Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2085 ggr
maucl
0

Ny på sajten!

Hej Allihopa och God Fortsättning på LCHF-året 2008!

Jag är en kvinna i mina bästa år som bantat halva mitt liv.Har även gått upp i vikt halva mitt liv också. Borde jämna ut sig ,men konstigt nog ligger man lite plus i kg??!!!

Har under förra året börjat att läsa om och äta LCHF-kost. Mår klart bättre då ,men vikten har inte gått ner så som jag vill.Har nu förstått att jag bör nog äta mera fett och har så smått startat med cocosfett och ska se vad det gör. Har en vecka 3-10/1 framför mig på Gran Canaria och äter rätt så gott det går. Oliver och ostar finns ju! Sedan skall det bli ordning och reda på ätandet , har jag tänkt.

Vill gärna få tips och goda råd. Har redan hittat en del på sajten.Ser fram emot ett bra år med Er alla. Skrattande

Mervi
0

Välkommen!

Trevlig resa! Maten där nere är nog inget problem.

maucl
0

Tack!

Jo jag tror nog att maten ska fixa sig. Det finns ju kött och fisk. även skaldjur. Man behöver ju inte äta patatas frita/bravas. Skönt med lite varma vindar och förhoppningsvis lite sol.Cool

odezza
0

Välkommen, och trevlig resa! Glad

"still lost in space and time"

maucl
0

Tackar! En liten undra;Hur mycket cocosfett kan va  lagom att inta per dag? Är det bäst i te?

Wildrat
0

Du får testa hur mycket du mår bra av. Några av oss har märkt att vi inte tål det i höga doser. Men en matsked eller två borde inte vara några problem.

Kokosfettet kan användas i the, kaffe eller matlagning, på alla ställen där du brukar ha fett. Det är mättat så det tål uppvärmning, man kan t.o.m. fritera i det.

magma
0

välkommen hit! Låter ljuvligt med en vecka värme och sol…Skrattande

maucl
0

Hej fran ett ljuvligt Spanien. Det finns mycket gott att ata har.Inte bara G-noll utan G+!!!!Ja lika bra att erkanna.

Nya tag nar jag kommer hem igen!!Cool

Tilda-T
0

Ha det så bra och passa på och NJUT!!!!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[Karro]
0

Håller med ta vara på sol och värme och lev på det när du kommer hit igne till kalla sverige där södra stockholm i alla fall har snö!

maucl
0

Tack for uppmuntrande ord.

Njuter i fulla drag.Finns sa mycket god mat.Jag har idag forsokt kolla lite mera noga.Sa en och annan gin och tonic.Kostdoktorn.se skrev ju om detta. Intressant!!!Cool

Ha det gott i kalla Norden.Kram Maud

Jennix
0

Välkommen från mig också! :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

maucl
0

Nu är det dags….!

Hemma från ett jättehärligt Gran Canaria.

Där var det varmt och skönt.Nu väntar jag på en annan värme och hetta! Fettförbränningen ska igång och jag startade upp med inmätning och invägning.Räcka ut tungan

Dagens första mål blev äggröra med smör och lite grädde.Några skivor pastrami med cream cheese.Rött te med cocosfett. Sedan måste det bli en kopp kaffe med grädde. Lite vispad på toppen med lite kanel. Visst låter det gott!Skrattande

Annsta
0

Lycka till, och välkommen! Jag är själv ganska ny här och tycker det finns mycket spännande att läsa.

maucl
0

Tack! En sak är säker rött te med cocosfett är märkligt gott!

Har aldrig gillat te förr.Men detta är ju,som sagt, märkligt gott!Skrattande

Margareta
0

Vad kul att Du är tillbaka och så positiv!

Rött te med kokosfett är en hit - hur konstigt det än låter.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mammeli
0

Hej och välkommen! Jag är själv ny här, började i måndags (den7/1) med invägning o inmätning. Tog mått från fler problemområden, lår o vad o midja o stuss. Ska försöka hålla mig till vägning o mätning var 14:e dag. Här är väldigt trevligt, alla är så hjälpsamma! Lycka till!

maucl
0

Ja det är en väldigt positiv sajt.Alla  är uppmuntrande och glada.Stöttar när suget tar ett tag.Delar med sig och ger handfasta tips.

Kan det bero på kosten????!!!!!!Skrattande

Arnedanc
0

#14 #15 kokosfett med eller utan smak

Jag hade en burk med smak som jag användei the, men jag kände ingen speciell skillnad. Kanske mina smakslökar fortfarande är bedövade?
Eftersom den med smak är dyrare, så köpte jag bara utan förra gången jag köpte.

maucl
0

Jag har köpt en vanlig paket med silverpapper på ICA till att börja med och har druckit en mugg med rött te och cocosfett. Jobbar i natt och hade det som måltidsdryck.Det är så jättegott, att snart får det bli en kopp till.Skrattande

maucl
0

Usch! Nu har jag ramlat dit! Kolhydrater upp över öronen i kväll.Inte bra…..! Gråter

Ibland gör man bara fel och det är bara mitt fel!

Nya tag i morgon.Inget annat att göra. Vad man blir trött på sig själv…..!Skrikandes

Mervi
0

Upp på banan igen. Det är det ända rätta.

maucl
0

Tack Mervi.Idag har det gått bra igen lite pajjad i magen, men annars har jag ätit som jag ska.

Men man blir ju så trött på sig själv, att man inte kan låta bli det man vet är så onyttigt.

Men man får lyfta på hatten och gå vidare.