Ska det vara såhär enkelt
Jag har precis börjat. Har rasat 2,5 kg på 1,5 veckor. Inget sockersug, inget småätande och jag är mätt länge. jag mår kanon (förutom den dagen kroppen slog över till fettförbränning, den dagen var inte kul).
Då ska man tänka på att jag tidigare var sockerberoende (kunde lätt mumsa i mig hur mycket godis mm som helst) och smååt mellan måltidena för jag var hungrig 1-1½ timme efter maten.
Ska det vara så här enkelt? Det känns nästan för enkelt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Du kanske hör till dem som hittat rätt nivå på en ggn! *Hurra för dig*! 
Har själv lite svårt att låta bli den där förföriska chokladen…

Det är ganska enkelt för de flesta (d e ju därför dennakosten är så fantastiskt framgångsrik i viktsammanhang om man jämför med t ex Rössners som ingen klarar i längden).
Av de 2,5kg är säkerligen 2kg vatten…bara så du är medveten om det.
Säger bara - Lycka till!
Jag hoppas o tror att mitt stillastående o midjemått sista v beror på att mensen gick igång igen…kan eländet inte bara försvinna dit pepparn växer!!!
#2 Om man dricker mkt, är det vatten ändå som man förlorat? Jag gått ner 2,5kg under 13 dagar.
Jag har hållit på en vecka och jag känner recis som du. Jag väntar elt enkelt på bakslaget! Det är FÖR enkelt ju! 
Mvh/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
#4: Ja, den vätska du förlorar är bl.a (enbart?) dina glykogenlager, och kan inte jämnas ut genom att du dricker mycket vätska. Ett gram kolhydrater binder enligt Paulun 3 gram vätska i form av glykogen, läste jag någonstans. Först efter ca 2 veckor så handlar det om fettminskning, istället för "vätskeminskning".
#0: Lycka till, hoppas det fortsätter på den vägen! För många går det lite upp och lite ned, och ibland går det snabbare nedåt , och står stilla ibland beroende på olika faktorer. Det kan vara bra att ha i åtanke att det sällan är en enda framgångsresa från början till slut, så att man utrustar sig med lite tålamod i förberedande syfte.
Och att må bra under resans gång är ju inte helt fel det heller!

#6/#4
Det var bra att veta. :)
Det enda jag hade problem med i början var att känna igen mina hungerskänslor. Jag blir numera illamående när jag är hungrig och det tog ett tag innan jag förstod att det gick över när jag åt. I övrigt har jag faktiskt haft det bus-enkelt. Och jag firar snart ett-årsdag så jag tror inte det kommer något bakslag :-)
Det där med illamående i stället för hunger känner jag igen men det går över.
Skönt att du tycker det var enkelt. Lycka till!

Jag är också ny, sen två veckor och jag känner som Suskiv. Att jag inte startat för längesen, jag mår kanonbra.
Välkommen Tjolanta! Visst önskar man vetat detta när man behövde gå ner första gången. Då hade man sluppit allt svältande.
Lycka till!
Ja, det är nog så enkelt! Jag har inte haft några problem utan mått finfint hela tiden. Äter mig mätt och minskar i vikt! Man kan tro att man drömmer!

Tack Mervi.
Som gammal viktväktare (mao ständigt hungrig) så är det som en dröm.

Tror att just för att det är så enkelt är det svårt att förstå. Efter många försök, massor med pengar på olika preparat, vill man söka en förklaring och den ligger just i att allt ar okomplicerat till hjälp för oss, men andra som inte får sälja produkter är inte lika nöjda!

Ja,så enkelt har det varit för mig med……men försök att förklara det för icke troende….de bara ler lite överseende ……sen spelar det ingen roll hur mycket bevis man lägger fram.
Tack magma för förklaringen. Usch trodde inte jag hade 2,5kg vätska insamlat i kroppen. Skrämmande. Skönt att bli av med den iaf. Idag har det gått 2 veckor sen jag började. Jga får se hur det blir med vikten sen.
Suskiv, skönt att höra att det finns några som inte får abstinensproblem!
Det är bara att njuta!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Det borde finnas en marknad även för LCHF-halvfabrikat!! Med en (smörgul) droppe på, eller nåt? (den gula "varningen för dem som äter kolhydrater- kombinationen HF OCH kolhydrater är förödande fär vikt o hälsa ju)
Det måste ju finnas fler än jag som önskar att man kunde få köpa färdiglagat nångång? Är inte ni nåt lata??

Har inte heller haft abstinensproblem, men har naturligtvis längtat till vissa saker ibland.
#19 Ibland köper jag färdiglagat. Eftersom jag kör runt till kunder och försöker försörja mig på försäljning och inte har råd att äta ute jämt, brukar jag gå in på närmaste livsmedelsaffär och köpa något som jag kan äta i bilen. T ex sushi och petar bort riset, färdiggrillat, lite blandat Thai, olika röror; skagen, smögen, laxröra, maffiga ostar. Med en kopp kaffe och någon trevlig park med utsikt kan det bli rätt bra.
//Karin