Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3058 ggr
Dessi101
0

Obegripligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att man kan banta med en kost som innebär väldigt lite fett och Naturdiet i det här informationssamhället och i och med Socialstyrelsens godkännande av lågkolhydratkost, är för mig helt obegripligt.

Hon är en nätvän till mig som läste min blogg (där jag skrev väldigt mycket om LCHF, egna & andras erferenheter, fakta från studier osv.) innan jag stängde ner den häromdagen. Har hon (och annat fä) inte lärt sig någonting?

Bifogar en skärmdump på hennes dagsintag.

odezza
0

En del vill plåga sig själva… ;)

"still lost in space and time"

[Karro]
0

Håller med Odezza, enda rimliga förklaringen ;D

Pasi
0

Ser inte speciellt nyttigt ut!Förvånad

Frualbertsson
0

Nej det ser inte nyttigt ut, och det ser definitivt inte gott ut!

Jag har i gamla dar tvingat i mig sån där smörja med… usch och fy !

Jennix
0

Himla tråkigt… Hon är ju inte ensam, tyvärr. Det finns många som tror man kan må bra på pulver och svältkost. :(

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Dessi101
0

Såntdär höll jag på med också en gång i tiden.. Dock aldrig långvarigt. Nu vet jag bättre, och när informationen bevisligen serveras på silverfat borde det inte vara så svårt att fatta.

Tilda-T
0

Den gängse uppfattningen är nog att man måste späka sig duktigt för att det ska hända något med vikten, det verkar lite enkelriktat om man har fått LCHF serverat framför sig och ändå väljer att äta sånt där skräp

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

felixifokus
0

*tycker att folk ska få äta vad de vill utan att bli hånade*

sandramaria
0

Stackarn…

Medlem
0

Jag skulle inte klara mig med sån mat.

Doc
0

Varför har du stängt din blog? Synd…

Tizia
0

Bantade med negerbollar i drygt en vecka, det och te. Gick ner i vikt men mådde inte så bra, sen kom kilona tillbaka också tillsammans med några vänner de hittade Cool

Dessi101
0

Doc_:

Skrev anledningen i ett inlägg för några dagar sedan:

länk till tråden "…till vilket pris?"

PiKaWe
0

Arma människa! Lägg till lite protein så ser det ju ut som såna dieter som en del kvinnliga tränings-självutnämda-gurus kan ge till tjejer som vill "komma i form"…..huga!

Gronstedt
0

Vad är detta "Naturdiet"? Låter som ett väl valt namn på något som är "fullt av välgörande kostfibrer" Fot i munnnen

suda
0

Brr… ger mig minnen av flygvärdinnedieten, grapefruktdieten, supersoppan från "sahlgrenska sjukhuset" (den är INTE därifrån) och några varianter till…

Wildrat
0

#15 "Naturdiet" är VLCD-grejjer man kan köpa i vanliga matvaruaffärer, soppor och bars, tror de har pulver också…

blodtopp
0

Var bara tvungen att kolla på deras hemsida… Klistrar in lite citat. Kan inte annat än hålla med i Dessis rubrik - det ÄR verkligen obegripligt Skrikandes

Citat:

• Vad är det som är så bra med Naturdiet?

Precis som livet i största allmänhet handlar viktminskning om balans! För att gå ner i vikt måste du förbruka mer energi än du får i dig via maten. (Att äta en pizza när man bara suttit vid sitt skrivbord hela dagen är till exempel inte att rekommendera.) Du måste helt enkelt öka din förbränning genom att du rör på dig mer, och du måste äta bättre!
Naturdiets måltidsersättningar innehåller färre kalorier än du förbrukar under en hel dag, men ändå allt du behöver för att må bra och känna dig mätt. Det vill säga rätt mängd och kvalitet av kolhydrater, proteiner, fett och fibrer. Samt alla vitaminer och mineraler som kroppen kräver. Är du med?

• Varför ska jag använda Naturdiet?

För att gå ner i vikt och må bättre såklart! Och:

DET ÄR SMART! Du får all den näring din kropp behöver, men minimalt med kalorier! När du hoppar över måltider eller äter ensidigt leder det ofta till att du blir hungrig och går och småäter, eller att du riskerar att få för lite näring, vilket du undviker helt med Naturdiet. Produkterna gör att du kan äta och dricka inom ramen för VLCD = 800 kcal per dag. Suveränt, eller hur?

DET ÄR SNABBT OCH ENKELT! Du kan välja fritt mellan många olika produkter, och ingen av dem kräver några krångliga förberedelser. Samtidigt är det alltid gott och nyttigt. Svårare ska det inte vara att gå ner i vikt!

DET ÄR GOTT! Det finns en mängd goda smaker att välja mellan, vad sägs till exempel om choklad, jordgubb och vanilj? Dessutom finns flera matiga soppor. Variera dig, så tröttnar du inte. Ingen vill äta choklad till frukost, lunch och middag!

Slut citat

Som sagt. Obegripligt…

Edit: Försökte få bort understrykningen, men jag vet inte om det gick. Det är som sagt kopierat från deras sida. 

Edit igen: Det gick visst =)

Gronstedt
0

VET ni vad som händer när jag motionerar? Jag går UPP i vikt, därför att jag bygger muskler. Enda sättet att undvika det är att leva på några ynka kalorier kolhydrat, så att det inte KAN bli några muskler. Så kan jag vara muskellös och lätt och utmattad. Samt hungrig. Visst låter det härligt!

Ulf-S
0

Jamenvisst, härligt! Vem behöver muskler om vikten går nedåt…?!

Dessi101
0

Oh well.. Hon säger att hon ska leva på Naturdiet första veckan för att komma igång. Det där trodde jag också på en gång i tiden.. Önskar bara att folk kunde komma ikapp och orka leta info for once! Den finns ju därute!