Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 890 ggr
Livelive
0

omega 3

behöver man då ta tillskott av omega3 om man äter enligt lchf….? någon som vet ….o i såfall….vilket märke tycker ni är bäst?

Pasi
0

Nej, det behöver man inte….det räcker att äta fisk ibland och hålla intaget av omega 6 lågt, dvs få balans mellan omega3 och omega 6…..vilket gäller oavsett kostval (LCHF, Tallriksdieten).
Är man dålig på att äta fisk eller intar mycket omega 6 så kan nog tillskott vara på sin plats.
Kroppens hantering av omega 3 förbättras troligen på LCHF-kost, jämfört med tallriksmodellen.

Anders-S
0

"vilket märke?"

Sill, Böckling, Makrill, Rökt Makrill, Sardiner, Ål. Vildfångad lax, Tonfisk och en massa andra feta fiskar innehåller omega-3.

Sillfiléer kan tillagas på en massa olika sätt.  Ta som vana att inleda varje måltid med en förrätt med lite fet fisk så behöver du  aldrig köpa några tillskott.

Wildrat
0

Läs på burkarna och ta en som hör högt oljeinnehåll till lågt pris… Koncentration och pris är största skillnaden mellan dem.

Immer
0

Vi äter en sort som heter Pharbio Omega-3 Forte 1000 mg. Det är 70% omega-3 i den. Har köpt den på Hälsa & Kraft, de rekomenderade denna.

Märker att jag känner mig mycket piggare sedan jag börjat äta denna, tar 2 kapslar per dag.

DrAnna
0

jag tycker det känns bäst att få Omega-3 i vanilg man istället för kapsla. Dvs makrill o lax mm

reamdn
0

Finns ju kallpressad torskleverolja. Slipper man kapslarna, och är det bra kvalitet är det inte äckligt alls.

ullna
0

Det finns ju också sälolja som många anser är lättillgängligare för oss etersom sälen är ett däggdjur. Synpunkter???????

Jag äter säloljekapslar från hälsokosten, men det är bara på magkänsla.

Pasi
0

Jag tror sälolja är bra men skulle själv bra gärna vilja få tag på sälkött och späck.Räcka ut tungan