Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4074 ggr
Skaldeman
0

Uppdaterad hemsida

Jag har skämts för min hemsida, den har inte varit uppdaterad på snart ett år. Men nu är den hyfsat uppfräschad. Jag ska ha dit min nya bostadsadress också, ser jag, men annars är det mesta OK.

/SSS

[Karro]
0

Strålande!

att tillägga så är länken www.skaldeman.se :)

Doc
0

Ja det var kanske på tiden, grattis till att ha fixat till den. Och en länk till mig, så trevligt! Flört

Margareta
0

Kanonbra Sten Sture och jättebra länksamling - den var oerhört komplett och även tilltalande med alla bilder.

Den skall jag rekommendera mina vänner (som inte vill komma hit av någon anledning!)

Numer pensionär i Nynäshamn

venuseva
0

och jag har blivit medlem i forumet.

Skaldeman
0

Jag såg det, Venuseva. Var just inne och hälsade. Det är inte så mycket trafik där ännu, men jag tror att det kommer att bli bättre i takt med att boken sprids. Med tiden hoppas jag att det ska bli en nyttig mötesplats för många vilsna nybörjare som bara råkat snubbla över boken GI-Noll!

Sten Sture

venuseva
0

Har lite svårt att förstå själva forumets uppläggning bara, inte bara ginoll utan även andra som har den formen.

Skaldeman
0

Skönt att höra, Venuseva. Då är det inte bara jag som är "dum". Modellen som vi har här på iFokus är betydligt mer överskådlig. Det är viktigt för mig som har ont om tid.

/SSS

venuseva
0

Kan du inte ändra till detta upplägg?

Skaldeman
0

Nja, det är inte min sida. Marie får sköta den som hon vill. Men jag har sagt att jag har svårt att hitta.

Sten Sture

Margareta
0

venuseva - jag var med från starten när Marie startade 2005 och reggade mig som medlem - men jag klarade inte heller av själva upplägget och det är inte Maries fel. Jag hittade aldrig vad som hänt sen sist och fick lägga ner för mycket tid att leta.

Det gränssnittet heter PHP - det man gör det i (en färdig motor) och eftersom det är gratis är det många som använder sig av det - man kan inte påverka värst mycket - det är gjort så.

Skillnaden med iFokus är att teknikerna som satt upp sidan har programmerat hela forumet själva (gratis på fritiden) - på egna erfarenheter om hur det skall vara. De gör sedan förbättringar och vi väntar just nu på en ny iFokus-release.

blodtopp
0

Det lättaste sättet på ett sånt forum är att när man loggat in trycker på länken som säger "Nya inlägg sen ditt senaste besök". Då kommer du till en sida som samlar alla nya besök och du slipper gå in under varje forumdel.

Den länken brukar finnas till höger på sidan när du är inloggad, ovanför själva 'forumrutan' kan man säga.

Arnedanc
0

Det är ju lite hopplöst när inläggen ej är daterade.

blodtopp
0

Är de inte daterade??? Det verkar skumt, borde de vara för enkelhetens skull ;o)

Thomas_Jansson
0

Margareta - vi måste väl ge dig lite beröm för hur den här sidan sköts!

Jag har ju varit borta ett tag från den men har nu återvänt och jag tycker att sidan har utvecklats enormt under min frånvaro.

Den var naturligtvis inte dålig förut men genom att så många numera deltar kontinuerligt så finns det något för alla!

Sedan är det en trevlig ton på sidan, man behöver inte ha någon "skyddsutrustning" på sig för att vara här - undrar om det beror på att det är så många kvinnor som är med här och att de i allmännhet har en mjukare framtoning än "gubbar" i allmänhet,,,

Babz
0

Jag har oxå blivit medlem på forumet! Jag gillar din nya länksida skarpt, Sten Sture!

Håller med Arnedanc om att inläggen borde vara daterade.
Jag tror att de inledande inläggen är daterade, när man ser rubriken i en lista - men när man sen går in i tråden o läser inläggen så är de inte daterade. Lite synd.

Kan heller inte annat än instämma i Thomas_Janssons beröm av Margareta! Du (och dina medarbetare) gör ett kanonjobb!!!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Skaldeman
0

Länksidans utformning har min hemsidesmakare svarat för. All heder till honom! Det är kul, eftersom han är en urgammal stöt som borde skriva med gåspenna…/SSS

navarro
0

Har också hälsat på och skrivit in mig på forumet, använder mitt förstanamn Florence eftersom mitt tilltalsnamn är Margareta. Har inte haft så mycket tid att sätta mig in i allt annu. Men det känns skönt att känna sig "hemma" i ett forum.

