När ni e sjuka?
Vad äter ni när ni e sjuka.
har magont, förkylning och illamående och yrsel.
Brukar faktiskt inte va hungrig när jag e sjuk men just nu skriker magen.
känner enormt sug efter potatismos med korv 
kanske nån soppa.
ska jag va helt ärlig så mår jag illa om det blir för fett.
I det läget skulle jag nog livnära mig på turkisk yoghurt och ostbitar. Kanske inte optimal kost, men jag tror att illamåendet och yrseln beror på att du inte ätit… så det viktigaste är att du får i dig något. Yrseln kan bero på vätskebrist också, så se till att dricka mycket.

Jag tänkte också rekomendera fet youghurt, 10 %. Speciellt god är den med kakao och kokosflingor i. Kokt ägg med majonäs och lite curry?
Du kan ju äta korven med coleslow… annars är rökt skinka med smör och ost och in i micron så allt smälter ihop kanongott

Till lunch blev broccolisoppa och en polarmacka med ost och gurka. det va gott och inte alltför förbjudet.
Till middag blir det lasagne men istället för pastaplattor så tar jag bambuskott (perfekt tuggmotstånd)
och sen till efterrätt så syndar jag med gräddglass. gott för min hals.

Mixa frysta hallon (och/eller blåbär) med grädde och/eller creme fraiche till glass.
Jättegott och lenar onda halsar - det smakar inte "fett", utan bara "glassigt"
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Ekologisk A-fil har jag ätit också - den är inte riktigt lika fet - men lättflytande. Lite acidofilus finns i den kanske gör nytta också.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag skulle dricka hemkokt buljong. Jättegott och lätt att få i sig. Och så som de andra säger… Turkisk yoghurt, gärna med en skvätt grädde i och lite kanel. Vill du ha det lika kallt och bra för halsen som glass så kan du ställa det i frysen en stund. :o)
Fast du har ju fått i dig ganska rejäl mat nu… :o)

Min räddning är filmjölk. Och de senaste dagarna har jag börjat hälla vispgrädde i. Och den blev bara godare =) Lättare att dricka också (kan inte äta fil med sked av nån anledning).
Håller med #7, hemmagjord buljong är nog det bästa man kan få i sig om man är sjuk. Vill man ha något matnyttigare kan man ju lägga i lite kött och grönsaker och göra soppa på det.