Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 3908 ggr
CarolineJ
0

Dyra nötter

någon som vet var macadamianötter är billigast.

vill inte ha dom saltade. har iofs inte prövat saltade men jag kan tänka mig att naturella är nyttigare?

Anledningen att jag undrar är att jag har ett så kallat planerat återfall i mars. då firar jag och pojkvännen 5 år tillsammans och det blir middag och ja, fest med hela släkten för det är då vi berättar för alla att vi bestämt datum för bröllop.

(lång tid till mars men vi blir typ 50 pers, så för att hålla kostnaderna nere vill jag börja redan nu med att hitta lägre priser osv)

i alla fall, jag har några i släkten som också går på lchf och då tänkte jag att mitt planerade återfall inte behöver bli så hmm "återfalliskt" hehe. tänkte göra gräddtårta med macadamianötter och mörk chocklad. (iofs sockerkaka i mitten men man behöver ju inte ta mycket) middafen blir lättare med kött, såser och sallader men det är just efterrätten.

Wildrat
0

Till tårtan kan du ju använda hasselnötter om det kniper. Den är ju ändå en bit från LCHF.

ICA har nötter under sitt eget märke nu men billiga vet jag inte om de är. Dock är de osaltade.

ullna
0

Jag har inte hittat osaltade någonstans. Och billiga är de tyvärr inte. Godaste är klart de från Ausscan. Du kan ju alltid skölja av saltet.

Annars kan jag rekommendera dem med Bush Pepper om man vill ha snacks. Kan också rekommendera Murray River Salt och macadamiaoljan från samma leverantör.

Wildrat
0

"Den lille nöttefabrikken" (norskt företag) finns på en del coop och ica, de har osaltade och orostade macademianötter. Gul påse med grönt band där det står nötsorten.

Problemet är att affärerna sprider ut nötterna så man får leta både vid bakgrejjerna och chipsen. I vissa affärer har de nötter vid grönsaksdisken också. Det kan bli en massa springande om man ska ha flera sorter.

avant
0

Jag har tidigare köpt macadamianötter på Lidl och tyckte priset för påsen kändes helt ok. Nu tittade jag förvisso inte på kilopriset, men de var mycket, mycket billigare än de påsar jag sett på en stor ICA-butik här i Göteborg.

sussie
0

Bra pris på ICA i lösvikt, förut fanns de ju bara i små påsar som var jättedyra. De är rostade och salta men oj vad gott!

CarolineJ
0

tack för alla svar, ska kolla på coop imorgon.

Mammeli
0

lidl har mycket nötter att välja på, både saltade o osaltade. finns en påse med royal nuts, blandade osaltade och så har de valnötskärnor, osaltade.