Ny
Hej
Jag har varit här och läst jättemycket under hösten. Har läst samtliga böcker av Annika, Litsfelt och Skaldeman. Jag har också ätit enl deras lära sedan i höstas.
Jag har varit rökare, men slutade mars 07. Vid den tiden var jag lite överviktig och efter rökstoppet blev det värre. Jag hängde med en arbetskamrat till VV och gick väl ner några kilo. Så kom sommaren och jag ville inte vara bunden av besöken vid VV, så jag fortsatte att hålla igen men var alltid hungrig och sugen.
Senare så hittade jag Annikas bok och blogg och hamnade här hos er. Jag har lärt mig så mycket av er och tack för alla fina recept ni delar med er. Sammanlagt har jag gått ner 12 kg men efter taberaset i jul så är det något kg upp igen.
LCHF kosten hjälper mot röksuget liksom mot sötsuget. När jag tillåter lite fler kolhydrater så poppar röksuget upp!!
Hälsningar/Margareta
Välkommen hit och grattis till viktnedgången :-)
Hej! Har också märkt att röksuget dämpas samtidigt som sockersuget försvinner. Märkligt men jättebra.
Välkommen hit, Magsan…
Hej o välkommen! :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Välkommen hit, Magsan! 
Det är många som har upptäckt att man kan bli av med ett o annat sug på den här kosten!
"still lost in space and time"
Tänk om alla ni som blir av med röksuget kunde skriva om det i en tråd inne på http://beroenden.ifokus.se
Kia - Sajtvärd - och hennes Medarbetare äter och tycker som vi - men det är många medlemmar som ännu inte fattat galoppen…
Gör en insats!
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen hit. Och grattis till framgångarna.

Javisst, Margareta, det är en jättebra idé som jag inte har tänkt på tidigare… ska fundera först lite… mitt rökstopp är inte helt klockrent, jag har tillåtit mig några återfall…
Peppar peppar, hittills har jag kunna sluta igen… men det är inte så lätt att skriva om det då… 
Mina receptorer har inte slutat glappa helt, riktigt än, trots att jag gör vad jag kan för att täppa till dom med smör…
Fast med "normalkost" hade jag inte ens kunnat bädda för återfall, då hade jag rökt hela tiden… 
Då kanske det till och med är mer trovärdigt Odezza när det inte är så klockrent - men ett stöd?
Numer pensionär i Nynäshamn
#8# Det är just det jag menar. Inte kan man sluta helt bara för att man äter LCHF, men det verkar som även detta sug minskar , precis som sockersuget. Kanske är det för att kropp och hjärna är mer "tillfreds"
#6# har skrivit in en "snutt" …

Ska skriva, men det måste få mogna fram… har ju som sagt inte tänkt på det tidigare…

Tack alla, jag känner mig välkommen.
#6 Har varit inne och skrivit på beroende i fokus. Skrev i en tråd Sluta röka… Hoppas det gick bra??
Dum fråga: vad menas med OT???
OT= off topic
Välkommen Magsan!
Hej o välkommen! Grattis o lycka till i fortsättningen! 

Välkommen Magsan!