Margareta
0

Tack Thomas_Jansson mfl för de orden - de vämer. Jag minns väl när du Thomas var med förra vändan - eftersom vi har ett gemensamt intresse. När jag hittat och scannat något Valp-kort skall jag lägga upp det…

Margareta är upptaget på GI-noll av - gissa vem…

Mervi
0

Jag har också varit medlem där förr, men hinner tyvärr inte läsa även där. Det finns massor att läsa här och kostdoktorn, annikas blogg osv.

Feta_Fanny
0

Det börjar att bli många konkurrerande LCHF-sidor. Hur ska vanliga människor hinna med alla?

För mig går det bra, sedan jag blivit sjukskriven p.g.a. min övervikt.

Brittis41
0

Jag har haft problem att registrera mig på Kostdoktorn.se Verkar vara problem hur jag än gör. har försökt med både "Brittis" och "Brittis41". Får inget svar.

Kan någon ge ett råd?

DrAnna
0

OT #14# Thomas och #18# Margareta

Såg att ordet VALP  dök upp och reagerade genast. jag vet inte om ni har sett den men hänvisar annars till makens hemsida "Rickard Bergius hemsida". Vi hade en valp, skrev en hel del om den och har en del fina länkar. Denp brann tyvärr upp förra året i en stor förödande ladugårdsbrand men vi lyckades tackocklochlov av någon outgrundlig anledning få tag på en likadan bara någon månad senare.

Thomas_Jansson
0

#22 Den sidan har jag missat!

Min maskin är sjukskriven just nu p g a en bränd ventil men jag räknar med att den skall komma igång under februari,,,

DrAnna
0

jag visste inte hur man gjorde nyss,men här är adressen http://web.telia.com/~u86013251/

Margareta
0

Oj DrAnna - en riktig Insider alltså - som förstår våra koder. Jag har ju aldrig ägt någon egen - men arbetat "innanför grindarna" i många år och fått njuta ändå - inte köra och åka längre - men SE… det räcker. Körde mest under 70-talet - som ungbilkårist och Bilkårist. Över stock och sten…

Jag har kollat in sidan och konstaterar att ni bor grannar med Pasi. Hallå Pasi - en granne till…Flört

DrAnna
0

Margareta och Pasi!  det är jag som har semesterviste vid Flåsjöns stärnder,som jag skrev tidigare när Pasi frågade om Jämtar. Bor dock i Stockholm arbetstid.

Margareta! Valpen var nästan vår käraste ägodel.Underbar att ha som utflyktbil,arbetsfordon,jaktbil mm.  nu har vi en ny(samma årsmodell) men har i te kört den så mkt. tiitta på ehmsidan, jag skrev in aressen till Thomas i inlägget nyss.

Margareta
0

Jag har kollat hemsidan redan och sett att ni har en ny - det blir som en kompis.
Långa arbetsresor mellan Jämtland och Stockholm!

DrAnna
0

#27# Yes, långa resor blir det,(och många) men det är det värt.

Margareta
0

Jo det förstå jag - jag har mammas rötter i Jämtland och en farbror i Krokom och en kusin i närheten där och en i Duved. Jämtland är Jämtland - så är det bara!

MarieSv
0

Feta Fanny, våra sidor konkurrerar inte, vi kompletterar varandra. Och hur man ska hinna med alla? Man är väl med på dom sidor som passar en… för att det finns 100 sidor så behöver man ju inte besöka alla.

Bookjones
0

#22 Var alldeles förskräckt att valpen brunnit upp. Trodde du pratade om en HUNDvalp. Smackar själv över pannan!

Mammeli
0

# 31   Detsamma, tyckte det lät lite hjärtlöst att de hade tur och hittade en likadan!!!Ledsen

DrAnna
0

*LOL*  Nej alltså, till alla som inte vet: det rör sig alltså om en terrängbil!!!Skrattande

[Karro]
0

haha och jag kopplade inte alls till hundvalp måste vara för pga av mammas kommentar om bilkåren :P

Riktigt coolt men valp! Förstår mycket väl varför den fungerar brai terrängen :P

[Karro]
0

Fortfarande väldigt OT märker jag…

Brynhilde
0

Men vi LCHFare kör ju genom oländig terräng i SLVlandet…

Vi behöver ha en Valp allihop.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Mervi
0

Skrattande

Mona-Stina
0

Valp kan ni få härifrån.  Flört

Margareta
0

Mona-Stina - tänk dig för - vissa valpar brinner ju upp…Hemlis

Margareta
0

För att fortsätta OT - det håller ju tråden om Sten Stures uppdateringar varm i alla fall - ni kan lära er mer om detta utomordentliga fordon på

Volvo Valp iFokus

batman
0

Vi har oxå en valp!Glad

magma
0

Ja jisses, jag trodde också först att hunden brunnit upp…Förvånad