första inlägget
hej jag är ny här, har de senaste veckorna skippat kolhydraterna. Blev sjuk vid jul bihåleinflammation som inte velat gå över och i och med det haft massor med tid vid datorn och surfat runt på sidor om LCHF kost. Det känns helrätt för mig ,har aldrig trott på ligtprodukter och älskar grädde !
jag är 42 år och de sista åren har kilona fastnat på mig?? och nu behöver jag gå ner.
välkommen, jag är också ny här.. :)

Välkomna och lycka till!
Välkommen! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Välkommen hit :-)

Välkommen hit! 
Välkommen säger jag också! Och lycka till!

Tack,tack för trevliga tillrop! Jag har haft problem med ont i vaderna, har läst att de kan bli bättre med magnesium tillskott, tar ni det och i så fall vilken sort?, eller är det något som går över.
TWINLAB Magnesium 400mg. Köpt på Hälsokost.
Mvh
.

Hej o välkommen! Jag är ganslka ny också, o ganska jämngammal! Köper kalcium-magnesium på hälsokost!

Hej och välkommen hit.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Välkommen hjortfot! Hoppas du ska trivas med kosten och med forumet!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Välkommen hit!
Jag köper Ledins magnesium på hälsokosten, samt Ledins komplett.

hjortfot - vadkramperna blir bättre med tiden!!! Även om det kan ta ett tag - några månader till ett år, cirka. Magnesiumtillskott hjälper definitivt. Jag har köpt några olika, på hälsokost. Kör just nu med Portamins super magnesium 375 mg. Ibland använder jag kombinerat kalcium/magnesium.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Hej allihopa
jag är ny medlem , men jag har läst här i 1 månad ung,
jag måste tacka er alla för en underbar sida med massor av tips och recept .
jag tyckte min viktnergång gick långsamt ,men jag har hållt på sen slutet på oktober och har gått ner ca 7-8 kilo (variera hela tiden ) och vad jag har läst här så är det kanske inte så dåligt ändå , eller vad tycker ni ?
jag är inne och läser här varje dag ,känns som om jag känner er alla redan
Välkommen moonshine66 - kul att du ger dig tillkänna så vi får lära känna dig också - 7-8kg är jättebra!
Numer pensionär i Nynäshamn

Visst är det bra att ha gått ner 7-8 kg på så pass kort tid! När man vill gå ner i vikt känns det lätt som att inget händer eftersom det går så långsamt, men härdar man ut kan man få se på dramatiska resultat.
Fördelen med att gå ner långsamt är att både kroppen och psyket lättare hänger med. Nog så viktigt!
Hej o välkommen/välkomna till oss!
Har alltid haft problem m kramp i vaderna o fötterna (särskilt nattetid, om jag sovit dåligt) så nu m övergång till LCHF (3 v nu) har jag också börjat äta magnesium. Glömmer lätt tabletterna men nog har det blivit lite bätte den senaste v.
Lycka till!
7-8kg blir ca ½ kg /vecka och det verkar ju helt OK. Kroppen och psyket skall ju hänga med hela tiden!