Skön början
Hej alla!
Det började med att jag hörde ett inslag i "Karlavagnen" om ADHD-barn och LC-kost ooch blev grymt intresserad. Har nu plöjt igenom en massa trådar o ska naturligtvis pröva detta. Tittade i kylskåpet till frukost och bestämde mej för kokt ägg med majonäs. Skitgott. Upptäckte dock en massa E-prylar i majonäsen(Kavli), så jag får nog byta sort. Ska nu skriva en inköpslista till veckohandlingen. Den ser helskön ut med allt det jag gillar, smör, ägg, majjo, kött, grädde, lax, makrill etc. etc.

Hej och välkommen.
Jo, man behöver inte just späka sig med denna kost, mycket godsaker blir det.
Hej och välkommen. Det finns inget godare än smör, ägg, kött och feta såser 

Hej och välkommen korpkvinnan. Jag är ny här med, har ätit smör, ägg och lax osv i en vecka nu. Kan bara hålla med dig om att inköpslistan ser "något" annorlunda ut nu hihi
Förut var det lätta, nu smör. förut massor av frukt och bröd, nu kött och ägg och grädde! =)
Lycka till med inköpen och alla goa middagar framöver!

Välkommen hit.
Välkommen! skönt att du gillar maten.
Välkommen och vad kul att du just hörde Karlavagnen det är vår kära medlem DaMum som har gjort det inslaget :)

Man kan göra egen majonnäs, finns recept här nånstans har jag för mig!
Välkommen från mig också!
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen! Vi är nog bra många som har stått och tittat ner i våra kundvagnar och förundrats över förändringen i innehållet.
Borta är alla frukter,potatisar,bröd,osv, jag tycker själv att jag handlar mindre i mängd nu än jag gjorde förut!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Visst blir det mindre mängd = mindre transporter och mindre miljöförstöring, förhoppningsvis.
Välkommen! 
Välkommen och lycka till!
Man kan ju gå till kassan där man får ha max 10 articklar…
Racet genom butiken är ju också enkelt bröd, kakor, läsk, chips, sylt, saft passerar man snabbt för att ta smör, ekologiska ägg, ekologisk vispgrädde, ekologisk creme fraiche, avocado, bacon, stekfläsk, fläskkarré, brietårta 1kg (för 29,90), makrill i tomatsås och sedan till kassan… Någon gång köper man lök, 86% chokladkaka, grönt the, ekologisk majonäs, frysta räkor, rökt hel makrill, entrecote, grillade revbesspjäll, lantpaté, gräddost, kycklingklubbor, nötlever och ölkorvar…
Ja man köper jordnötter, solrosfrön och talgbollar till fåglarna också förstås…
.
haha *skriver av hanvedens inköpslista*
precis lagom :)
Håller med Hanveden om att racet genom butiken går fort.
Det var skillnad på den tiden jag läste om kolhydrater på alla förpackningar i hopp om att hitta något ätbart… då tog det väldigt lång tid.
Tricket är att komma på att enklast är "ren" mat och den går väldigt fort att hitta.
Håller med Karro, hanvedens inköpslista är verkligen bra!
Har skrivit av… 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Köper kokosolja på en hälsokost och lax, rökt sik i vår fiskbutik i Fruängen.
Men var gör man av det som blev kvar i skåpen av mysli, havregryn, havrekli, russin mm?
.

#17 Vad med fåglarna?
Har min fågelmatning hänger på en lina från balkongen och en byggnad med tvättstuga i. Drar upp talgbollshållaren, solrosfrömataren och jordnötsmataren till balkongen när jag fyller på dessa. Men tror inte jag skall hänga på ytterligare matare på bärlinan då får jag nog byta den…
.
Fåglarna kanske gillar dina havregryn Hanveden?