verkligen lusläsa för att inte bli pålurad nåt aromämne.

Var idag och köpte 2 gröna teer, Ginseng och Mareld. Kan verkligen rekomendera dessa. Gingseng har en liten uppiggande effekt samt att min sambo tycker att han blir lugn i magen av den.

Dricker nästan bara African Rooibos från Lipton!
Gott och påverkar inte magen eller nr2 någonting oavsett konsumerad mängd
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kor Celestial Seasonings sleepytime. Den gillar jag..
jag dricker också rött med blåbär, det är jättegottmedlite sojamjölk

Wildrat, vad bra att du kom fram till att det var det svarta teet du inte tålde… Där ser man hur olika vi är, och hur viktigt det är att man experimenterar lite, det är ju bara man själv som kan känna reaktionerna från sin egen kropp!
Jag kan dricka alla sorters teer, men en favorit är roibos med kanel, med lite grädde i.
"still lost in space and time"

här är ett annat ställe att köpa bra téer även ekologiska rättvisemärkta
jag köper mina goda téer där. jag tillhör också dom som gillar mycke kryddor, bl.a är ingefärsteét, Mazala chai téet jättegoda. tänkt testa rom och konjakste som lite kvällste nu när jag får min nya sändning